Ο τεχνικός διευθυντής της Alpine, Pat Fry, πιστεύει ότι η αυξανόμενη εχεμύθεια των ομάδων της Formula 1 να κρύβουν την σχεδίαση των μονοθεσίων τους στις παρουσιάσεις είναι απολύτως λογική φέτος.
Κατά την διάρκεια των φετινών παρουσιάσεων των μονοθεσίων, οι ομάδες έκρυψαν μεγάλο μέρος των καινοτομιών τους, γεγονός που αποτέλεσε σημείο αναφοράς. H McLaren κι η Mercedes κάλυψαν μέρη των μονοθεσίων τους στις παρουσιάσεις, ενώ η Alpha Tauri δημοσίευσε φωτογραφίες του μονοθεσίου της με εντελώς διαφορετικό μπροστά μέρος και διαφορετική ανάρτηση.
Η Red Bull το πήγε ένα βήμα παραπέρα, μην επιτρέποντας να δημοσιευτούν φωτογραφίες από την filming day της νέας RB16B στο Silverstone. Παρ’ όλο που κάποιοι ξαφνιάστηκαν για το πόσα πράγματα κρύβουν οι ομάδες, για τις ίδιες τις ομάδες αυτή η κατάσταση είναι απολύτως λογική.
Για τον τεχνικό διευθυντή κι επικεφαλής σε ζητήματα του σασί της Alpine, Pat Fry, η ταχύτητα, με την οποία οι αντίπαλοι μπορούν να αντιγράψουν μία ιδέα, αναγκάζει τις ομάδες να μην δείχνουν τις ιδέες τους μέχρι να χρειαστεί να το κάνουν.
“Νομίζω ότι είναι μία βασική αρχή, τίποτα περισσότερο. Δεν δίνεις ποτέ τίποτα. Το διδάσκομαι αυτό 30 χρόνια, άρα το βρίσκω δύσκολο να το αλλάξω τώρα,” δήλωσε ο Fry.
“Στην πραγματικότητα, μπορώ να δω κάτι στο μονοθέσιο κάποιου κι αν έχει διαφορετικό πάτωμα ή διαφορετική μορφή και μπορώ να το τσεκάρω αυτό στην αεροδυναμική σήραγγα σε δύο μέρες και να το έχω στο μονοθέσιο σε μία εβδομάδα.”
“Συνέβησαν μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς κι αν και είναι ένα πολύ μικρό μέρος του μονοθεσίου, θα είναι πολύ εύκολο να αντιδράσεις και να δεις αν κάποιος έχει κάτι που λειτουργεί καλύτερα από όλους τους άλλους.”
“Νομίζω ότι αυτή είναι η φύση της Formula 1, έτσι δεν είναι; Όλοι νομίζουμε ότι είμαστε έξυπνοι κι όλοι κρύβουμε αυτά που κάνουμε και μετά θα δούμε πόσο γρήγοροι είμαστε στο Bahrain.”


Tο κίνητρο της McLaren να κρατήσει κρυφό τον διαχύτη της έγινε ξεκάθαρο στις χειμερινές δοκιμές, όταν η Βρετανική ομάδα εμφανίστηκε με έναν διαχύτη που της επέτρεπε να παράγει περισσότερη κάθετη δύναμη.
Ο τεχνικός διευθυντής της McLaren, James Key, παραδέχτηκε ότι οι αντίπαλοι της McLaren θα είναι γρήγοροι, δοκιμάζοντας αυτήν την φιλοσοφία στην αεροδυναμική σήραγγα κι εφαρμόζοντας την στα μονοθέσια τους.
“Νομίζω ότι το πρώτο στάδιο κάθε ιδέας που βλέπετε είναι το CFD. Άρα, στις μέρες μας, μπορείς εύκολα να πάρεις μία ιδέα άλλης ομάδας μέσα σε λίγες ημέρες,” δήλωσε ο Κey.
“Θεωρώ ότι αν υπάρχει ακόμη ενδιαφέρον μετά από μία εβδομάδα, αν ο διαχύτης μας ή οι λεπτομέρειες στις άκρες του πατώματος της Mercedes ή ό,τι κι αν είναι, μπορείς να πάρεις μία αίσθηση των πραγμάτων πολύ γρήγορα. Μετά γίνεται εύκολα αντιληπτό πως δουλεύει αυτό στο μονοθέσιο. Αυτό είναι το κλειδί.”
“Μπορείς να βρεθείς με μία ξεχωριστή γεωμετρία, επειδή μπορεί να έχεις καταλάβει την βασική αρχή, αλλά μετά θα πρέπει να την προσαρμόσεις στο πως δουλεύει το μονοθέσιο σου. Η κατάσταση του διαχύτη, για παράδειγμα, είναι πολύ σταθερή σε αυτό το περιβάλλον.”
“Θα το δοκιμάσεις λογικά στην αεροδυναμική σήραγγα, που λογικά θα πάρει μία η δύο εβδομάδες, και μετά θα το κατασκευάσεις. Αυτά τα βήματα είναι πολύ ξεκάθαρα. Άρα, μπορούμε να πούμε ότι θα χρειαστούν τρεις με πέντε εβδομάδες από την στιγμή που θα το καταλάβεις μέχρι να το τοποθετήσεις στο μονοθέσιο, αν φυσικά το θέλεις.”
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.