Το ράλλυ Κροατίας ήταν δύσκολο για όλους, ομάδες και οδηγούς. Έκαναν όμως αυτό που θα ήθελε και ο Craig Breen, αυτό που αγαπούσε πολύ και το ζούσε στο τέρμα μέχρι που ένας ξύλινος στύλος έμελλε να κόψει το νήμα της ζωής του…
Η 23η Απριλίου ήταν και θα είναι μια ιστορική ημέρα για τον Elfyn Evans. Επέστρεψε στις νίκες μετά από 18 μήνες και το ράλλυ Φινλανδίας το 2021, της χρονίας που έχασε τον τίτλο από τον Sebastien Ogier, που τότε κατέκτησε τον 8ο και τελευταίο μέχρι στιγμής τίτλο της καριέρας του. Μετά το τέλος της Powerstage έβαλε σε δεύτερη μοίρα την νίκη του. “Νιώθουμε ασήμαντοι. Εργαζόμασταν γι’αυτό εδώ και αρκετό καιρό αλλά αυτή τη στιγμή λίγο μας νοιάζει. Επιστρέψαμε μετά τον χαμό του φίλου μας (σ.σ του Craig Breen) και μετά το πέρασμα από την γραμμή του τερματισμού, είναι το μόνο που μπορούμε να σκεφτούμε”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Οι βαθμοί του Ουαλού οδηγού της Toyota Gazoo Racing, προσμέτρησαν μόνο στο πρωτάθλημα οδηγών. Πριν την έναρξη του ράλλυ Κροατίας, η ομάδα από την Ιαπωνία πήρε την απόφαση να μετρήσουν οι βαθμοί των Sebastien Ogier και Kalle Rovanpera. Η αιτία ήταν για να μην υπάρχει αβαντάζ απέναντι στην Hyundai η οποία θα κατέβαινε μόνο με δύο πληρώματα λόγω του αδόκητου χαμού του Craig Breen.
Ευχαριστημένος με την δεύτερη θέση θα πρέπει να είναι ο Ott Tanak. Τα προβλήματα που αντιμετώπισε την πρώτη ημέρα έκαναν τον Εσθονό πρωταθλητή να έχει σαν στόχο να φτάσει δίχως προβλήματα στον τερματισμό. Αρχικά έχασε την υποβοήθηση και έσβησε ο κινητήρας του Ford Puma Rally1. Μετά την εγκατάλειψη του Neuville συμβιβάστηκε με το μεσαίο σκαλί του βάθρου και πήγε συντηρητικά μέχρι το φινάλε.


Η τρίτη θέση στο ράλλυ Κροατίας ήταν το καλύτερο δώρο για τον Esapekka Lappi. Οι σκηνές που διαδραματίστηκαν μετά τον τερματισμό του Φινλανδού ήταν συγκινητικές. “Δεν ξέρω από που να αρχίσω για να είμαι ειλικρινής. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα, είμαι σίγουρος ότι δεν ήταν εύκολο για εμάς να έρθουμε εδώ. Είμασταν ενωμένοι και με έξυπνη οδήγηση ανεβήκαμε στο βάθρο, κάτι που είναι σημαντικό για μένα και την ομάδα”, είπε εμφανώς συγκινημένος.


Ωστόσο από τον Lappi έλειπε η αυτοπεποίθηση για να κυνηγήσει το κάτι παραπάνω και είναι απολύτως λογικό. Εκτός των άλλων, δυσκολεύτηκε κυρίως στα σημεία των ειδικών τα οποία είχαν χώμα, ενώ δεν τον βοήθησαν και οι επιλογές του στο στήσιμο του Hyundai i20 N Rally1.
Η μάχη των Ogier-Rovanpera το λάθος του Neuville και οι θερμόαιμοι θεατές
Με τον τίτλο του απόλυτου φαβορί ξεκίνησε ο Sebastien Ogier. Όπως και ο Rovanpera έτσι και ο Γάλλος είχε κλατάρισμα στο ίδιο ακριβώς σημείο, χάνοντας τον ίδιο χρόνο μέχρι να ξεκινήσει και πάλι. Η δεύτερη μέρα τον βρήκε με “καπέλο” 70 δευτερολέπτων. Αργά το βράδυ της Παρασκευής, του επιβλήθηκε ποινή ενός λεπτού γιατί δεν έδεσε σωστά τη ζώνη του. Το Σάββατο δεν έφτασε έγκαιρα στο σημείο συγκέντρωσης, με αποτέλεσμα να πάρει ποινή επιπλέον δέκα δευτερολέπτων.


Από εκεί και πέρα, έδωσε μεγάλη μάχη με τον Kalle Rovanpera, με τον Φινλανδό να φεύγει νικητής.
Διακοσμητική ήταν η παρουσία των Takamoto Katsuta και Pierre-Louis Loubet. Και οι δύο έτρεξαν στον δικό τους ρυθμό, με τον Ιάπωνα να τερματίζει πάνω από τον Γάλλο της M-Sport. Αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα αλλά τερμάτισε μέσα στους βαθμούς.
Το σερί συνεχόμενων παρουσιών του Thierry Neuville σταμάτησε στην Κροατία. Ο Βέλγος εκμεταλλευόμενος τα κλαταρίσματα των Ogier και Rovanpera, ανέβηκε στην κορυφή και με καλή διαφορά από τον Evans. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής εξαϋλώθηκε όταν ο Ουαλός άρχισε να πιέζει περισσότερο.


Κι ενώ όλα έδειχναν ότι ο Neuville εύκολα ή δύσκολα θα έφτανε στην νίκη, έχασε τον έλεγχο του Hyundai i20 N Rally1. Αποτέλεσμα ήταν να καταστραφεί η πίσω αριστερή ανάρτηση. Η κατήφεια ήταν μεγάλη, καθώς το ενδεχόμενο μιας νίκης θα έδινε τρομερή αυτοπεποίθηση τόσο σε εκείνον όσο και στην ομάδα του. Φεύγει από την χώρα των Βαλκανίων με πέντε βαθμούς στο τσεπάκι, αφού ήταν ταχύτερος στην Powerstage.
Last but not least, ήταν κάποιες φήμες που διαδόθηκαν γρήγορα στα πηγαδάκια στο Service Park ότι το ράλλυ Κροατίας δεν θα βρίσκεται στο πρόγραμμα του 2024. Σα να μην έφταναν όλα αυτά, κάποιοι μεθυσμένοι θεατές, μετέτρεψαν σε ρίνγκ τις ειδικές διαδρομές του αγώνα παίζοντας μπουνιές. Τα αντανακλαστικά των κριτών του αγώνα ήταν αστραπιαία απομακρύνοντας τους από τον δρόμο, προτού ο Ogier περάσει από εκεί.
Ο μαγικός κόσμος του WRC θα συναντηθεί στην Ιβηρική χερσόνησο και το ράλλυ Πορτογαλίας από τις 11 ως τις 14 Μαΐου. Μάλιστα θα κάνει πρεμιέρα ο καινούργιος κανονισμός. Αναφέρει ότι τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 θα πρέπει να είναι περισσότερο θορυβώδη στην ηλεκτρική τους λειτουργία.
Οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών




Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.