10 ομάδες, 20 οδηγοί, πάνω από 8 αγώνες, δυο πρωταθλήματα: η πιο τρελή χρονιά στην σύγχρονη ιστορία της Formula 1 ξεκινάει αύριο, και εδώ θα δούμε τους στόχους όλων των ομάδων αλλά και των οδηγών τους – χωρίς προβλέψεις για ευνόητους λόγους.
1. Mercedes AMG Petronas (Lewis Hamilton, Valtteri Bottas)
Η ομάδα θέλει να κάνει το 7ο (!) συνεχόμενο double σε τίτλους στην Formula 1, να δει τον #1 οδηγό της να φτάνει ισάριθμα πρωταθλήματα, και το κυριότερο, να παραμείνει leader of the pack μέχρι να παγώσει η εξέλιξη για το 2021 – βάζοντας έτσι τις βάσεις για το απόλυτο στην hybrid era.
Ο Lewis Hamilton θέλει να φτάσει πιο κοντά στους μαγικούς αριθμούς 7 και 91, και αν είναι δυνατό να κάνει πάνω από 7 νίκες για να βρεθεί μόνος στην κορυφή του σχετικού πίνακα. Βέβαια, με την θέση στην Ferrari καλυμμένη και την Mercedes να παραμένει (;) στο σπορ όσο αφορά το άμεσο μέλλον, τα μελλοντικά του σχέδια περιλαμβάνουν πολύ ασημί…
O Valtteri Bottas θέλει να μιμηθεί τον Nico Rosberg και να δώσει σοβαρό εσωτερικό ανταγωνισμό στον Hamilton, κάτι που σίγουρα δεν γινόταν τις προηγούμενες χρονιές. Μπορεί ο ίδιος να κρατάει τα χαρτιά του κλειστά για το πως θα το καταφέρει, αλλά φέτος είναι και χρονιά συμβολαίου – με ότι συνεπάγεται αυτό…
2. Scuderia Ferrari Mission Winnow
Η ομάδα θέλει να δείξει σε όλους ότι μπορεί να είναι ανταγωνιστική και χωρίς αμφιλεγόμενους κινητήρες. H (trademark πλέον) πίεση από τιφόζι και media είναι πάντα στην πρώτη γραμμή και θα πολλαπλασιαστεί άμα η ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου δεν είναι στα επιθυμητά επίπεδα. Τα καλά νέα πάντως βρίσκονται στο γεγονός ότι το 5ετές (!) συμβόλαιο του Charles Leclerc μπαίνει σε ισχύ, και ο Μονεγάσκος είναι από τα πλέον safe bets στην Formula 1 όσο αφορά το ταλέντο…
O Charles Leclerc θέλει να κάνει ένα ακόμη άλμα και να συνεχίσει από εκεί που σταμάτησε στο εξαιρετικό δεύτερο μισό πέρσι. Όντας πλέον αδιαμφισβήτητα #1 στο Maranello, θέλει να εδραιώσει την κυριαρχία του έναντι…
…του απερχόμενου Sebastian Vettel, του οποίου η καριέρα στο Maranello φτάνει στο τέλος της. Με τα τελευταία δυο χρόνια να είναι…πονεμένη ιστορία, η όποια προσμονή για επαναφορά του Γερμανού στο επίπεδο που ήταν προ δεκαετίας παραμένει δύσκολη, ειδικά από την στιγμή που η Ferrari δεν έχει κανέναν λόγο (μάρκετινγκ, υστεροφημία, κοινή λογική) να δώσει την οποιαδήποτε βοήθεια σε έναν απερχόμενο πιλότο της.
3. Aston Martin Red Bull Racing
Η ομάδα θέλει να κάνει επιτέλους το παραπάνω βήμα και να αντιμετωπίσει στα ίσια την Mercedes. Βρισκόμενη στην ίδια κατάσταση με την Ferrari (έχοντας «κλεισμένο» οδηγό για πολλά χρόνια), είναι καιρός να φτιάξει ένα πακέτο το οποίο θα δώσει την δυνατότητα στον Max Verstappen να εκμεταλλευτεί το ταλέντο του και να παλέψει επί ίσοις όροις για τον τίτλο.
O ίδιος ο Max έδωσε το σύνθημα για την νέα εποχή της RBR, και μετά από αισίως 7 χρόνια, οι ταύροι θέλουν να επιστρέψουν στις επιτυχίες μέσω του υπερταλαντούχου Ολλανδού. Ο ίδιος διατυμπανίζει βέβαια πως είναι πιο ώριμος από ποτέ, αλλά μένει να τον δούμε εντός πίστας σε συνθήκες πρωταθλητισμού.
Ο Alexander Albon, από την άλλη, έχει…σαφώς διαφορετικούς στόχους, δηλαδή τον εξής έναν: να μην τον χωρίζει άβυσσος από τον Max. Άμα προσθέσουμε και την δεδομένη ευκολία με την οποία η Red Bull ανεβοκατεβάζει οδηγούς, ένα σενάριο στο οποίο ο Max παλεύει για τον τίτλο και ο Daniil Kvyat προβιβάζεται ως wingman έναντι του Albon άμα ο τελευταίος δεν έχει καλή απόδοση φαίνεται αρκετά ρεαλιστικό – για αυτό η φετινή χρονιά είναι πολύ σημαντική για τον Ταϊλανδό.
4. McLaren Renault
Η ομάδα είχε την καλύτερη της σεζόν μετά από πολύ καιρό, φτάνοντας μέχρι και να νικάει εύκολα την…προμηθεύτρια ομάδα της Renault. Το ξεκαθάρισμα που ξεκίνησε επί Andreas Seidl στα τέλη του 2018 έβγαλε γρήγορα καρπούς, και η «επιβράβευση» της ομάδας από το Woking ήταν η επικείμενη συνεργασία με την Mercedes. Για αυτό, το 2020 θα είναι μια μεταβατική χρονιά όντας η τελευταία με κινητήρες Renault, και στόχος θα είναι η επανάληψη της 4ης θέσης στο Κατασκευαστών.
O Carlos Sainz Jr., πάντως, είχε και αυτός την δική του επιβράβευση, με την μορφή ενός συμβολαίου με την Ferrari. Θα θέλει σίγουρα να συνεχίσει την ανοδική του πορεία, και γιατί όχι να αποχαιρετήσει την McLaren με ένα ακόμα πόντιουμ.
O Lando Norris από την άλλη, θέλει καταρχάς να έχει καλύτερη αξιοπιστία από πέρσι, όπου παρά την οριακή ήττα του με 11-10 στον άτυπο αγώνα των κατατακτήριων, συγκέντρωσε σχεδόν τους μισούς βαθμούς από τον ομόσταυλο του. Από εκεί και πέρα, μένει να δούμε εάν ένας από τους μεγαλύτερους σταρ της Formula 1 εκτός πίστας έχει τα εχέγγυα να κάνει το ίδιο και εντός αυτής…
5. Renault
Η ομάδα θέλει προπάντων να ξεχάσει το αρχικό πενταετές πλάνο της, το οποίο μίλαγε για πρωταθλητισμό…το 2020. Κάτι τέτοιο μοιάζει μάλλον απίθανο, και ένας σαφώς πιο ρεαλιστικός στόχος μπορεί να είναι η ανακατάληψη της 4ης θέσης από την McLaren. Οτιδήποτε άλλο, μπορεί να περιμένει μέχρι το 2022…
Ο Daniel Ricciardo είχε μια…παράξενη καραντίνα. Όχι μόνο επειδή παρέμεινε κατά την διάρκεια της σε μια φάρμα στην Αυστραλία, αλλά και λόγω της συμφωνίας του με την McLaren, η οποία τερματίζει την παρουσία του με την Γαλλική ομάδα μετά από μόλις 2 χρόνια. Η αντίδραση της Renault δεν ήταν και η πιο κομψή, και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα συμπεριφερθεί σε έναν οδηγό ο οποίος φεύγει προς έναν άμεσο ανταγωνιστή της.
O Esteban Ocon, όντας ο πρώτος Γάλλος οδηγός της Renault μετά από τον Alain Prost, επανήλθε μετά από 1 χρόνο απουσίας από το σπορ, και θέλει να αποδείξει σε όλους τους ενδιαφερόμενους πως αξίζει να βρίσκεται σε αυτό. Bonus: μπορεί να είναι αδύνατη η μετακίνηση του στην Mercedes μέχρι το 2022 (σύμφωνα με τον Cyril Abiteboul), αλλά ο Ocon παραμένει υπό την προστασία της – και είναι σίγουρο ότι μέρος του μυαλού του θα βρίσκεται και στο τι θα συμβεί με την θέση εκεί…
6. Scuderia AlphaTauri Honda
Νέο όνομα και κυρίως νέος ρόλος για την πάλαι ποτέ Toro Rosso, αφού από τα πιο επίσημα χείλη (του Helmut Marko) ανακοινώθηκε ο «προβιβασμός» της από θυγατρική σε…αδερφική ομάδα. Δεν ξέρουμε ακόμα τι επιπτώσεις μπορεί να έχει στην απόδοση της, αλλά ο στόχος της «άλλης» Ιταλικής ομάδας στην Formula 1 παραμένει ίδιος: καλή απόδοση για τα δεδομένα του midfield, και χιλιόμετρα με το μοτέρ της Honda – προς τέρψιν της «αδερφής» πλέον Red Bull.
O Pierre Gasly θέλει να αφήσει πίσω του ένα 2019 που ξεκίνησε άσχημα, συνεχίστηκε απαίσια με την εκδίωξη του από την Red Bull αλλά τελείωσε ωραία με την 2η του θέση στην Βραζιλία. Σκοπός του; Να θέσει εκ νέου υποψηφιότητα για την θέση στην RBR, ενώ και ένα ακόμη πόντιουμ δεν θα ήταν μια άσχημη εξέλιξη.
Ο Daniil Kvyat, έχοντας ζήσει ακριβώς την ίδια κατάσταση με τον ομόσταυλο του, ξέρει ότι οι πιθανότητες επαναφοράς του στην Red Bull είναι πολύ λίγες, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου (όπως αυτό που αναφέραμε πάνω). Πάραυτα, ο Ρώσος παραμένει ένας καλός οδηγός, και θα θέλει να διατηρήσει αυτή την εικόνα νικώντας τον Gasly.
7. Racing Point Mercedes
Αφήνοντας στην άκρη την «εντυπωσιακή ομοιότητα» με το περσινό σασί της Mercedes (λες και δεν το έχουμε ξαναδεί στην Formula 1 με την προπέρσινη Haas ή στο ντεμπούτο της Toro Rosso το 2006), η μέλλουσα Aston Martin δεν στοχεύει σε τίποτα λιγότερο από μια καλή παρουσία, η οποία μπορεί να είναι «εισιτήριο» για περαιτέρω χρηματοδότηση από χορηγούς, και μετά το 2022 και το cost cap, όλα είναι δυνατά…
Ο Sergio Perez είδε το όνομα του να παίζει στις παρυφές των ρεπορτάζ για την θέση στην Ferrari (στην οποία έφτασε πολύ κοντά το 2014) αλλά δεν υπήρξε κάποιο αποτέλεσμα, και ο πιο επιτυχημένος «εκτός μεγάλων» οδηγός της hybrid era θέλει να συνεχίσει να μαζεύει βαθμούς και εντυπώσεις. Και ας είναι πλέον αργά για προώθηση του στο upper echelon της Formula 1…
Ο Lance Stroll πάντως, βρίσκεται σε τελείως διαφορετική θέση από τους περισσότερους οδηγούς. Έχοντας αισίως 3 χρόνια εμπειρίας πλέον, παρά το νεαρό της ηλικίας του, θέλει να παλέψει όχι για την (λίγο-πολύ-πάρα πολύ σίγουρη) θέση του, αλλά για να αποτινάξει από πάνω του την ταμπέλα του «paydriver», η οποία του έχει κολλήσει από την πρώτη στιγμή. Φυσικά δεν έχει καμία σχέση με κάτι Ide και τα συναφή, αλλά κάθε καλό αποτέλεσμα βοηθάει.
8. Alfa Romeo Racing
Η ομάδα μετά από ένα μέτριο 2019, θέλει να επανακάμψει, έχοντας για δεύτερο έτος το βαρύ όνομα της Alfa από πίσω. H κατάσταση βέβαια δεν θα εξαρτηθεί από αυτό, αλλά από την δυναμική του νέου μοτέρ της Ferrari, ενώ ερωτηματικό θα είναι και η απόδοση των οδηγών της…
…και ξεκινώντας από τον Kimi, o οποίος λογικά (όσο λογική μπορεί να είναι αυτή η σεζόν) θα γίνει ο οδηγός με τις περισσότερες εκκινήσεις στην ιστορία της Formula 1, και είναι άγνωστο το εάν έχει μείνει βενζίνη στο ντεπόζιτο, ειδικά μετά από την κατακόρυφη πτώση του στο τελευταίο τρίτο του 2019.
Όσο αφορά τον Antonio Giovinazzi, τα πράγματα είναι διαφορετικά: ξεπερνώντας μερικές…ατυχείς δηλώσεις για την καταλληλότητα του ως οδηγός της Ferrari, η φετινή χρονιά του είναι η πιο σημαντική όσο αφορά το μέλλον του, ειδικά από την στιγμή που ένα όνομα όπως του Schumacher περιμένει την σειρά του για την Formula 1.
9. Haas Ferrari
H ομάδα είχε μια κακή σεζόν, με μοναδικό «φωτεινό» σημείο…την εξαιρετική και γεμάτη ίντριγκα παρουσία της στο Drive to Survive. Από εκεί και πέρα, το (μακράν του δεύτερου) χαμηλότερο μπάτζετ στο σπορ έκανε φανερές αρκετές από τις αδυναμίες της. Συνεπώς, η βελτίωση είναι μονόδρομος για φέτος, ειδικά μετά από τις δηλώσεις του Gene Haas για το μέλλον της ομάδας.
O Kevin Magnussen μπορεί να μάζεψε περισσότερους πόντους από τον teammate του πέρσι, αλλά συνολικά ήταν χειρότερους σε τερματισμούς – δείχνοντας έτσι το πόσο αλλοπρόσαλλη ήταν η απόδοση του. Η βελτίωση και εδώ επιβάλλεται, ειδικά από την στιγμή που το συμβόλαιο του τελειώνει φέτος, όπως και του…
…Romain Grosjean, ο οποίος κατάφερε (διότι περί κατορθώματος πρόκειται) να γίνει meme στο επίπεδο του Sebastian Vettel βάσει των λαθών του εντός πίστας. Ακριβώς όπως και ο τετράκις, θέλει να βρει την φόρμα που είχε στις αρχές των 10’s, αλλιώς η θέση του στο σπορ δεν είναι καθόλου μα καθόλου σίγουρη.
10. Williams Mercedes
Η ομάδα θέλει να φύγει από την διόλου ευκαταφρόνητη θέση της μακράν χειρότερης ομάδας του grid, θέση την οποία έχει για μερικές σεζόν πλέον. Ταυτόχρονα, η αναζήτηση αγοραστή πολύ πιθανό να σημάνει θετικές εξελίξεις για την ομάδα ως σύνολο, καθώς είναι γνωστό ότι τα λεφτά δεν περισσεύουν στο Grove…
Ο George Russell θέλει να πάρει τον πρώτο του βαθμό στο σπορ, και επιπρόσθετα (σε περίπτωση που τα πάει καλύτερα του αναμενομένου) να θέσει γερή υποψηφιότητα για την έτερη θέση της Mercedes. Το ταλέντο του έχει πολλούς υποστηρικτές μέσα και έξω από τα paddock, και φέτος είναι μια καλή ευκαιρία να αρχίσει να το δείχνει, μονοθεσίου επιτρέποντος.
Ο Nicholas Latifi κατάφερε να βρει θέση στο grid με την βοήθεια του πατέρα του και… της Lavazza, και πρωταρχικός του στόχος είναι να αποδείξει πως αξίζει να βρίσκεται εκεί. Από εκεί και πέρα, εάν επιβεβαιωθούν οι φήμες για την εξαγορά της Williams από τον πατέρα του (σχετικό άρθρο έρχεται σύντομα), δεν θα χρειάζεται να ανησυχεί και για πολλά άλλα…
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.