Ο Max Verstappen ήταν ο ταχύτερος στα μοναδικά ελεύθερα δοκιμαστικά του Αυστριακού Grand Prix, παρά το πρόβλημα που αντιμετώπισε στα μέσα της διαδικασίας.
Ο Max Verstappen ολοκλήρωσε το FP1 σε 1:05.685 καθιστώντας τον ταχύτερο όλων ενώ ταυτόχρονα έσπασε το φράγμα του 1 λεπτού και 06 δευτερολέπτων. Ενώ πίσω του τερματίζει ο Oscar Piastri με 276 χιλιοστά του δευτερολέπτου και την τρίτη θέση συμπληρώνετε από την Ferrari του Charles Leclerc με 37 δέκατα του δευτερολέπτου πίσω.
Στη 13:30 ώρα Ελλάδος το χρονόμετρο μετράει αντίστροφα και το πρώτο σκέλος των ελεύθερων δοκιμών στο Spielberg της Αυστρίας ξεκίνησε !
Ο καιρός, παρά τις ελάχιστες σταγόνες βροχής που έριξε πριν την έναρξη είναι αρκετά ευνοϊκός, με μερική συννεφιά και λίγη άπνοια. Η θερμοκρασία αέρα είναι στους 22 βαθμούς κελσίου και οδοστρώματος στους 34 βαθμούς ενώ στα μισά των δοκιμών ανήρθε στους 40 βαθμούς.
Σε μια πίστα που ευνοούνται τα προσπεράσματα βλέπουμε μερικές αλλαγές όπως στην στροφή 6 και 7 όπου έχει προστεθεί αμμοπαγίδα. Με ένα ελεύθερο δοκιμαστικό στην διάθεσή τους για αυτό το τριήμερο, οδηγοί και ομάδες βγαίνουν στο circuit για να με σκοπό να πάρουν μια αίσθηση της πίστας και να δοκιμάσουν τόσο κάποια σεταρίσματα όσο και τις γόμες ελαστικών που έχουν στην διάθεσή τους.
Έτσι, βλέπουμε της δύο Aston Martin να πραγματοποιούν αρχικά 2 γύρους με σκοπό να ‘’στρώσουν’’ τα ελαστικά ώστε να φύγει η επιφανειακή γυαλάδα ώστε να πραγματοποιηθεί πιο γρήγορα η απόδοσή τους στον αγώνα όταν τα χρησιμοποιήσουν.
Αλλαγές εντοπίζουμε και στην Ferrari με τα πλαϊνά ανοίγματα απαγωγής θερμότητας και απόδοσης της υβριδικής μηχανής ειδικά στην συγκεκριμένη πίστα λόγω του υψόμετρου και της χαμηλής ατμοσφαιρικής πίεσης.
Στο garage της Mercedes οι τροποποιήσεις που έκαναν στους τελευταίους αγώνες φαίνεται να αποδίδουν κρατώντας τα δυο ασημένια βέλη σε καλό ρυθμό.
Κατά την διάρκεια των δοκιμών ο Yuki στο team radio εκφράζει την επιθυμία του για αλλαγή της κολώνας συστήματος διεύθυνσης στο τιμόνι λόγω μάλλον της ελλιπής χωρητικότητας που υπάρχει μέσα στο cockpit. Βέβαια ο μηχανικός του απαντάει πως παρόμοιες αλλαγές γίνονται μετά το πέρα στης διαδικασίας.
Στα μισά σχεδόν του FP1 μπλοκάρει ο εξωτερικός τροχός του Russell και χάνει τον προσανατολισμό του βγαίνοντας έξω αρκετά από τα όρια της πίστας.
Ενώ ανησυχία έφερε ένα engine fault στην ομάδα της Red Bull με τον Verstappen να σταματάει στην άκρη της πίστας, χάνοντας αρχικά μια αλλαγή ταχυτήτων και ακούγοντας μετά την μονάδα ισχύος να ρετάρει και προσπαθεί να αλλάξει χωρίς επιτυχία σχέση στο κιβώτιο. ΄΄Γεγονός που ανάγκασε τον αλυτάρχη για καθεστώς κόκκινης σημαίας μέχρι να βγει το μονοθέσιο από την πίστα.
Στα τελευταία 5 λεπτά βγαίνουν όλοι στην πίστα με την μαλακή εκτός τον Lewis Hamilton o οποίος βγαίνει με την σκληρή για να πραγαμτοποιήσουν προσομοίωση αγώνα.
Με παράγοντα το κυκλοφοριακό πρόβλημα βλέπουμε τον Perez να σημειώνει έναν απογοητευτικό γύρο με την μαλακή.
Ολοκληρώνοντας την διαδικασία βλέπουμε στην κατάταξη 7 διαφορετικές ομάδες στις 10πρωτες θέσεις κάτι που αποδεικνύει την προσπάθεια αλλαγών κάθε ομάδας.
Αναλυτικά η κατάταξη :
Και βέβαια, μην ξεχάσετε να δείτε το τελευταίο επεισόδιο του podcast του F1Racingnews, “GP2 Podcast…GP2”:
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.