Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Βελγίου, εκκινώντας από την 14η θέση. Δεύτερος ο Perez, τρίτος ο Sainz. Εγκατέλειψε στον πρώτο γύρο ο Hamilton
Το Spa-Francorchamps υποδέχτηκε τις ομάδες και τους οδηγούς της F1, με αίθριο καιρό. Η θερμοκρασία στον αέρα ήταν στους 22 βαθμούς Κελσίου και στους 34 βαθμούς Κελσίου, η θερμοκρασία στο οδόστρωμα. Κατάμεστες οι κερκίδες της πίστας. Πριν τον αγώνα ανακοινώθηκε η παρουσία του GP Βλεγίου στο καλεντάρι της F1 και το 2023.
Εκτός αγώνα ο Hamilton – safety car στον 2ο γύρο – απαρέδεκτο team radio από τον Alonso
Τα πέντε κόκκινα φώτα έσβησαν και ο αγώνας ξεκίνησε. Ο Carlos Sainz κράτησε την πρώτη θέση, την ίδια ώρα που ο Sergio Perez έπεσε από την 2η στην 5η θέση, δεχόμενος τις προσπέρασεις από τους Alonso, Hamilton και Russell. Στα φρένα για την στροφή “Les Combes” ο Hamilton έστριψε πρώτος, περνώντας τον Alonso. Όμως ο εμπρός αριστερός τροχός της Alpine ακούμπησε τον πίσω δεξί τροχό της Mercedes. Το αποτέλεσμα ήταν να υπάρξει επάφή, με τον Hamilton να εκτινάσεται για λίγα μέτρα και να προσγειώνεται απότομα στο έδαφος, σπάζοντας το πάτωμα και ζωτικά μέρη της W13 Hybrid. Ο Βρετανός εγκατέλειψε τον αγώνα.
Ο Hamilton δήλωσε ότι είναι υπεύθυνος για το εν λόγω ατύχημα. Ο ίδιος είπε ότι δεν άφησε αρκετό χώρο και έδωσε τα πάντα για να τον προσπεράσει από την εξωτερική της στροφής “5”. Τόσο η ζωντανή μεταδόση, όσο και το replay δείχνει τον Hamilton να έχει πρώτος την εν λόγω και τον Alonso να ακουμπά τον Hamilton και να τον στέλνει εκτός πίστας και εκτός αγώνα. Οι αγωνοδίκες δεν έδωσαν καμία ποινή και το χαρακτήρισαν ως αγωνιστικό σύμβαν.
Για την επαφή με τον Hamilton, ο Alonso είπε στο team radio τα εξής: “Ναι ! Τι ηλίθιος που είναι (σ.σ. εννοεί για τον Hamilton για την προσπέραση που επιχείρησε να κάνει) ! Έκλεισε την πόρτα από την εσωτερική. Εννοώ, είχαμε μια εκπληκτική εκκίνηση, αλλά αυτός ο τύπος ξέρει μόνο να οδηγάει και να ξεκινάει από την πρώτη θέση“.
Safety car τέλος και στην πρωτοπορία του αγώνα ο Verstappen
Στον 5ο γύρο το safety car επέστρεψε στα pit και η δράση άρχισε ξανά. Ο Sainz κράτησε την πρωτοπορία του αγώνα, κανόντας εξαιρετική επάννεκίνηση. Ο Verstappen εκείνη την στιγμή ήταν στην 7η θέση. Στον 8ο γύρο ανέβηκε 4ος και έναν γύρο μετά, εκμετάλευτηκε την δυανμική της RB18 στο Spa, πέρασε τον Russell και ανέβηκε στην 3η θέση.
Στον 12ο γύρο ο Sainz μπήκε στα pits και έβαλε την μέση γόμα της Pirelli. Στην “Kemmel Straight” ο Verstappen προσπέρασε τον Perez και ανέβηκε στην 1η θέση και πήρε την πρωτοπορία του αγώνα. Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull έβαλε τη μέση γόμα στον 16ο γύρο και βγήκε πίσω από τον Ισπανό οδηγό της Ferrari. Στον 18ο γύρο ο Verstappen πήρε ξανά την πρωτοπορία του αγώνα.
Από εκείνο το σημείο και μετά οι 2 Red Bull δεν απειλήθηκαν ποτέ από τους αντιπάλους τους και έκαναν με μεγάλη άνεση το 1-2. Ο Max Verstappen πανηγύρισε την 27η νίκη της καριέρας του και διεύρυνε και άλλο την διαφορά του από τον Charles Leclerc. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Carlos Sainz, σωζόντας τα σπασμένα κομμάτια της Ferrari. Ο Charles Leclerc προσπέρασε τον Alonso στον τελευταίο γύρο, αλλά έλαβε ποινή 5 δευτερολέπτων και τερμάτισε στην 6η θέση. Ο Μονεγάσκος υπερέβη το όριο ταχύτητας στο pitlane, πηγαίνοντας με 81 km / h, την ώρα που το όριο είναι στα 80 km / h.
Τις θέσεις “4” και “5” κατέλαβαν οι George Russell και Fernando Alonso. Ο Βρετανός είχε τον ρυθμό, χάρις τις ζεστές συνθήκες που επικρατούσαν σήμερα στο Spa – Francorchamps. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Esteban Ocon, Sebastian Vettel, Pierre Gasly και Alexander Albon.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.