Formula 1ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΝΩΝ

GP Βελγίου – Επιστροφή στη δράση

Η F1 επιστρέφει σε κανονικούς ρυθμούς μετά την καλοκαιρινή διακοπή του Αυγούστου, με την δράση να μεταφέρεται στο Βέλγιο και την πίστα του Spa-Francorchamps.

Μετά από μια ανάπαυλα 3,5 εβδομάδων, η F1 επιστρέφει στη δράση. Στον αγώνα της Ουγγαρίας ο Esteban Ocon αναδείχτηκε για πρώτη φορά νικητής στην καριέρα του με τα χρώματα της Alpine. Για να συμβεί αυτό υπήρξαν 2 παράγοντες που καθόρισαν αυτό το αποτέλεσμα. Ο πρώτος παράγοντας ήταν η βροχή που έπεσε στην πίστα του Hungaroring λίγα λεπτά πριν την έναρξη του αγώνα. Ο δεύτερος παράγοντας ήταν το συμβάν στον πρώτο γύρο. Στα φρένα για τη στροφή “1” ο Bottas έπεσε πάνω στον Lando Norris και κατέστρεψε την εμπρός αριστερή ανάρτηση. Από την επαφή καταστράφηκε το δεξί “bargeboard” του μονοθεσίου του Max Verstappen. Ζημιά έπαθε και το μονοθέσιο του Sergio Perez. Ο Μεξικανός εγκατέλειψε τον αγώνα.

Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Sebastian Vettel και Lewis Hamilton στην αρχή. Μετά το τέλος του αγώνα ο Vettel αποκλείστηκε από το Ουγγρικό Grand Prix δεχόμενος μηδενισμό, διότι δεν είχε στο μονοθέσιο του 1 λίτρο καυσίμου μετά το τέλος του αγώνα, όπως ορίζουν οι κανονισμοί της FIA. Με αυτή την απόφαση, ο Hamilton ανέβηκε στη 2η θέση και ο Carlos Sainz στη 3η θέση.

Spa-Francorchamps: πίστα με μεγάλη ιστορία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Η πίστα κατασκευάστηκε το 1921 από τους Jules de Thier και Henri Langlois van Ophem. Οι σχεδιαστές χρησιμοποίησαν τους δημόσιους δρόμους, ανάμεσα στις πόλεις Francorchamps, Malmedy και Stavelot. Το συνολικό μήκος της πίστας στην αρχή ήταν 14,9 χιλιόμετρα. Το Spa- Francorchamps ανακατασκευάστηκε το 1979, όπως επίσης και το 2003, προκειμένου να φτάσει στην μορφή που έχει μέχρι και σήμερα. Το συνολικό μήκος περιορίστηκε στα 7.004 χιλιόμετρα.

Το Spa-Francorchamps έχει συνολικά 19 στροφές (10 αριστερές και 9 δεξιές). Η μεγαλύτερη ευθεία στη συγκεκριμένη πίστα είναι η “Kemmel Straight“, με μήκος 770 μέτρα. Σημαντικό ρόλο για την κατάκτηση της pole position το Σάββατο και την πρώτη θέση στον αγώνα της Κυριακής είναι το σωστό στήσιμο του μονοθεσίου, επάνω στο 2ο sector του Spa-Francorchamps. Η πίστα του Βελγίου έχει 2 ζώνες DRS. Η πρώτη ζώνη είναι στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού και η δεύτερη ζώνη είναι στην “Kemmel Straight“. Το ρεκόρ γύρου το κατέχει από το 2018 ο Valtteri Bottas (1:46:286).

Η Pirelli θα φέρει στο Βέλγιο τις γόμες C2 (Σκληρή), C3 (Μέση), C4 (Μαλακή). Οι πιέσεις στα εμπρός ελαστικά θα είναι στα 24,0 psi και 22,0 psi οι πιέσεις στα πίσω ελαστικά. Το “EOS Camber limit” θα είναι -2.75° μπροστά και -1.50 ° πίσω.

GP Βελγίου

Το Grand Prix του Βελγίου σηματοδοτεί την τρίτη μας επίσκεψη στο Spa, μέσα σε έναν μήνα, μετά τις 24 ώρες του Spa, το ράλι του Ypres (η τελευταία ημέρα του αγώνα διεξήχθη στο Spa) και τώρα την F1“, δήλωσε στο δελτίο τύπου ο Mario Isola.

Οι προκλήσεις σε αυτή την πίστα, ειδικότερα όταν είναι για τις καιρικές συνθήκες, είναι γνωστές, όπως επίσης και τα φορτία που ασκούνται στα ελαστικά. Πέρυσι η πρώτη τριάδα προκρίθηκε με την μέση γόμα, ενώ η μαλακή προσέφερε περισσότερη πρόσφυση, αλλά απαιτούσε περισσότερη διαχείριση και έτσι δεν θεωρήθηκε το κατάλληλο ελαστικό για τον αγώνα“.

Η πλειοψηφία των οδηγών πήγαν από τη μέση στη σκληρή γόμα, με το pit stop να επιβάλλεται για τους περισσότερους στον 11ο γύρο. Επομένως θα μπορούσαμε να δούμε ένα ενδιαφέρον μείγμα στρατηγικών φέτος“.

GP Βελγίου

Αναλυτικά το πρόγραμμα του τριημέρου:

Παρασκευή 27 Αυγούστου

FP1: 12:30 – 13:30
FP2: 16:00 – 17:00

Σάββατο 28 Αυγούστου

FP3: 13:00 – 14:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00 – 17:00

Κυριακή 29 Αυγούστου

Αγώνας: 16:00

Όλη η δράση του τριημέρου θα μεταδοθεί σε απευθείας μετάδοση από το Cosmote Sport 5HD και από την ΕΡΤ. Το FP1, το FP2 και το FP3 θα μεταδοθούν από τα κανάλια “ΕΡΤSPORTS“, της ψηφιακής πλατφόρμας “ERTFLIX“. Οι κατατακτήριες δοκιμές και ο αγώνας της Κυριακής θα μεταδοθούν ζωντανά από την ΕΡΤ2.

GP Βελγίου
Το πρόγραμμα του τριημέρου από την Renault Sport Hellas

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Γιώργος Λιακόπουλος

Φίλος της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όταν δεν έχει F1 παρακολουθούμε MotoGP και WRC. Λάτρης της οδήγησης (ειδικότερα τις νυχτερινές ώρες) και υπέρμαχος της οδικής ασφαλείας. Βρίσκομαι στο F1racingnews από το Δεκέμβριο του 2019, χάρη στη θέληση και την επιθυμία για συνεργασία του ιδρυτή της, Σάκη Ζαφειρόπουλου.