FORMULA 2ΝΕΑ

Formula 2 | Ποιοι ξεχώρισαν στα τρία πρώτα GP της σεζόν

Η σεζόν 2024 της Formula 2 δεν είχε αρχίσει καλά καλά και ξέραμε ήδη από τα pre-season tests στη πίστα του Sakhir ότι τα νέα μονοθέσια της Dallara που ‘υιοθέτησε’ φέτος η κατηγορία θα μας προσφέρουν πολύ θέαμα και πολλές προσπεράσεις. Το λιγότερο που μπορούμε να πούμε είναι πως δεν απογοητευτήκαμε !

Με το τριήμερο του Grand Prix της Μελβούρνης να έχει ολοκληρωθεί, η Formula 2 έκλεισε το τρίτο της ραντεβού για την σεζόν 2024. Ας δούμε τα highlights των τριών πρώτων GP και έπειτα ας δούμε ποιοι μας έκπλησσαν και ποιοι μας απογοήτευσαν με τις επιδόσεις τους !

1o αγωνιστικό ΣΚ – Μπαχρέιν (Sakhir) – Sprint

Οι διαφορές μειώθηκαν μεταξύ των οδηγών και δεν ξέραμε σε ποιόν να ποντάρουμε !

Εκκινώντας από την 8η θέση στο sprint, ο Zane Maloney έδωσε μεγάλη μάχη για να ανέβει στην πρώτη θέση, με τον Αμερικανό και Poleman του Σαββάτου Jak Crawford να έρχεται πίσω του, και τον Josep Maria (Pepe) Marti στην 3η θέση ενώ είχε εκκινήσει από την 11η. Ο οδηγός με καταγωγή από τους Μπαρμπάντος περνώντας πρώτος την γραμμή τερματισμού το Σάββατο στο sprint, αλλά και την Κυριακή στον αγώνα, πήρε έτσι τις πρώτες του νίκες στην FIA F2. Είναι μόλις η δεύτερη φορά στην ιστορία της κατηγορίας που οδηγός παίρνει την νίκη και στους δύο αγώνες, μετά από τον Felipe Drugovich το 2022 στην Βαρκελώνη.

Διπλανός του Crawford στο starting grid ήταν ο Taylor Barnard, ο οποίος είχε μία πολλή κακή εκκίνηση πέφτοντας πίσω από τους Victor Martins και Zak O’Sullivan. Ο Maloney είχε έναν απίστευτο ρυθμό και πέρασε τον Crawford για την 1η θέση μόλις στον 8ο γύρο.

Οδηγοί εντός βαθμών:

Κύριος Αγώνας

Στον αγώνα της Κυριακής, ο Maloney εκκινούσε 3ος, ο Pepe Marti συνέχισε το καλό του ξεκίνημα στην κατηγορία παίρνοντας το δεύτερο σκαλί του βάθρου. Ο επίσης rookie Paul Aron πήρε την τρίτη θέση εκκινώντας από την 12η ! Ο Maloney με τα option tyres του sprint δεν δυσκολεύτηκε να γίνει leader του αγώνα μόλις από την πρώτη στροφή.

Πίσω του, ο πρωταθλητής της περσινής Formula 3 Gabriel Bortoleto είχε επαφή με τον Isack Hadjar στην ίδια στροφή με αποτέλεσμα ο Γάλλος να βρεθεί στην μέση της πίστας και ο Enzo Fittipaldi ο οποίος δεν είχε ζητήσει τίποτα να μην έχει πουθενά αλλού να πάει παρά κατευθείαν πάνω στον Hadjar… με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν και οι δύο. Λίγο πιο μετά, ο Bortoleto πήρε ποινή 10 δευτερολέπτων για το συμβάν.

Οδηγοί εντός βαθμών:

2o αγωνιστικό ΣΚ – Σαουδική Αραβία (Jeddah) – Sprint

Ο Richard Verschoor με την Trident πήραν την νίκη στο sprint, εκκινώντας από την 2η θέση. Στην ακριβώς μέση του αγώνα, έπειτα από τετ-α-κε του Amaury Cordeel στην στροφή 2 το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του για δεύτερη φορά. Όταν ξεκίνησε πάλι η δράση στον 12ο γύρο, οι μάχες ήταν πάρα πολλές. Ο Maloney έκανε ‘dive bomb’ για την 6η θέση πάνω στον Kush Maini. Μπροστά τους, ο Verschoor αύξησε την διαφορά πάνω στον Aron ‘ξεφεύγοντας’ από το DRS του Εσθονού. Ο Hadjar αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μετά από μηχανική βλάβη.

Οδηγοί εντός βαθμών:

Κύριος Αγώνας

Την επόμενη μέρα, ο Enzo Fittipaldi πήρε την πρώτη του νίκη σε κύριο αγώνα με την Van Amersfoort Racing σε μία ανατρεπτική δοκιμασία για τους οδηγούς. Ο Maini πήρε μία καλή εκκίνηση ενώ ο 17χρονος Andrea Kimi Antonelli παρέμεινε στην 4η θέση για την Prema. Μετά το πρώτο chicane της πίστας, ο Pepe Marti εγκατέλειψε πρώτος τον αγώνα, μετά από τετ-α-κε του Ισπανού και με τον Roman Stanek να μην μπορεί να αποφύγει την σύγκρουση. Μετά από αμέτρητες μάχες και ανταλλαγές θέσεων, ο Enzo Fittipaldi πήρε την καρό μπροστά από τον Maini, ακολουθεί ο Dennis Hauger ο οποίος κατάφερε στα τελευταία μέτρα να περάσει μπροστά από τον Crawford και τον Cordeel για να πάρει την 3η θέση του βάθρου μόλις για 0″31 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Οδηγοί εντός βαθμών:

3o αγωνιστικό ΣΚ – Αυστραλία (Μελβούρνη) – Sprint

Ο Isack Hadjar αναδείχθηκε καλύτερος όλων στο sprint race… πριν πάρει ποινή 10 δευτερολέπτων λόγω σύγκρουσης στην εκκίνηση με τους Marti και Bortoleto, η οποία τον έστειλε στην 6η θέση. Ο Hadjar εκμεταλλεύτηκε το αργό ξεκίνημα των δύο πρώτων για να προσπαθήσει να περάσει μπροστά, το οποίο έκανε βέβαια… χωρίς όμως να κοιτάξει τον δεξί καθρέφτη του για να δει τον συναθλητή του, Pepe Marti, ο οποίος την ίδια στιγμή είχε δίπλα του τον Bortoleto. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Hadjar να έχει επαφή με τον Marti που ‘πετάχτηκε’ πάνω στο μονοθέσιο του Bortoleto, με τον αγώνα των δύο τελευταίων να σταματά εκεί.

Ο Victor Martins ήταν ο μεγάλος τυχερός της εκκίνησης, κερδίζοντας 8 θέσεις σε μόλις μισό γύρο από την 21η μέχρι και την 13η. Η μάχη για την δεύτερη θέση ήταν σχηματισμένη από 5 μονοθέσια με τον Stanek να τους οδηγεί μέχρι το τέλος του αγώνα. Στην στροφή 12 του 10ου γύρου, ένα τετ-α-κε του Antonelli αιφνιδίασε τον Richard Verschoor που έκανε και αυτός τετ-α-κε με την σειρά του, έχοντας επαφή με τον Aron, ο οποίος ήταν και ο μόνος από τους τρεις που μπόρεσε να συνεχίσει.

Η άνοδος του Martins συνεχίστηκε, αφού ανέβηκε στην 8η θέση μετά το συμβάν. Ο Hadjar ‘εξαφανίστηκε’ έπειτα από την τελευταία επέμβαση του Safety Car περνώντας την γραμμή τερματισμού 6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Stanek, πριν εφαρμοστεί η ποινή του Γάλλου δίνοντας τελικά την νίκη στον Τσέχο οδηγό. Ακολουθεί ο Hauger, και o Maini στην τρίτη θέση.

Οδηγοί εντός βαθμών:

Κύριος Αγώνας

Έχοντας πρακτικά νικήσει το sprint του Σαββάτου, ο Isack Hadjar έκανε το ‘back to back’ νικώντας [και] τον κύριο αγώνα με τους Paul Aron και Zane Maloney να ακολουθούν στην 2η και 3η θέση αντίστοιχα. Ο Dennis Hauger που κατάφερε να πάρει την Pole position δεν τερμάτισε τελικά τον αγώνα αφού είχε επαφή με τις μπαριέρες στην στροφή 6 και προκάλεσε την επέμβαση του αυτοκίνητου ασφαλείας.

Οδηγοί εντός βαθμών:

Ποιοι ήταν οι οδηγοί που μας εντυπωσίασαν στα τρία πρώτα Grand Prix;

Καταρχάς να πούμε πως φαίνεται ότι η νέα αεροδυναμική εποχή της Formula 2 ‘ανακάτεψε’ τα πάντα. Έχοντας κερδίσει πρωτάθλημα ‘μόνο’ στην Βρετανική Formula 4, και έχοντας δείξει πολλή καλή απόδοση στην FIA F3 το 2022 όπου είχε τερματίσει 2ος, ο Zane Maloney δεν είχε ιδιαίτερα αποτελέσματα το 2023 και η αλήθεια είναι πως τον είχαμε ξεχάσει αρκετά. Από εκείνη την στιγμή, είδαμε τον Maloney να πέφτει κατά κάποιο τρόπο σε απόδοση, μέχρι να νικήσει και τους δύο αγώνες της Formula 2 στο Μπαχρέιν αρχές Μαρτίου. Ο 21χρονος οδηγός είναι μέχρι στιγμής πρώτος στο πρωτάθλημα με προβάδισμα 15 βαθμών πάνω στον Paul Aron.

Μιλώντας για εκείνον, ο νεαρός Εσθονός έχει εντυπωσιάσει από την πρώτη στιγμή. Δεύτερος της κατάταξης μετά το GP Αυστραλίας, έχει ήδη πάρει δύο βάθρα στην πρώτη του πλήρη χρονιά στην F2, έχοντας συμμετάσχει στους δύο τελευταίους αγώνες της περσινής σεζόν. Ο 20χρονος έχει επίσης αποδώσει καλά στην περσινή F3 κατακτώντας την 3η θέση του πρωταθλήματος στην πρώτη του εμφάνιση στην κατηγορία.

Ο Dennis Hauger εντυπωσίασε με τον ίδιο τρόπο που το έκανε ο Maloney. Με μία νίκη σε sprint και ένα βάθρο σε αγώνα, ο Σουηδός βρίσκεται 3ος της κατάταξης, έπειτα από δύο χρονιές χωρίς ιδιαίτερα αποτελέσματα στην F2, ο Hauger είδε την συνεργασία του με την Red Bull Junior Team να λήγει τέλη του 2023. Αυτό όπως φαίνεται με τις πρώτες εντυπώσεις του έδωσε ‘φρέσκο αέρα’ και μία καλύτερη ώθηση για την φετινή κούρσα για τον τίτλο, μένει να δούμε αν θα μπορέσει να δείξει μία σταθερότητα στις επιδόσεις του, αν όχι περισσότερα.

Ας δούμε ακόμα δύο οδηγούς για τους οποίους αξίζει να μιλήσουμε.

Πρώτα να πούμε για τον Isack Hadjar, στην δεύτερη χρονιά του στην Formula 2 ο Γάλλος έχει πάρει μία νίκη στη Μελβούρνη και είναι 4ος στο πρωτάθλημα. Ενώ έχουμε δει μία τάση να λυγίζει κάτω από την πίεση, όπως στην Monza το 2022 στην Formula 3, όταν πάλευε για τον τίτλο απέναντι στους Victor Martins, Zane Maloney και Oliver Bearman, ο 19χρονος φαίνεται να έχει ωριμάσει με μία μεγαλύτερη ηρεμία στο πρόσωπό του.

Andrea Kimi Antonelli, είναι πολύ πιθανόν το όνομα που θα ακούγεται στο paddock της F1 τα επόμενα χρόνια. Εκκινώντας από τις τελευταίες θέσεις με τον συναθλητής του Oliver Bearman στο Μπαχρέιν (λόγω στρατηγικού λάθους της ομάδας), έναν μέτριο αλλά σταθερό αγώνα στην Jeddah και ένα ατύχημα στο sprint της Μελβούρνης ενώ μπορούσε να παλέψει για αρκετούς βαθμούς, ο Ιταλός είναι 9ος της γενικής κατάταξης. Αλλά, όπως έχουμε πει τους προηγούμενους μήνες, ο Antonelli πέρασε φέτος από την Ευρωπαϊκή Formula Regional, κατευθείαν στην Formula 2. Μία μεγάλη αλλαγή που δεν είναι καθόλου εύκολη! Και όμως ο 17χρονος έδειξε πως μπορεί να παλέψει με τους γρηγορότερους με την δεύτερη θέση του στις κατατακτήριες στην Αυστραλία τερματίζοντας 4ος στον αγώνα.

Ποιοι είναι οι οδηγοί που μας απογοήτευσαν;

Αρκετοί ήταν εκείνοι που περιμέναμε πιο ψηλά στην κατάταξη αλλά που δεν κατάφεραν να επιβεβαιώσουν αυτές τις ελπίδες. Δεν θα συζητήσουμε για όλους. Ας ξεκινήσουμε με τον Victor Martins. Ο πρωταθλητής της FIA F3 το 2022 που είχε πάρει την 5η θέση πέρυσι με μία νίκη σε αγώνα, έχει καταφέρει να σκοράρει μόλις 6 συνολικά βαθμούς. Βέβαια, μπορούμε να πούμε ότι φταίει η κακή του τύχη με τις δύο εγκαταλείψεις του. Αλλά αυτό δεν δικαιολογεί την έλλειψη ρυθμού που δεν του επέτρεψε μέχρι στιγμής να παλέψει για καλύτερο από τις τελευταίες θέσεις του top 10. Απογοητευτήκαμε επίσης από τον Gabriel Bortoleto, πρωταθλητής F3 2023, ο οποίος παρόλο μία 4η θέση στο Μπαχρέιν δεν σκόραρε στα επόμενα δύο GP, με τα λάθη του να είναι αρκετά.

Άγγελος Μπάνος

Λάτρης του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και γενικότερα του αθλητισμού. Η Formula 1 όμως μου ήταν από πολλή μικρή ηλικία ένα πάθος, όταν τα μονοθέσια είχαν ακόμα κινητήρες V8. Πολύ ενδιαφερόμενος επίσης για τις κατηγορίες Junior της F1, (F2,F3...). Οδηγός αγωνιστικού καρτ στην πίστα Speed Park στον Ασπρόπυργο. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι για όλες και όλους!