Ο Carlos Sainz ήταν ο μεγάλος νικητής στον αγώνα του GP Αυστραλίας. Δεύτερος ο Leclerc και 1-2 η Ferrari, τρίτος ο Norris. Εκτός αγώνα Verstappen και Mercedes, χαμηλή πτήση ο Perez
Το Albert Park υποδέχτηκε τις ομάδες και τους οδηγούς της F1, με αίθριο καιρό και ζέστη σε σχέση με το προηγούμενο διήμερο. Η θερμοκρασία στον αέρα ήταν στους 23 βαθμούς Κελσίου και στους 40 βαθμούς Κελσίου, η θερμοκρασία στο οδόστρωμα. Κατάμεστες οι κερκίδες και οι ελεύθεροι χώροι εντός του μητροπολιτικού πάρκου της Μελβούρνης. 452 χιλιάδες θεατές παρεβρέθηκαν στο τριήμερο του GP Αυστραλίας.
IT’S LIGHTS OUT AND AWAY WE GO AND MAX VERSTAPPEN IS OUT OF THE RACE !!!
Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο αγώνας του GP Αυστραλίας. Ο Max Verstappen έφυγε από την θέση του poleman και ξεκίνησε το ταξίδι, με προορισμό την 3η νίκη για το 2024. Ο Sergio Perez δέχθηκε την προσπέραση από τον George Russell και έπεσε στην 6η θέση. Όμως ο Carlos Sainz με την χρήση του DRS προσπέρασε στην καμπή μετά την στροφή “8” τον Verstappen και ανέβηκε στην πρωτοπορία του αγώνα. Και εκεί ξεκίνησε το δράμα για τον Verstappen. Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull είδε να βγαίνουν καπνοί από το πίσω δεξί τροχό της RB20. Δυστυχώς το φρένο υπερθερμάνθηκε, έπιασε φωτιά και στα pits καταστράφηκε. Αυτή ήταν η πρώτη εγκατάλειψη του παγκόσμιου πρωταθλητή, μετά το 2022.
Ο Sainz μέχρι να μπει στα pits στον 16ο γύρο είχε σταθερό γυρολόγιο στο 1:22:2, την ώρα που η υπόλοιπη πρώτη 5αδα κινούταν στο 1:23 και είχαν ήδη αρχίσει να μπαίνουν στα pits για αλλαγή ελαστικών από τον 9ο γύρο. Η υψηλή θερμοκρασία έπαιξε ρόλο στην στρατηγική και στην φθορά των ελαστικών. Στον 17ο γύρο ο Hamilton είδε τον κινητήρα της Mercedes W15 Hybrid να σταματά να λειτουργεί και ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής να οδηγείται αναγκαστικά σε εγκατάλειψη.
Team order ανάμεσα σε Piastri και Norris – ξεκάθαροι ρόλοι στην Ferrari
Μέχρι τον 29ο γύρο η Ferrari έδωσε ξεκάθαρη εντολή στους οδηγούς να μην παλέψουν μεταξύ τους. Ωστόσο ο Sainz είχε καλύτερο ρυθμό αγώνα και ανέβασε την διαφορά στα 7 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο Leclerc. Βλέποντας την πτώση απόδοσης στα ελαστικά του Μονεγάσκου, η McLaren έδωσε εντολή στον Piastri να δώσει την θέση του στον Norris, προκειμένου ο Βρετανός να πιέσει, για να προσπεράσει τον Leclerc. Στον 34ο γύρο ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari μπήκε στα pits, έβαλε την σκληρή γόμα και μετά το pit stop του Norris παρέμεινε στη 2η θέση.
Ο Russell πίεσε τον Alonso και κατέληξε στον τοίχο
Στον 45ο γύρο ο George Russell μπήκε για την 2η και τελευταία αλλαγή ελαστικών, βάζοντας φρέσκο σετ σκληρής γόμας. Στον αντίποδα ο Alonso είχε μπει 4 γύρους πριν, βάζοντας πατημένο σετ σκληρής γόμας. Αυτό έφερε κοντά τον Βρετανό οδηγό της Mercedes, αλλά στον 58ο γύρο ο Alonso επιβράδυνε νωρίτερα στη στροφή “6” (σ.σ. ο Alonso είχε πρόβλημα με το πεντάλ του γκαζιού), ο Russell έχασε τον έλεγχο του πίσω μέρους της W15 Hybrid και κατέληξε στον τοίχο.
Με τν παρουσία του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Carlos Sainz είδε πρώτος την καρό σημαία στο Albert Park και αναδείχτηκε νικητής στον αγώνα του GP Αυστραλίας. Αυτή είναι η πρώτη νίκη για τον Ισπανό οδηγό της Ferrari φέτος και 3η στην καριέρα του. Δεύτερος τερμάτισε ο Charles Leclerc και συνέβαλλε τα μέγιστα ώστε η Ferrari να κάνει το 1-2. Το βάθρο των νικητών συμπλήρωσε για την McLaren ο Lando Norris. Η παρουσία Ferrari και McLaren στην πρώτη τετράδα, ξύπνησε μνήμες από το υπέροχο παρελθόν και τις μάχες Schumacher – Hakkinen και Hamilton με Raikkonen και Μassa.
Παρότι ο Alonso τερμάτισε 6ος, οι αγωνοδίκες τιμώρησαν τον Ισπανό οδηγό της Aston Martin με ποινή 20 δευτερολέπτων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής να πέσει στην 8η θέση, μένοντας πίσω από τους Lance Stroll και Yuki Tsunoda. Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Nico Hulkenberg και Kevin Magnussen, πετυχαίνοντας διπλή βαθμολόγηση για την Haas.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.