GP Βραζιλίας – Μάχη για 2 στο σαμπαδρόμιο του Interlagos

Μετά το Μεξικό και την επέλαση του Max Verstappen στο “Autodromo Hermanos Rodriguez” η F1 επιστρέφει μετά από απουσία 2 χρόνων στη Βραζιλία και την πίστα του Interlagos. Κλείδωμα τίτλου για Verstappen ή απάντηση Hamilton και παράταση της μονομαχίας των 2 διεκδικητών για το πρωτάθλημα.

Στο Μεξικό ο Valtteri Bottas κατέκτησε την pole position και η Mercedes έκανε το 81ο 1-2 στις κατατακτήριες δοκιμές. Στην εκκίνηση ο Φιλανδός οδηγός επέλεξε να κινηθεί πιο κοντά στον Hamilton, λίγο πριν τη στροφή “1”. Το αποτέλεσμα ήταν ο Max Verstappen να προσπεράσει από την εξωτερική (σ.σ. από τον αριστερό καθρέπτη του Bottas) και να πάρει την πρώτη θέση, την οποία την κράτησε μέχρι το τέλος του αγώνα. Ο Hamilton τερμάτισε 2ος, παίζοντας άμυνα στον Perez. Ο Perez τερμάτισε για πρώτη φορά μέσα στην πατρίδα του στο βάθρο των νικητών. Ωστόσο ο ίδιος χάρη στο όπλο που ονομάζεται “RB16B” είχε την υπεροχή για να κάνει το 1-2 για λογαριασμό της Red Bull. Ο Bottas έπεσε θύμα του Daniel Ricciardo. Ακούμπησε, έκανε τετ α κε και έμεινε εκτός δεκάδας.

Autódromo José Carlos Pace – πίστα με μεγάλη ιστορία και με πολλές συγκινήσεις

Το “Autodromo Jose Carlos Pace” κατασκευάστηκε το 1938. Η πίστα πήρε το όνομα της από τον οδηγό, ο οποίος κέρδισε τον αγώνα το 1975. Ο Pace απεβίωσε 2 χρόνια μετά. Η πίστα φτιάχτηκε στην περιοχή “Interlagos”. Interlagos σημαίνει “ανάμεσα στις 2 λίμνες”. Η πλήρης ονομασία του Grand Prix είναι το “Grande Prêmio De São Paulo”, καθότι η τοπική κυβέρνηση χρηματοδοτεί από εφέτος την διοργάνωση του αγώνα. Το αρχικό της μήκος ήταν 7.960 χιλιόμετρα. Από το 1990 το μήκος της είναι 4,.309 χιλιόμετρα.

Το “Autodromo Jose Carlos Pace” έχει 15 στροφές. Η αγωνιστική διαδρομή εμπεριέχει στροφές χαμηλής και μέσης ταχύτητας, με το δεύτερο sector να είναι και το πιο κομμάτι της πίστας. Το τρίτο sector είναι γρήγορο και με τέρμα το γκάζι, έως τα φρένα για τη στροφή “1”. Η πίστα είναι χτισμένη σε υψόμετρο 765 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η πίστα έχει 2 ζώνες DRS. Η πρώτη ζώνη είναι από την είσοδο της στροφής “15”, έως τα φρένα για τη στροφή “1”. Η δεύτερη ζώνη είναι στην ευθεία “Reta Oposta”.

Νικητής θα αναδειχτεί ο οδηγός, ο οποίος θα δει πρώτος την καρό σημαία μετά από 71 γύρους. Η συνολική απόσταση του αγώνα είναι 305.909 χιλιόμετρα. Το ρεκόρ γύρου το κατέχει από το 2018 ο Valtteri Bottas (1:10:540). Επιπλέον στο Grand Prix της Βραζιλίας θα διεξαχθεί για τρίτη φορά στην ιστορία της F1, αγώνας τύπου “sprint race”. Ο αγώνας έχει την ονομασία “sprint qualifying”, όπως ακριβώς συμφωνήθηκε ανάμεσα στη F1, την FIA και τις ομάδες, στις 26 Απριλίου.

Η Pirelli θα φέρει στο Μεξικό τις γόμες C2 (Σκληρή), C3 (Μέση) και C4 (Μαλακή). Οι πιέσεις στα εμπρός ελαστικά θα είναι στα 22,0 psi και στα 20,0 psi οι πιέσεις στα πίσω ελαστικά. Το “EOS Camber limit” θα είναι -3.50° μπροστά και -2.00° πίσω.

GP Βραζιλίας
Τα χαρακτηριστικά των ελαστικών της Pirelli για το GP Βραζιλίας

Αυτή την χρονιά επιστρέψαμε σε μια επιλογή γομών, πιο κοντά σε εκείνες του 2018, με την C4 να είναι η μαλακή γόμα για αυτό το Grand Prix. Το 2019 αποφασίσαμε να πάμε σε πιο σκληρή επιλογή γομών, προκειμένου να αποφύγουμε το graining και την τοπική παραμόρφωση στη μαλακή γόμα (degradation). Ωστόσο αυτό σήμαινε πως η σκληρή γόμα δεν χρησιμοποιήθηκε αρκετά από όσο θα ελπίζαμε να χρησιμοποιηθεί“, δήλωσε στο press kit ο επικεφαλής της Pirelli, Mario Isola.

Το Interlagos είναι μια πίστα παλαιάς κοπής, η οποία κρατά σε εγρήγορση οδηγούς και ελαστικά και συχνά προσφέρει δραματικούς αγώνες, όπως ακριβώς συνέβη και την τελευταία φορά που ήμασταν εδώ. Ένας ακόμη αστάθμητος παράγοντας είναι και ο καιρός. Έχουμε βιώσει τις πιο υψηλές θερμοκρασίες, καθώς επίσης και τις πιο χαμηλές“.

Ως αποτέλεσμα τα ελαστικά που επιλέξαμε να φέρουμε εφέτος, θα πρέπει να είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν σε όλες τις απαιτήσεις του Grand Prix της Βραζιλίας και να δώσουν διαφορετικές επιλογής στρατηγικής. Παρόλο που ο αγώνας διεξάγεται περίπου την ίδια εποχή του χρόνου με την προηγούμενη φορά, οι ομάδες δεν έχουν εμπειρία από “Sprint Qualifying” στο Interlagos. Οπότε θα υπάρχουν πολλά που θα πρέπει να ανακαλύψουν“.

GP Βραζιλίας
Οι πιέσεις και τα camber στα ελαστικά για το GP Βραζιλίας

Αναλυτικά το πρόγραμμα του τριημέρου:

Παρασκευή 12 Νοεμβρίου

FP1: 17:30 – 18:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 21:00 – 22:00

Σάββατο 13 Νοεμβρίου

FP2: 17:00 – 18:00
Sprint Qualifiyng: 21:30 – 22:00

Κυριακή 14 Νοεμβρίου

Αγώνας: 19:00

Όλη η δράση του τριημέρου θα μεταδοθεί σε απευθείας μετάδοση από το Cosmote Sport 5HD και από την ΕΡΤ. Το FP1, το FP2 και το FP3 θα μεταδοθούν από τα κανάλια της “ΕΡΤSPORTS“, της ψηφιακής πλατφόρμας “ERTFLIX“. Οι κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου και ο αγώνας της Κυριακής θα μεταδοθούν ζωντανά από την ΕΡΤ2.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Γιώργος Λιακόπουλος

Φίλος της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όταν δεν έχει F1 παρακολουθούμε MotoGP και WRC. Λάτρης της οδήγησης (ειδικότερα τις νυχτερινές ώρες) και υπέρμαχος της οδικής ασφαλείας. Βρίσκομαι στο F1racingnews από το Δεκέμβριο του 2019, χάρη στη θέληση και την επιθυμία για συνεργασία του ιδρυτή της, Σάκη Ζαφειρόπουλου.

F1RACINGNEWS