GP Αμερικής – Επιστροφή με μάχη στην “έρημο” του Austin

Μετά το πέρασμα της από την Ευρώπη, η F1 επιστρέφει στην Αμερική και την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, με τους Hamilton και Verstappen να συνεχίζουν την μάχη για το παγκόσμιο στέμμα

Στην Τουρκία ο Valtteri Bottas κέρδισε τον αγώνα, πραγματοποιώντας μια πολύ καλή εμφάνιση και στους 58 γύρους του αγώνα. Η βροχή ήταν το σημείο κλειδί για την επικράτηση του Φιλανδού οδηγού της Mercedes. Υπό στεγνές (εξ ολοκλήρου) συνθήκες, η Mercedes ήταν με διαφορά το ταχύτερο μονοθέσιο στο “Istanbul Park”. Η βροχή πριν την έναρξη του αγώνα και η έντονη συννεφιά ήταν μεγάλος παράγοντας για την επιστροφή του Max Verstappen στην πρωτοπορία του πρωταθλήματος οδηγών.

Circuit of the Americas: πίστα δια χειρός Tilke

Η πίστα του Austin στο Texas ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2010. Σχεδιάστηκε από τον κορυφαίο σχεδιαστή Hermann Tilke σε συνεργασία με την HKS. Οι εργασίες συνεχίστηκαν με έντονο ρυθμό το 2011 και ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2012. Η πίστα άνοιξε στις 22 του μήνα από τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 1978, Mario Andretti. Η Αμερική επέστρεψε στο καλεντάρι της F1 μετά το πέρασμα της από την πίστα της Ιντιανάπολης, την περίοδο 2000 – 2007.

Το Austin είχε μήκος 5,513 χιλιόμετρα. Οι στροφές “3” έως “6” θυμίζουν πολύ τις στροφές “Maggotts και Becketts” του Silverstone και τις στροφές “S” curve στην Suzuka της Ιαπωνίας. Παράλληλα οι στροφές “12” έως “15” θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό το κομμάτι της πίστας του Hockenheim στην Γερμανία, όταν μπαίνουν τα μονοθέσια στο στάδιο.

Το “Circuit of the Americas” έχει 2 ζώνες DRS. Η πρώτη ζώνη είναι στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού. Η δεύτερη ζώνη είναι στην έξοδο της στροφής “11” έως τα φρένα για τη στροφή “12”. Μεγάλο ρόλο στην επίτευξη του τελείου γύρου θα παίξουν η φθορά των ελαστικών και το σωστό στήσιμο του μονοθεσίου. Νικητής θα αναδειχτεί ο οδηγός, ο οποίος θα δει πρώτος την καρό σημαία μετά από 56 γύρους. Η συνολική απόσταση του αγώνα είναι 308.405 χιλιόμετρα. Το ρεκόρ γύρου το κατέχει από το 2019 ο Charles Leclerc (1:36:169).

Η Pirelli θα φέρει στην Αμερική τις γόμες C2 (Σκληρή), C3 (Μέση) και C4 (Μαλακή). Οι πιέσεις στα εμπρός ελαστικά θα είναι στα 21,5 psi και στα 19,0 psi οι πιέσεις στα πίσω ελαστικά. Το “EOS Camber limit” θα είναι -3.50° μπροστά και -2.00° πίσω.

GP Αμερικής

Παρόλο που οι ομάδες έχουν αρκετή εμπειρία από την πίστα του Austin, εφέτος θα αντιμετωπίσουν μια πίστα, η οποία είναι αρκετά διαφορετική σε σχέση με το 2019, όταν τρέξαμε για τελευταία φορά εδώ. Το 40 % της πίστας έχει αλλάξει, αλλά εξαιτίας των απαγορεύσεων του Covid 19, δεν ήμασταν σε θέση να στείλουμε προσωπικό, για να αναλύσει τον νέο ασφαλτοτάπητα. Οπότε τα χαρακτηριστικά της πίστας είναι ένα ερώτημα για όλους μας. Θα ανακαλύψουμε τις τελικές επιπτώσεις στα ελαστικά και την απόδοση του αυτοκινήτου, όταν φτάσουμε εκεί“, δήλωσε στο δελτίο τύπου ο επικεφαλής της Pirelli, Mario Isola.

Ως συνήθως η επιλογή των ελαστικών βασίζεται στα δεδομένα που λαμβάνονται πριν από τον αγώνα, με τις γόμες που βρίσκονται στο μέσον της γκάμας, να ταιριάζουν απόλυτα στις εν λόγω συνθήκες. Με την μάχη για το πρωτάθλημα να είναι αρκετά κλειστή, καθότι μπαίνουμε στους τελευταίους αγώνες της σεζόν, είναι ξεκάθαρο πως κάθε στοιχείο στρατηγικής θα μετράει, όπως είδαμε και στον τελευταίο αγώνα στην Τουρκία“.

GP Αμερικής

Αναλυτικά το πρόγραμμα του τριημέρου:

Παρασκευή 22 Οκτωβρίου

FP1: 19:30 – 20:30
FP2: 23:00 – 00:00

Σάββατο 23 Οκτωβρίου

FP3: 21:00 – 22:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 00:00 – 01:00

Κυριακή 24 Οκτωβρίου

Αγώνας: 22:00

Όλη η δράση του τριημέρου θα μεταδοθεί σε απευθείας μετάδοση από το Cosmote Sport 5HD και από την ΕΡΤ. Το FP1, το FP2 και το FP3 θα μεταδοθούν από τα κανάλια της “ΕΡΤSPORTS“, της ψηφιακής πλατφόρμας “ERTFLIX“. Οι κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου και ο αγώνας της Κυριακής θα μεταδοθούν ζωντανά από την ΕΡΤ2.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Γιώργος Λιακόπουλος

Φίλος της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όταν δεν έχει F1 παρακολουθούμε MotoGP και WRC. Λάτρης της οδήγησης (ειδικότερα τις νυχτερινές ώρες) και υπέρμαχος της οδικής ασφαλείας. Βρίσκομαι στο F1racingnews από το Δεκέμβριο του 2019, χάρη στη θέληση και την επιθυμία για συνεργασία του ιδρυτή της, Σάκη Ζαφειρόπουλου.

F1RACINGNEWS