Η Formula 1 επισημοποίησε την άφιξη της General Motors/Cadillac ως 11η ομάδα στο πρωτάθλημα από την σεζόν 2026 και μετά !
Παίρνοντας όλο και περισσότερη μορφή τις τελευταίες ημέρες, η συμφωνία που θα επιτρέψει στην General Motors να εισέλθει στην Formula 1 υπό την ονομαστική αιγίδα της Cadillac, εν συνέχεια του πρότζεκτ της Andretti, επισημοποιήθηκε αυτήν την Δευτέρα. Μπορούμε να λέμε χωρίς αμφιβολία λοιπόν, πως θα υπάρξει 11η ομάδα στην F1 μόλις από το 2026 !
“Η εμπλοκή της General Motors με την Cadillac στο έργο της είναι σημαντική και θετική απόδειξη της εξέλιξης του αθλήματός μας”, ενθουσιάζεται ο Stefano Domenicali, επικεφαλής της Formula 1. “Είμαστε ανυπόμονοι να δούμε την εξέλιξη και την ανάπτυξη αυτής της δέσμευσης, βέβαιοι για την πλήρη συνεργασία και υποστήριξη όλων των εμπλεκόμενων πλευρών.”
Η κατάληξη αυτού του ‘φακέλου’, κάποτε αρκετά πολύπλοκο, λύθηκε χάρη στα “σημαντικά στάδια που περάστηκαν φέτος” από την General Motors, και στην δέσμευση που πήρε ο κατασκευαστής για να σχεδιάσει και να παράγει την δική του μονάδα ισχύος “σε μεταγενέστερη ημερομηνία”.
“Στα σχέδια που έχουμε για να συνεχίσει η Formula 1 να μεγαλώνει στις Ηνωμένες Πολιτείες, πιστεύαμε πάντα πως το να καλωσορίσουμε μία εντυπωσιακή ομάδα σαν την GM-Cadillac ως κατασκευαστής, και την GM ως μελλοντικός παροχέας μονάδων ισχύος είναι πιθανό να παράγει αξία και ενδιαφέρον για το πρωτάθλημά μας”, εκτιμά ο Greg Maffei, επικεφαλής της Liberty Media, ιδιοκτήτρια της Formula 1.
“Δίνουμε τα συγχαρητήριά μας στην General Motors και τους εταίρους της για την σημαντική πρόοδο όσων αφορά την προετοιμασία τους για την άφιξη στην Formula 1. Είμαστε υπερευχαριστημένοι που προχωρήσαμε στην διαδικασία της αίτησης της ομάδας GM-Cadillac για την ένταξή της στο πρωτάθλημα του 2026.”
Εάν και οι λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν αργότερα, είναι πολύ πιθανό η Cadillac να χρησιμοποιήσει κινητήρα άλλης ομάδας – πιθανότατα της Ferrari – για τις δύο πρώτες χρονιές της ομάδας, ώστε η GM να μπορέσει να σχεδιάσει τον δικό της κινητήρα που θα τηρεί τα κριτήρια των νέων κανονισμών.
“Επειδή είναι στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η Formula 1 απαιτεί μία υπεροχή που να ξεπερνάει όρια”, υπογραμμίζει ο Mark Reuss, διευθυντής της General Motors. “Για την General Motors και την Cadillac, είναι τιμή να εισέλθουμε στο κορυφαίο πρωτάθλημα μηχανοκίνητου αθλητισμού και δεσμευόμαστε να αγωνιστούμε με πάθος και ακεραιότητα έτσι ώστε να μεγαλώσει αυτό το πρωτάθλημα για τους φίλους των αγώνων σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για παγκόσμια σκηνή για να αναδειχθεί η τεχνική εμπειρία της τεχνολογικής εξέλιξης της GM στο μεγαλύτερο επίπεδο.”
Ο ‘φάκελος’ της Andretti-Cadillac εγκρίθηκε από την FIA τον Οκτώβριο του 2023 με ορίζοντα την άφιξή της το 2026, είχε έπειτα καθυστερήσει μέχρι η Formula 1 να δημοσιεύσει την απόρριψη της αίτησης τον Ιανουάριο. Από τότε, η General Motors συνέχισε τις προσπάθειές της, όπως και η εταιρεία του Michael Andretti, η οποία εγκαινίασε ακόμα και δομές στο Silverstone και είχε παρουσιάσει μονοθέσιο 2024 σε αεροδυναμική σήραγγα.
Η κατάσταση εξελίχθηκε τους δύο τελευταίους μήνες.
Ο Michael Andretti έκανε πίσω τον Οκτώβριο, και στο Las Vegas, υπήρξαν φήμες πως οι συζητήσεις μεταξύ της F1 και της General Motors, η οποία πήρε στο χέρι της το πρότζεκτ, είχαν πάρει και πάλι μπρος και ήταν σε προχωρημένο στάδιο. Ένα νέο θετικό σημάδι δόθηκε αυτήν την Δευτέρα με την πρόσληψη του έμπειρου Rob White στο πόστο του διευθυντή επιχειρήσεων.
Η σημερινή ανακοίνωση (25/11) της Formula 1 δεν αναφέρει πουθενά το όνομα του Andretti, αλλά η ανακοίνωση του Dan Towriss, ο οποίος έχει ανακτήσει τον έλεγχο της αμερικανικής εταιρείας, δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας ως προς τη συμμετοχή της, αν και διαφορετική, που θα συνεχιστεί.
“Είμαστε υπερευχαριστημένοι που θα συνεργαστούμε με την General Motors για να φέρουμε μία δυναμική συμμετοχή στην Formula 1”, δήλωσε ο Dan Towriss. “Μαζί, χτίζουμε μία ομάδα παγκόσμιας κλάσης που θα ενσωματώνει την αμερικανική καινοτομία και θα προσφέρει αξέχαστες στιγμές στους οπαδούς σε όλο τον κόσμο. Εκτιμούμε την υποστήριξη της FIA και της FOM στην αίτησή μας και την αναγνώριση της αξίας που μπορούμε να φέρουμε στο πρωτάθλημα.”
Και βέβαια, μην ξεχάσετε να δείτε το τελευταίο επεισόδιο του podcast του F1Racingnews, “GP2 Podcast…GP2”:
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.