GP Βρετανίας – Νικητής ο Verstappen

GP Βρετανίας
NORTHAMPTON, ENGLAND – JULY 09: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone Circuit on July 09, 2023 in Northampton, England. (Photo by Ryan Pierse/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202307090349 // Usage for editorial use only //

Ο Max Verstappen νίκησε τον Lando Norris που ηγούνταν στην αρχή του αγώνα και κέρδισε το Grand Prix της Βρετανίας, με τον Lewis Hamilton να είναι τρίτος, αφού ένα αυτοκίνητο ασφαλείας στα μέσα του αγώνα κόστισε στον Oscar Piastri το πιθανό πρώτο βάθρο του

Στην εκκίνηση, ο Norris κατάφερε να προσπεράσει τον polesitter Verstappen, καθώς η Red Bull δεν κατάφερε να αναπτύξει ταχύτητα παρά το γεγονός ότι ο Ολλανδός αντέδρασε αρκετά καλά, πράγμα που σήμαινε ότι ο Piastri θα μπορούσε επίσης να περάσει από το εσωτερικό της πρώτης στροφής ξεκινώντας από την τρίτη θέση.

Εκεί, ο Verstappen έκανε τη μακρινή διαδρομή για να εδραιώσει τη δεύτερη θέση και στη συνέχεια κυνηγούσε τον Norris στην ευθεία Wellington, όπου ο Lando έκανε ζιγκ-ζαγκ για να κόψει την επιτάχυνση του Verstappen

Ο Norris μπόρεσε αρχικά να κρατήσει τον Verstappen σε καλή απόσταση εκτός DRS, αλλά στον πέμπτο γύρο ο Verstappen χρησιμοποίησε την πανίσχυρη επίδραση του DRS της Red Bull για να εκτοξευτεί στην ευθεία Wellington και στη συνέχεια να βουτήξει ξανά μπροστά στην κορυφή του Brooklands.

Η McLaren ενημέρωσε τον Norris ότι ο Piastri θα κρατούσε τη θέση του στην τρίτη θέση σε αυτό το στάδιο, με την πρώτη τριάδα να έχει ήδη ξεφύγει αρκετά από τον Charles Leclerc και τον George Russell που μάχονταν μεταξύ τους.

Λίγο μετά, οι οδηγοί ανέφεραν ελαφρύ ψιλόβροχο, πριν η προσοχή στραφεί στα προγραμματισμένα pitstops για τους πρωτοπόρους, οι οποίοι είχαν όλοι ξεκινήσει με τα μεσαία ελαστικά εκτός από τον Russell που προτίμησε την μαλακή γόμα, οι οποίες άντεξαν καλύτερα από το αναμενόμενο σε ένα αγωνιστικό stint, καθώς συνέχισε να κυνηγάει τον Leclerc σε αυτό το στάδιο.

Ο Verstappen απομακρύνθηκε σταδιακά από τον Norris, με τους χρόνους τους να γίνονται ολοένα και πιο γρήγοροι στο 1m33s αρχικά, πριν φτάσουν στα μέσα του 1m32s και μόνο ο Piastri στην τρίτη θέση μπορούσε να τους ακολουθήσει.

Όταν ο Leclerc έγινε ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που σταμάτησε στον 18ο γύρο, το προβάδισμα του Verstappen είχε φτάσει τα 4 δευτερόλεπτα, το οποίο έγινε 8,1 δευτερόλεπτα όταν ο Piastri μπήκε στα πιτ από τρίτος στον 29ο γύρο, καθώς ο πρωτοπόρος είχε ανεβάσει τον ρυθμό του στο χαμηλό 1,32

Την ώρα που ο Verstappen και ο Norris επέκτειναν λίγο τα πρώτα τους stint, ο αγώνας “μηδενίστηκε” πρώτα από το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, όταν ο κινητήρας του Kevin Magnussen (καινούργιος μετά την απώλεια πίεσης λαδιού στις κατατακτήριες δοκιμές) έπαθε βλάβη στην ευθεία Wellington στον 32ο γύρο.

Έπειτα βγήκε το κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, ώστε η Haas να μεταφερθεί εκτός πίστας, και κατά τη διάρκεια του safety car, ο Verstappen και ο Norris μπήκαν στα πιτ, όπως και πολλοί άλλοι στην ομάδα, συμπεριλαμβανομένου του Hamilton, ο οποίος κυνηγούσε τα μονοθέσια της Ferrari και του Russell από νωρίς, αφού έχασε έδαφος στην εκκίνηση από την έβδομη θέση εκκίνησης.

Οι πρωτοπόροι ακολούθησαν διαφορετικές επιλογές στα ελαστικά για το δεύτερο stint, με τους Verstappen και Hamilton να παίρνουν μαλακά ελαστικά και τον Norris στα σκληρά, καθώς ακολούθησε την ίδια τακτική με τον Piastri στην άλλη McLaren, η οποία είχε πέσει στην τέταρτη θέση για την επανεκκίνηση πίσω από τον Hamilton, χάρη στον ατυχή συγχρονισμό του pitstop πριν από τη διακοπή.

Όταν ο αγώνας συνεχίστηκε στον 39ο γύρο – η επιχείρηση απομάκρυνσης του μονοθεσίου του Magnussen διήρκεσε πάνω από 12 λεπτά – ο Verstappen είχε ήδη 1,2 δευτερόλεπτα διαφορά όταν πέρασε τη γραμμή, καθώς είχε πέσει ο Norris δεν αντέδρασε δυναμικά στην επανεκκίνηση του Verstappen.

Ο Norris, επομένως, είχε να αντιμετωπίσει τον Hamilton πίσω του, καθώς η McLaren έπρεπε να δουλέψει πιο σκληρά για να βάλει μπρος τα ελαστικά της, με το ζευγάρι να πηγαίνει ρόδα με ρόδα στους δύο πρώτους γύρους

Ο Verstappen, παρά το γεγονός ότι δεν του άρεσε η αίσθηση των μαλακών ελαστικών, είχε αρκετό ρυθμό στα χέρια του, κάνοντας χρόνους στο 1m31s και 1m30s στον τελευταίο γύρο, για να ξαναφτιάξει εύκολα το προβάδισμά του μέχρι τον τερματισμό, κερδίζοντας τελικά με διαφορά 3,7s.

Μετά τις δύο σκληρές επιθέσεις του στον Norris, ο Hamilton δεν είχε άλλη ευκαιρία, καθώς έπεσε εκτός εμβέλειας DRS στους 10 τελευταίους γύρους και στη συνέχεια τερμάτισε τρίτος με διαφορά 2,9 δευτερολέπτων από τον Lando.

Ο Piastri μπόρεσε επίσης να κάνει τα σκληρά ελαστικά του να δουλέψουν πολύ καλά, ώστε να αφήσει πίσω τον Russell με μαλακά ελαστικά στη δεύτερη Mercedes στην επανεκκίνηση και ο Βρετανός στη συνέχεια έμεινε πίσω από τον Αυστραλό

Ο Sergio Perez ανέβηκε από τη 15η θέση όπου εκκίνησε, αλλά μπόρεσε να κερδίσει περισσότερες θέσεις μόνο όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και συγκέντρωσε τα αυτοκίνητα σε κοντινή απόσταση.

Ο Alonso τερμάτισε έβδομος μπροστά από τον Alex Albon της Williams, ο οποίος αντιμετώπισε τις προσπάθειες του Leclerc στον τελευταίο γύρο – ο οδηγός της Ferrari στάθηκε άτυχος, καθώς η περίοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας κατέστρεψε τη στρατηγική του για πρώιμο σταμάτημα, αλλά του επέτρεψε να σταματήσει για δεύτερη φορά κάτω από την αναστάτωση και να επιστρέψει στα μεσαία από τα σκληρά.

Ο Leclerc και ο Albon ακολούθησαν τον Perez από τον Carlos Sainz σε μια συναρπαστική μάχη μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, με τον Sainz να είναι άτυχος που έκανε pit stop πριν το αυτοκίνητο ασφαλείας. Έμεινε έξω όμως τα σκληρά ελαστικά για να προσπαθήσει να διατηρήσει τη θέση του στην πίστα, όμως οι άλλοι, συμπεριλαμβανομένου του team-mate του, κάνανε pit stop.

Ο Sainz έπεσε τελικά στη 10η θέση, την οποία διατήρησε μπροστά από τον Lance Stroll, καθώς η πορεία του Sainz προς τον τελευταίο βαθμό διευκολύνθηκε από τη σύγκρουση της δεύτερης Aston με τον Pierre Gasly

Ο Gasly, ο οποίος έδινε μάχη με τον Alonso πριν από τα pit stop που έγιναν υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, εγκατέλειψε τελικά λόγω της ζημιάς που υπέστη στη σύγκρουση του με τον Stroll.

Στον Stroll επιβλήθηκε ποινή για το περιστατικό που τον έριξε στην 14η θέση της τελικής κατάταξης, στην οποία συμπεριλαμβάνεται ο Esteban Ocon που ήταν η άλλη εγκατάλειψη του αγώνα με πρόβλημα υδραυλικού συστήματος στην Alpine του.

Αναλυτικά η κατάταξη:

GP Βρετανίας

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts