Formula 1ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΟΔΗΓΩΝ

Gasly: Αν έχανα το μονοθέσιο θα ήμουν νεκρός τώρα

Ο Pierre Gasly πιστεύει ότι θα είχε σκοτωθεί αν χτυπούσε στο γερανό που βρισκόταν στην πίστα κατά τη διάρκεια του ιαπωνικού Grand Prix της Formula 1.

Ο Gasly, στον οποίο επιβλήθηκε ποινή 20 δευτερολέπτων μετά τον αγώνα για υπερβολική ταχύτητα ύπο καθεστώς κόκκινης σημαίας, λέει ότι ήταν περιττό ρίσκο να έχει το όχημα που ανέκτησε την τρακαρισμένη Ferrari του Carlos Sainz, ενώ οι οδηγοί της Formula 1 βρισκόταν στην πίστα.

Ο Gasly χτύπησε τα συντρίμμια της διαφημιστικής πινακίδας από τη σύγκρουση του Sainz και χρειάστηκε να μπει στα pit για νέα μπροστινή πτέρυγα. Ο οδηγός της Alpha Tauri δήλωσε ότι τηρούσε τον επιτρεπόμενο χρόνο του γύρου του, ενώ πλησίαζε τα μονοθέσια που οδηγούσαν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, και πέρασε από το γερανό όταν εμφανίστηκε η κόκκινη σημαία.

Το περιστατικό ξύπνησε μνήμες από το θανατηφόρο ατύχημα του Jules Bianchi στο GP Ιαπωνίας του 2014, όταν χτύπησε έναν γερανό που ανακτούσε ένα άλλο μονοθέσιο της F1, γεγονός που προκάλεσε την αναθεώρηση των μέτρων ασφαλείας στους αγώνες.

“Χάσαμε τον Jules πριν από οκτώ χρόνια σε παρόμοιες συνθήκες”, δήλωσε ο Gasly στο Autosport/Motorsport. com όταν ρωτήθηκε για το περιστατικό. “Δεν καταλαβαίνω πώς οκτώ χρόνια αργότερα, σε παρόμοιες συνθήκες, μπορούμε ακόμα να βλέπουμε έναν γερανό, ούτε καν στο χαλίκι, αλλά στην αγωνιστική γραμμή.

“Απλώς προσβολή προς τον Jules, προς την οικογένειά του, προς τους αγαπημένους του και προς όλους εμάς.

“Ήταν ένα δραματικό περιστατικό και νομίζω ότι εκείνη την ημέρα μάθαμε όλοι από αυτό.

“Αν έχανα το μονοθέσιο με παρόμοιο τρόπο όπως το έχασε ο Carlos στον προηγούμενο γύρο… Πήγαινα με 200 χλμ/ώρα, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα, ακόμη και με 100 χλμ/ώρα, αν το έχανα και χτυπούσα έναν γερανό 12 τόνων, θα ήμουν νεκρός τώρα.

“Είμαι εξαιρετικά ευγνώμων που είμαι ακόμα όρθιος και θα μπορέσω να τηλεφωνήσω στην οικογένειά μου απόψε και στους αγαπημένους μου και δεν συνέβη τίποτα.

“Αλλά πραγματικά για το καλό μας, ελπίζω ότι αυτή θα είναι η τελευταία φορά που βλέπουμε έναν γερανό και παίρνουμε ένα τέτοιο περιττό ρίσκο για όλους εμάς τους οδηγούς αγώνων”

Ο Gasly εξήγησε ότι λόγω της χάραξης της πίστας στο σημείο όπου ο Sainz είχε τρακάρει και των συνθηκών σήμαινε ότι δεν μπορούσε να δει το γερανό παρά μόνο πολύ αργά.

“Είναι μια στροφή, οπότε δεν φαίνεται και ήμουν εννέα δευτερόλεπτα πιο αργός από το γύρο του delta υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας”, δήλωσε.

“Το είδα την τελευταία στιγμή και όταν το είδα έτρεχα με 200 χλμ/ώρα. Προσπάθησα να επιβραδύνω με ακανόνιστο τρόπο, γιατί αν πάταγα τα φρένα θα έχανα το αυτοκίνητο και θα κατέληγα στον γερανό. Πέρασα δύο μέτρα δίπλα από το γερανό, δύο μέτρα μακριά από το θάνατο, κάτι που δεν νομίζω ότι είναι αποδεκτό ως οδηγός αγώνων”

Ο Gasly δεν θέλησε να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες σχετικά με το τι είπε στον αγωνιστικό διευθυντή της FIA F1, Eduardo Freitas, κατά τη διάρκεια της διακοπής με κόκκινη σημαία, αλλά είναι σίγουρος ότι το περιστατικό θα συζητηθεί για να γίνουν αλλαγές στο μέλλον.

“Ήμασταν όλοι στο pitlane ένα λεπτό αργότερα. Ρισκάροντας τη ζωή μου για ένα λεπτό, είναι απαράδεκτο”, είπε. “Υπάρχει μια συγκεκριμένη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουμε όταν υπάρχει αυτοκίνητο ασφαλείας, την τηρούσα και υπήρχε ένας γερανός στην αγωνιστική γραμμή.

“Σήμερα βρισκόμουν δύο μέτρα μακριά, προφανώς φοβήθηκα πάρα πολύ και αυτό που πέρασε από το μυαλό μου ήταν… όλοι υποφέραμε από το ατύχημα του Jules και αν μπορούσαμε να γυρίσουμε πίσω και να αλλάξουμε την κατάσταση εκείνη την ημέρα, θα ήταν ακόμα εδώ.

“Απλώς δεν νομίζω ότι έπρεπε να διακινδυνεύσουμε τις ζωές μας, αλλά είναι κάτι που πρέπει να συζητήσουμε. 

Το πιο σημαντικό πράγμα για το μέλλον, αυτό που θέλω, είναι να είναι όλοι οι συνάδελφοί μου ασφαλείς, είτε πρόκειται για την F1 είτε για τις νεότερες κατηγορίες, ελπίζω ότι κανείς δεν θα χρειαστεί να αντιμετωπίσει μια παρόμοια κατάσταση. Ας ελπίσουμε ότι μπορούμε τελικά να μάθουμε από αυτή την κατάσταση”

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.