Η Formula 1 συμφώνησε σε μικρή αύξηση του ανώτατου ορίου προϋπολογισμού για το 2022 λόγω του παγκόσμιου οικονομικού κλίματος και των αυξανόμενων ποσοστών πληθωρισμού.
Η F1 εισήγαγε το πρώτο σύνολο των οικονομικών κανονισμών για τη σεζόν 2021, θέτοντας ένα ανώτατο όριο προϋπολογισμού των 145 εκατομμυρίων δολαρίων ανά ομάδα, που προσαρμόστηκε με βάση τον αριθμό των αγώνων.
Αυτό έπεσε στα 140 εκατομμύρια δολάρια για το 2022, και αναμενόταν να μειωθεί κατά 5 εκατομμύρια δολάρια το επόμενο έτος, με μια αναπροσαρμογή 3% για τον πληθωρισμό.
Αλλά εν μέσω της αβέβαιης οικονομικής κατάστασης σε όλο τον κόσμο, μετά τον πόλεμο της Ρωσίας με την Ουκρανία, υψηλά επίπεδα πληθωρισμού και το αυξανόμενο κόστος φορτίων, αρκετές ομάδες πίεσαν τους τελευταίους μήνες για να γίνει προσαρμογή στο ανώτατο όριο του προϋπολογισμού.
Μετά την τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής της F1, επιβεβαιώθηκε ότι δόθηκε έγκριση για αύξηση του ανώτατου ορίου του προϋπολογισμού κατά 3,1%, ικανοποιώντας τις πιέσεις που ασκούνται από το αυξανόμενο κόστος και τον πληθωρισμό.
Αυτό είχε την υποστήριξη της F1, της FIA, και εννέα από τις 10 ομάδες, βλέποντας την αρχική αναπροσαρμογή που είχε προγραμματιστεί για το 2023 να τίθεται σε ισχύ για το 2022.
Μια δήλωση της F1 και της FIA ανέφερε ότι τα υψηλά ποσοστά πληθωρισμού από το τέλος του περασμένου έτους προκάλεσαν «κίνδυνο μη συμμόρφωσης με τους οικονομικούς κανονισμούς αν δεν ληφθούν μέτρα», που δικαιολογεί την παρέμβαση.
«Μετά από διαβουλεύσεις με την Οικονομική Συμβουλευτική Επιτροπή τις τελευταίες εβδομάδες, η FIA πρότεινε στην Επιτροπή ιδέες που εγκρίθηκαν από την απαιτούμενη πλειοψηφία με την υποστήριξη της FIA, της Formula 1 και εννέα από τις ομάδες», αναφέρει η δήλωση, “η πρόταση αναγνωρίζει την αύξηση του κόστους που επιβάρυνε τις ομάδες το 2022, επιτρέποντας την αναπροσαρμογή σε ένα ποσοστό 3,1% (το οποίο λαμβάνει υπόψη το αρχικό όριο πληθωρισμού του 3% που έχει οριστεί στους κανονισμούς), επιτρέποντας τη μείωση αυτού του ποσοστού. Αυτό θα διαφυλάξει τη μακροπρόθεσμη ακεραιότητα των δημοσιονομικών κανονισμών.”
Η συνένωση του ποσοστού σημαίνει ότι το νέο ποσοστό που αυξήθηκε κατά 3,1% για αυτό το έτος θα συνεχίσει να υπόκειται στην προβλεπόμενη αναπροσαρμογή, 3% για το 2023.
Η Ferrari προειδοποίησε ότι στα τέλη Μαΐου δεν υπήρχε «καμία πιθανότητα» να παραμείνει εντός του ορίου του προϋπολογισμού για το 2022 λόγω των αυξανόμενων δαπανών, ενώ ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner προειδοποίησε για «καταστροφή» λόγω της κρίσης.
Μερικές από τις μικρότερες ομάδες ήταν πιο απρόθυμες να συμφωνήσουν σε μια αλλαγή στους κανονισμούς, με τον Frederic Vasseur , να προτείνει οι μεγαλύτερες ομάδες, απλά να αναπτύξουν τα αυτοκίνητά τους λιγότερο για να παραμείνουν εντός των ορίων.
Σε άλλες ειδήσεις από τη συνεδρίαση της Επιτροπής της F1, δόθηκε έγκριση για τις δοκιμές του επόμενου έτους πριν από την σεζόν που θα διεξαχθούν εκτός Ευρώπης, τέσσερις ημέρες πριν από τον πρώτο αγώνα του έτους.
Σύμφωνα με τους ισχύοντες αθλητικούς κανονισμούς, οι δοκιμές μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνο σε πίστες στην Ευρώπη, εκτός αν συμφωνηθεί από την πλειοψηφία των ομάδων.
Ανοίγει η πόρτα στο Μπαχρέιν, να πραγματοποιήσει μία μόνο δοκιμή πριν από την σεζόν του 2023, πριν από τη διεξαγωγή του πρώτου αγώνα της σεζόν. Οι φετινές δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στη Βαρκελώνη και στο Μπαχρέιν.
Η Επιτροπή F1 συζήτησε επίσης για τα αυστηρότερα όρια για την απαγόρευση κυκλοφορίας του προσωπικού που εργάζεται στο paddok που εισήχθησαν αυτό το έτος, στο πλαίσιο της αναθεωρημένης μορφής αγώνα του Σαββατοκύριακου.
“Σε μεγάλο βαθμό αυτό ήταν μια επιτυχία, και μετά το πρώτο μισό της σεζόν ένας αριθμός τομέων για βελτίωση έχουν προσδιοριστεί, ειδικά μετά τις κατατακτήριες”, αναφέρει η δήλωση.
Με αυτόν τον τρόπο, το τρέχον περιθώριο των 90 λεπτών για τους αγώνες ταχύτητας μετά τις κατατακτήριες του Σαββάτου, θα μειωθεί σε 30 λεπτά από το επόμενο έτος, αμβλύνοντας τις πιέσεις σε ομάδες και στελέχη της FIA που διενεργούν τεχνικούς ελέγχους. Σε άλλες ειδήσεις από τη συνεδρίαση της Επιτροπής της F1, δόθηκε έγκριση για τις δοκιμές του επόμενου έτους πριν από την σεζόν, που θα διεξαχθούν εκτός της Ευρώπης, τέσσερις ημέρες πριν από τον πρώτο αγώνα του έτους.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.