Το triple header ολοκληρώθηκε στo GP Αυστρίας με νικητή τον Max Verstappen, ο οποίος έκανε και το πρώτο του grand slam, κατακτώντας pole position, νίκη, ταχύτερο γύρο και παραμένοντας πρώτος καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Μετά το GP Αυστρίας, ο Ολλανδός έχει αρχίσει να ανοίγει τη βαθμολογική διαφορά από τον Hamilton στο πρωτάθλημα οδηγών, η οποία πλέον βρίσκεται στους 32 βαθμούς, κάτι που, όμως, στον κόσμο της Formula 1 είναι εύκολα αναστρέψιμο άρα η ισορροπία που πρέπει να διατηρηθεί από πλευράς Red Bull και Verstappen είναι ιδιαίτερα λεπτή. Το παραπάνω είναι ακόμα πιο σημαντικό καθώς πλησιάζουμε τον αγώνα του Silverstone, όπου η Mercedes θα παρουσιάσει το τελευταίο πακέτο αναβαθμίσεων για την W12, με ελπίδα να μπει και πάλι στο παιχνίδι για τον τίτλο.
Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.
Στις κατατακτήριες του Σαββάτου είδαμε την Williams του George Russell να περνάει στο Q3, κάτι που είχαμε να δούμε από το 2018.
Το Σαββατοκύριακο ξεκίνησε ελπιδοφόρο για τον Βρετανό, ο οποίος φαινόταν ότι ήταν στο δρόμο για να κατακτήσει τους πρώτους του βαθμούς με τη Williams.
Ποινή 3ων θέσεων και 1 βαθμό ποινής στην άδεια του δέχτηκε ο Sebastian, καθώς μπλόκαρε τον Fernando Alonso κατά τη διάρκεια του Q2, μεταξύ των στροφών 9 και 10, κάτι που συνέβη ακούσια. Ο ίδιος δήλωσε ότι δε θα μπορούσε εύκολα να αποφύγει την κατάσταση στην οποία βρέθηκε αλλά απολογήθηκε στον οδηγό της Alpine.
Η pole position κατακτήθηκε από τον Max Verstappen και την πρώτη τριάδα του grid συμπλήρωσαν οι Norris και Perez. Ο Βρετανός βρέθηκε για πρώτη φορά τόσο κοντά στην pole, με μόλις 0.048 διαφορά από τον Verstappen. Αν και δεν κατέκτησε την pole, ήταν ένα εξαιρετικά καλό Σάββατο για τη McLaren, που είχε 9 χρόνια (από το 2012 στη Βραζιλία) να εκκινήσει από την πρώτη σειρά του grid. Δυστυχώς δε μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τον ομόσταυλο του, Daniel Ricciardo, ο οποίος βρέθηκε 13ος στη σχάρα εκκίνησης.
Νωρίς εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στον αγώνα της Κυριακής, καθώς ο Esteban Ocon εγκατέλειψε τον αγώνα μετά από ζημιά στον εμπρός δεξί τροχό του, η οποία προκλήθηκε από επαφή με τον Giovinazzi στον 1ο γύρο, στη στροφή 3.
Μετά την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, στον 4ο γύρο, ο Perez προσπάθησε να προσπεράσει τον Norris από την εξωτερική στη στροφή 4 και οδηγήθηκε στην αμμοπαγίδα, με αποτέλεσμα ο Norris να δεχτεί ποινή πέντε δευτερολέπτων, καθώς και 2 βαθμούς ποινής στην άδεια του, κάτι που τον φέρνει στους 10 βαθμούς σύνολο τους τελευταίους 12 μήνες.
Ο οδηγός της McLaren βρίσκεται πλέον 2 βαθμούς μακριά από τον αποκλεισμό αγώνα.
Στα θετικά, δύο από τους 10 βαθμούς ποινής στην άδεια του θα έχουν αφαιρεθεί μέχρι τον αγώνα του Silverstone, καθώς θα έχουν περάσει 12 μήνες από την λήψη της ποινής.
Αργότερα, ο Christian Horner δήλωσε πως το συμβάν ήταν απλά μία πολύ σκληρή μάχη μεταξύ των οδηγών και σίγουρα δεν ήταν κάτι αξιόποινο. Ο Norris δήλωσε ότι πιστεύει πως οι ποινές θα πρέπει να δίνονται μόνο όταν τίθεται θέμα ασφάλειας, όταν συμβαίνει δηλαδή κάτι επικίνδυνο στην πίστα.
Το συγκεκριμένο συμβάν έφερε και πάλι στο προσκήνιο τη συζήτηση σχετικά με το πόσο παρεμβατική θα πρέπει να είναι η FIA με τις ποινές της, σε μία εποχή που το άθλημα υποτίθεται πως ακολουθεί τη γραμμή “Let them race”. Ειδικά για ένα περιστατικό όπως αυτό με τους Perez και Norris, το οποίο είναι παρόμοιο με άλλα περιστατικά τα οποία δεν έχουν δεχτεί ποινές στο παρελθόν, με τον Norris να μην έχει έρθει σε επαφή με τον οδηγό της Red Bull και τον Perez να βάζει τον εαυτό του σε μια ομολογουμένως επικίνδυνη θέση, επιλέγοντας την εξωτερική της στροφής 4, όπου η πιθανότητα να βγει εκτός ορίων πίστας και να παγιδευτεί στην αμμοπαγίδα ήταν μεγάλη.
Η ποινή στο συγκεκριμένο συμβάν ανάγκασε τους αγωνοδίκες να τιμωρήσουν και τα δύο επόμενα περιστατικά που ακολούθησαν, αυτή τη φορά με τους Perez και Leclerc. Στον 41ο και 47ο γύρο ο Perez ώθησε εκτός πίστας τον Μονεγάσκο, με αποτέλεσμα και στις δύο περιπτώσεις να δεχτεί ποινή 5 δευτερολέπτων.
Δέκα γύρους πριν το τέλος ο Verstappen μπήκε για ένα δεύτερο pit stop, και με τη διαφορά από τον Bottas, που ήταν δεύτερος, να ανέρχεται στα 25 δευτερόλεπτα, αυτό ήταν κάτι παραπάνω από εφικτό, με σκοπό να εξασφαλιστεί ο ταχύτερος γύρος αλλά και για να μην συμβεί ό,τι συνέβη στο Μπακού.
Ο Horner δήλωσε πως ο Verstappen μπήκε για ένα επιπλέον pit για να διασφαλίσουν ότι δε θα είχαν ξανά αστοχία ελαστικού, όπως αυτή στο Μπακού, η οποία κόστισε στον Ολλανδό μία σίγουρη νίκη. Επιπλέον, σε ένα από τα ελαστικά του Verstappen υπήρχε ένα μικρό κόψιμο, το οποίο ο Ολλανδός δήλωσε πως δεν ένιωσε όταν ήταν στην πίστα.
Better safe than sorry λοιπόν, καθώς ο Verstappen μετά το pit stop κατάφερε να διατηρήσει μία μεγάλη διαφορά από τον Bottas και να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο, φορώντας φρέσκια γόμα.
Στον 68ο γύρο ο Alonso προσπέρασε τον Russell μετά από μία σκληρή μάχη μεταξύ των δύο και βρέθηκε 10ος, εξασφαλίζοντας ένα πολύτιμο βαθμό για την ομάδα του, στερώντας όμως από τον Βρετανό τους πρώτους του βαθμούς με τη Williams. Ο Alonso, αργότερα, δήλωσε ότι ένιωσε άσχημα που αυτός που έπρεπε να προσπεράσει ήταν ο Russell, ο οποίος είχε ένα πολύ καλό τριήμερο.
Ο Verstappen πέρασε πρώτος τη γραμμή τερματισμού στο GP Αυστρίας, παίρνοντας την 3η συνεχόμενη του νίκη, σε έναν αγώνα ακόμα πιο «εύκολο» από τον προηγούμενο για τον Ολλανδό, καθώς δεν αντιμετώπισε καμία πραγματική απειλή και ήταν κυρίαρχος καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, έχοντας εξαιρετικό ρυθμό.
Ήταν ένας αγώνας πρωταθλητή, παρόμοιος με αυτούς που έχουμε δει στο παρελθόν από τον Lewis Hamilton. Αυτό ίσως να λέει πολλά για τη συνέχεια του πρωταθλήματος.
Το βάθρο στο GP Αυστρίας συμπλήρωσαν οι Bottas και Norris, σε έναν σταθερό αγώνα του πρώτου, ο οποίος το χρειάζεται ιδιαίτερα αυτή τη χρονική στιγμή και σε μία ακόμη top class εμφάνιση του δεύτερου, ο οποίος συνεχίζει να μας εκπλήσσει θετικά τη φετινή σεζόν, έχοντας πλέον βρεθεί μεταξύ των πρώτων.
Η συνέχεια προβλέπεται άκρως ενδιαφέρουσα, με το επόμενο ραντεβού μας στις 16-18 Ιουλίου στο Silverstone.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.