Mετά από σύσκεψη οι κριτές της FIA δεν αποδέχτηκαν το αίτημα της Aston Martin για την έξοδο του Carlos Sainz
Δοκιμαστικά του Grand Prix Κίνας και ο Carlos Sainz είναι στην τελευταία στροφή. Ένα λάθος, υπερστροφή, τετακέ και ο Ισπανός… στο απέναντι στηθαίο. Όλα αυτά λίγα δευτερόλεπτα πρωτού ολοκληρώσει την προσπάθειά του. Με την καταστροφή αυτή η πίστα τέθηκε υπό καθεστώς κόκινης σημαίας.
Όμως ο Ισπανός βρήκε τρόπο να επαναφέρει το μονοθέσιό του. Xωρίς εμπρόσθια αεροτομή μπήκε στα πιτ όπου οι μηχανικοί το επιδιόρθωσαν . Αυτό η Aston Martin θεώρησε άδικο και ενάντια στους κανονισμούς. Καθώς με αυτή την ενέργεια ο Sainz κατάφερε να θέσει εκτός Q2 τον Lance Stroll.
Κύριο επιχείρημα της βρετανικής ομάδας είναι το άρθρο 39.6 των αγωνηστικών κανονισμών της Formula 1. Το άρθρο επεξηγεί: ” οποιοσδήποτε οδηγός σταματήσει σε σημείο της πίστας εν μέσω διαδικασίας δοκιμαστικών – κανονικών ή sprint – απαγορεύεται να συνεχίσει.”
Ο κανόνας αυτ΄΄ος υπάρχει ώστε να αποτρέπει τους οδηγούς από το να συνεχίζουν κάποια προσπάθεια εφόσον έχουν δεχτεί βοήθεια από τους υπέυθυνους ασφαλείας της πίστας. Πρέπει ο οδηγός να καταφέρει να επαναφέρει το μονοθέσιο μόνος του.
Παρόλα αυτά οι κριτές δε δέχτηκαν την αίτηση της Aston Martin. Δήλωσαν τα εξής: ” Είναι ξεκάθαρο. Το άρθρο 39.6 υποδηλώνει ότι το μονοθέσιο πρέπει να σταματήσει ώστε να μην μπορεί να συμμετάσχει περεταίρω στις δοκιμές. Είναι φανερό όμως από πολλά παραδείγματα του παρελθόντος ο κανόνας αυτός δεν εφαρμόστηκε.”
Ένα από τα παραδείγματα αναφέρθηκαν ήταν η “στάση” 40 δευτερολέπτων του Alex Albon στον Καναδά το 2022. Η Aston Martin θεώρησε ότι το 1 λεπτό του Ισπανού ήταν υπερβολικό. Οι κριτές αναγνώρισαν ότι υπάρχει ασάφεια στη διατύπωση του κανόνα όσον αφορά το τι είναι η “στάση” στην πίστα.
Εν τέλει οι κριτές έκριναν ότι ” εφόσον ένα μονοθέσιο μπορεί να συνεχίσει σε μικρό χρονικό διάστημα από το σταμάτημά του έχει το δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία. “
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.