Γιατί είναι πολύ δύσκολο να παραμείνει ο Lance Stroll οδηγός της Aston Martin τo 2026

Stroll
Η πρόσφατη ανακοίνωση επέκτασης της “συνεργασίας” Lance Stroll-Aston Martin μέχρι και το 2026, αποτελεί από μόνη της ένα μνημείο πρωτοτυπίας, για δύο λόγους: Πρώτον, διότι άπαντες γνωρίζουν ότι η Βρετανική ομάδα ανήκει στον πατέρα του, Lawrence, οπότε, πρακτικά, για ποια συνεργασία μιλάμε και δεύτερον, γιατί ίσως αυτή έχει… λανθασμένη διάρκεια!


Ας βάλουμε τα πράγματα κάτω κι ας δούμε γιατί είναι πολύ πιθανό να αποδειχθεί, σε βάθος χρόνου, το δεύτερο.

Έχεις μία ομάδα που στο πρώτο μισό της περσινής χρονιάς, απέδειξε ότι όταν βάλει κάτω το κεφάλι και δουλέψει σοβαρά, μπορεί να υποσκελίσει μεγάλες και παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου (Ferrari, McLaren, Mercedes). Τελικά η Aston Martin ολοκλήρωσε το 2023 στη 5η θέση, με 280 βαθμούς συγκομιδή, με τους 206 από αυτούς να προέρχονται από τον αειθαλή Fernando Alonso, που τερμάτισε 4ος στο πρωτάθλημα οδηγών, ανεβαίνοντας 8 φορές στο βάθρο.

Τους άλλους 74 τους μάζεψε ο υιός Stroll, με καλύτερο τερματισμό του την 4η θέση στο grand Prix της Αυστραλίας, φτάνοντας τελικά μέχρι τη 10η θέση στον πίνακα των οδηγών.

Για τη φετινή χρονιά δε μπορούμε παρά να περιμένουμε να δούμε τους τελικούς συσχετισμούς μεταξύ των δύο πιλότων, αν και τα νούμερα πάλι δε δείχνουν να ευνοούν τον Lance (47-24 έως τώρα οι βαθμοί μεταξύ Alonso-Stroll), σε μια χρονιά μάλιστα στην οποία είναι αυτονόητο πόσο απογοητευμένος πρέπει να νιώθει ο Ισπανός, που προφανώς περίμενε κάτι πολύ καλύτερο από την ομάδα του, και που, εκτός των άλλων, βλέπει το μονοθέσιό του να φθείρει τα λάστιχα τόσο γρήγορα όσο εκείνο… της Hass!

Απέδειξε άλλωστε πέρσι, με τον πλέον εμφατικό τρόπο, ότι όταν η ομάδα του δίνει ένα μονοθέσιο με το οποίο είναι σε θέση να πρωταγωνιστήσει, ξέρει, και με το παραπάνω, πώς να το πράξει.


Ας αφήσουμε όμως τη φετινή σεζόν και ας επικεντρώσουμε τη ματιά μας στο εγγύς μέλλον.

Φτιάχνεις νέες εγκαταστάσεις για την ομάδα σου, με ιδιόκτητη αεροδυναμική σήραγγα, γίνεσαι ο μοναδικός πελάτης κινητήρων Honda από το 2026 και μετά, υπογράφεις εκ νέου τον Alonso και στοχεύεις να υπογράψεις και τον Adrian Newey!

Πρόκειται για κινήσεις που ξεκάθαρα φανερώνουν τεράστιο όραμα για τίτλους και μάχες στην κορυφή του αθλήματος. Υπάρχει λοιπόν ΕΝΑΣ άνθρωπος αυτή τη στιγμή πάνω στον πλανήτη Γη που να θεωρεί ότι σε όλο αυτό το υπερφιλόδοξο project μπορεί να αποτελέσει, με κάποιο τρόπο, κομμάτι ο Lance Stroll, πέραν ΙΣΩΣ του ίδιου του πατέρα του;

Δεν έχω κάτι με τον Καναδό πιλότο, δε μπορώ να πω ότι μου είναι αντιπαθής, απλά θεωρώ ότι ο χρόνος του, ως οδηγός αγώνων, τελειώνει και δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι θα συνεχιστεί πέραν του 2025.

Έχει την ατυχία να αποτελεί team mate ενός εκ των καλύτερων πιλότων που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο grid και, όσο και να πασχίζει, δυστυχώς για εκείνον φαντάζει ανεπαρκής δίπλα του, κάτι που αποτυπώθηκε ξεκάθαρα στο πρώτο μισό της περσινής χρονιάς, οπότε και ο Alonso “οργίασε”.

Ο βασικότερος λόγος όμως θεωρώ ότι θα είναι οι (παραπάνω από λογικές) αξιώσεις από πλευράς Honda προς την Aston Martin για πρωτάθλημα κατασκευαστών, αν όντως καταφέρουν οι Ιάπωνες να φτιάξουν, αρχής γενομένης από το 2026, εκ νέου έναν κινητήρα-πρωταθλητή, όπως κάνανε με αυτόν της Red Bull Racing.

Κάτι τέτοιο με τον Lance Stroll δίπλα στον Alonso, φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί, ειδικά μάλιστα αν λάβουμε υπόψη ότι ο τελευταίος, σε όσες κρίσιμες μάχες έχει λάβει μέρος εντός πίστας, δεν έχει δείξει να αποτελεί τον πλέον συνετό και προσεκτικό οδηγό, που θα κοιτάξει να προσθέσει βαθμούς στο σακούλι της ομάδας του.

Αλλά, για να το πούμε κι ακόμη πιο παραστατικά, φανταστείτε το 2026 ένα δίδυμο Alonso-Sainz, ή -για να κάνουμε ακόμη πιο ευφάνταστο το σενάριο- τον Alonso με τον Vettel στο πλάι του!

Αμφιβάλλει κανείς ότι ειδικά το τελευταίο δίδυμο, ακόμη και με τα όσα χρόνια θα κουβαλά στις πλάτες του, θα ήταν σε θέση να πρωταγωνιστήσει, αν είχε ένα μονοθέσιο νικητή;

Ο Lance θα μπορούσε, σε μία τέτοια περίπτωση, να αποτελέσει… ισόβιο δοκιμαστή και αναπληρωματικό οδηγό της Aston Martin και εκεί κανείς δε θα είχε την απαίτηση να “φύγει από τη μέση”. Εκτός ίσως του Felipe Drugovich…

Βέβαια στην όλη εξίσωση δε παύει να υφίσταται σαν σενάριο κι αυτό που πολλοί απευχόμαστε, να προλάβει δηλαδή ο πανδαμάτωρ χρόνος να “λυγίσει” τον Alonso και να πέσει αισθητά η απόδοσή του.

Εκεί ο Stroll θα έχει την (μοναδική, ίσως) ευκαιρία του να συνεχίσει να αγωνίζεται. Αν και, προσωπική μου άποψη είναι ότι αν ο Fernando όντως βρεθεί ξανά σε μονοθέσιο-πρωταθλητή, θα τρέχει μέχρι… τα 50 του, ώστε να ρεφάρει για όλα εκείνα τα χαμένα πρωταθλήματα, που οφείλονταν είτε σε λανθασμένες επιλογές ομάδων από πλευράς του (McLaren Honda-Alpine), είτε σε μονοθέσια (Ferrari), με τα οποία, όσο και να προσπάθησε, βασιζόμενος στο αστείρευτο ταλέντο και το απύθμενο θράσος του, έφτασε στην πηγή (2010, 2012), αλλά τελικά νερό δεν ήπιε…

Και βέβαια, μην ξεχάσετε να δείτε το τελευταίο επεισόδιο του podcast του F1Racingnews, “GP2 Podcast…GP2”:

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts