Formula 1ΔΗΛΩΣΕΙΣΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Flavio Briatore | Νέος σύμβουλος της Alpine με σχέδιο να την πάει στο Top 4 σε δύο χρόνια

Πρώην επικεφαλής της Benetton και της Renault στην Formula 1 και κύριο πρόσωπο του σκανδάλου του Crashgate το 2008, ο Flavio Briatore επιστρέφει στο Paddock ως επικεφαλής σύμβουλος της Alpine με το σχέδιο να την επαναφέρει στους πρώτους τέσσερις της κατάταξης σε δύο χρόνια από τώρα.

Έπειτα από πολλές εγκαταλείψεις εκ μέρους αρχιμηχανικών, τεχνικών αλλά ακόμα και του διευθυντή της ομάδας, Otmar Szafnauer, η Alpine είναι πλέον σε φάση αναθεώρησης. Ο David Sanchez πήρε την θέση τεχνικού διευθυντή πριν από μόλις δύο μήνες και ο κατασκευαστής ανακοίνωσε επίσημα την επιστροφή ενός πολύ γνωστού προσώπου στο Enstone, τον Flavio Briatore, ο οποίος έφερε στην ομάδα της Benetton τότε, στα μέσα της δεκαετίας του ’90, τους δύο τίτλους με τον Michael Shumacher, και με τον Fernando Alonso και την Renault έπειτα το 2005 και 2006.

Η επιστροφή του δεν γίνεται χωρίς μερικοί να σφίξουν δόντια, διότι ο Ιταλός έμεινε στα μυαλά πολλών για την υπόθεση του Crashgate το 2008, το οποίο είχε ως κατάληξη να εξοριστεί ισόβια από την Formula 1, μία κύρωση που ακυρώθηκε το 2010.

Έκτοτε, κράτησε επαφές με την F1, μεταξύ άλλων με τον Fernando Alonso, όπως και το GP του Αζερμπαϊτζάν, και τους τελευταίους μήνες, συναντήθηκε αρκετές φορές με τον Luca De Meo, επικεφαλής της Renault, ο οποίος είναι και ο κύριος λόγος που επέστρεψε ο Briatore στην Alpine ως επικεφαλής σύμβουλος.

“Δεν είναι κάτι που προέκυψε χθες, μιλάμε γι’αυτό εδώ και μήνες”, είπε ο Briatore. “Έχω ένα εξαιρετικό προαίσθημα με τον Luca [De Meo], πιστεύω πραγματικά πως είναι ιδιοφυία. Το μόνο κομμάτι [όπου χρειάζονται κάτι] είναι η Formula 1, κι εγώ πιστεύω πως είμαι μία ιδιοφυία στο κομμάτι της Formula 1 !”

“Ο ρόλος μου είναι απλός”, πρόσθεσε ο Ιταλός, ο οποίος προβλέπει να έρχεται στα Grand Prix “όποτε θα είναι αναγκαίο”, αφού το πόστο του θα είναι κυρίως να αναθεωρήσει την ομάδα εσωτερικά : “Είμαι υπό την ευθύνη του προέδρου, και μετά, μαζί, παίρνουμε αποφάσεις. Είναι πολύ σημαντικός ρόλος διότι δουλεύω άμεσα με τον πρόεδρο της εταιρείας, του ομίλου της Renault, και μετά πρέπει να δουλέψω με όλους στην Alpine, αυτό πάει να πει με τον Bruno [Famin], με τον νέο τεχνικό διευθυντή, με όλους. Ασχολούμαι λίγο με όλα.”

4η της κατάταξης το 2022, η Alpine έπεσε στην 6η θέση πέρυσι και άρχισε την σεζόν 2024 στις τελευταίες θέσεις. Υπήρξαν βελτιώσεις, με τον διπλό τερματισμό στους βαθμούς στο Μόντρεαλ, αλλά η Γαλλική ομάδα μένει ακόμα στην 8η θέση του πρωταθλήματος. Ο Briatore έχει ως ιδέα να επαναφέρει την Alpine στο πρώτο μισό του Grid χάρη στον νέο τεχνικό κανονισμό που θα ισχύει από το 2026.

“Αυτό που θα φέρω στην ομάδα, είναι η νοοτροπία της νίκης, το ‘racing spirit’. Είναι αυτό που με έκανε να νικήσω με την Renault, με την Benetton. Πάντα είναι αυτό, οι άνθρωποι της ομάδας φτιάχνουν την ομάδα. Υπάρχει η τεχνολογία, άλλαξε, αλλά οι άνθρωποι της ομάδας φτιάχνουν την ομάδα. Όλοι μαζί, πρέπει να είμαστε πεπεισμένοι πως μπορούμε να το κάνουμε, πως σε δύο χρόνια, η Alpine μπορεί να βρίσκεται στο top 4.”

Ερωτηθείς σε σχέση με τα επίκαιρα θέματα της Alpine, από την πιθανή εγκατάλειψη του κινητήρα της Renault, μέχρι και την τελική απόφαση για το ποιοι θα είναι οι οδηγοί της ομάδας το 2025, ο Briatore δήλωσε :

“Εμείς, πρέπει να φτιάξουμε ένα ανταγωνιστικό team. Δεν θέλω να μιλήσω για τον κινητήρα ή για τα υπόλοιπα. Αυτό που με έβαλε ο πρόεδρος να κάνω, είναι να φτιάξω μία αποδοτική ομάδα. Μετά θα διαλέξουμε τι είναι το καλύτερο για την ομάδα, το καλύτερο για την Renault, αλλά τώρα, δεν είναι στόχος που παίρνει μία σημαντική θέση.”

Όσο για τους οδηγούς : “Είναι ένα άλλο πρόβλημα το οποίο δεν είναι πρόβλημα αυτή τη περίοδο”, σύμφωνα με τον Briatore. Η αποχώρηση του Ocon αποφασίστηκε ήδη και η μοίρα του Gasly είναι θολή, αλλά προτιμά να επικεντρωθεί στις αποδόσεις του μονοθεσίου : “Το πρόβλημα, είναι να έχουμε ένα αποδοτικό μονοθέσιο, και μετά, όσον αφορά τον οδηγό, θα έρθει κι αυτό. Σήμερα πιστεύω πως ο Gasly μπορεί να κάνει καλά την δουλειά. Μπορούμε να βάλουμε έναν νέο οδηγό δίπλα του στο line-up, ή έναν λιγότερο νέο. Αλλά δεν είναι η προτεραιότητα. Τώρα, η προτεραιότητα είναι να έχουμε ένα καλό μονοθέσιο και ελπίζω πως μόλις από την ερχόμενη χρονιά, θα είμαστε στον σωστό δρόμο για να το πετύχουμε.”

Και βέβαια, μην ξεχάσετε να δείτε το τελευταίο επεισόδιο του podcast του F1Racingnews.gr, “GP2 Podcast…GP2”:

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Άγγελος Μπάνος

Λάτρης του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και γενικότερα του αθλητισμού. Η Formula 1 όμως μου ήταν από πολλή μικρή ηλικία ένα πάθος, όταν τα μονοθέσια είχαν ακόμα κινητήρες V8. Πολύ ενδιαφερόμενος επίσης για τις κατηγορίες Junior της F1, (F2,F3...). Οδηγός αγωνιστικού καρτ στην πίστα Speed Park στον Ασπρόπυργο. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι για όλες και όλους!