Ferrari – “Μάθαμε πολλά μικρά σημαντικά πράγματα”

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Laurent Mekies, ισχυρίστηκε πως η Ιταλική ομάδα είχε”πολλά μικρά, πολύ σημαντικά επιτεύγματα”, κατά τη διάρκεια της προβληματικής σεζόν του 2020, προσφέροντας ελπίδα πως μπορεί να αντιστρέψει την τύχη της το 2021.

Το 2020, η Ferrari είχε την χειρότερη χρονιά της στην πρόσφατη ιστορία. Η έκτη θέση για την Scuderia στο πρωτάθλημα κατασκευαστών ήταν το χειρότερο αποτέλεσμα της ομάδας από το 1980.

Οι πιλότοι, Charles Leclerc και Sebastian Vettel κατάφεραν μόνο 3 βάθρα συνολικά, καθώς η SF1000 Hybrid υπέφερε από έλλειψη αεροδυναμικής αποδοτικότητας και ήταν γυμνή από ιπποδύναμη.

Ενώ η Ferrari έχει την ευκαιρία να κατασκευάσει μία καινούρια κινητήρια μονάδα για την εκκίνηση του 2021, τα μέτρα περιορισμού κόστους λόγω της κρίσης του COVID-19 σημαίνουν πως οι ομάδες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν το ίδιο πλαίσιο και του χρόνου.

Η αεροδυναμική εξέλιξη επιτρέπεται, όμως, επιπλέον σημαντικές αλλαγές στο μονοθέσιο είναι αντικείμενο περιορισμού μέσω του συστήματος χρήσης tokens (σε ελεύθερη μετάφραση ‘σύμβολο’).

Παρά τις περιορισμένες επιλογές για να βελτιωθεί δραματικά το μονοθέσιο, η Ferrari είναι πεποισμένη πως έχει πάρει πολύτιμα μαθήματα που θα συνεχίσουν μέσα στο 2021.

“Υπήρχαν πολλά μικρά επιτεύγματα φέτος, τα οποία πέρασαν απαρατήρητα επειδή βρισκόμασταν πίσω,” είπε ο αθλητικός διευθυντής, Mekies, ο οποίος ήταν το ανώτερο στέλεχος της Ferrari στο Abu Dhabi Grand Prix κατά την απουσία του Mattia Binotto.

“Είναι κάτι που ελπίζω να μας κάνει δυνατότερους, και που θα το κρατήσουμε και του χρόνου. Αυτό που παίρνουμε από αυτό είναι πως ακόμα και σε δύσκολες περιόδους, σε δυσμενείς παγκόσμιες συνθήκες, προσπαθήσαμε να πιέσουμε τα όριά μας. Όταν, είσαι πίσω, παίρνεις περισσότερα ρίσκα, οι πιλότοι παίρνουν περισσότερα ρίσκα, η ομάδα παίρνει περισσότερα ρίσκα, επειδή αυτό πρέπει να κάνεις για να πάρεις καλό αποτέλεσμα. Αυτό το να βγαίνεις από την βολικότητά σου, αν μπορείς να το αποκαλέσεις βολικότητα, σίγουρα μας κάνει δυνατότερους για το μέλλον.”

Η Ferrari νωρίτερα ανακοίνωσε πως θα χρησιμοποιήσει και τα δύο token ανάπτυξης για την επανασχεδίαση του πίσω μέρους του μονοθεσίου σε μία προσπάθεια να βελτιώσει την συνέργεια μεταξύ του υπάρχοντος πλαισίου και των τελευταίων εξελίξεων στην αεροδυναμική της SF1000.

Οι προδιαγραφές του μονοθεσίου για το 2020 αποδείχτηκαν πως είναι δύσκολες για του πιλότους καθώς τόσο ο Leclerc αλλά κυρίως ο Sebastian Vettel συχνά δυσκολεύονταν να πάρουν πράγματα από το μονοθέσιό τους. Ενώ ο Leclerc έκανε αξιοπρεπέστατη σεζόν τερματίζοντας 8ος, ο Vettel τερμάτισε την 6 χρόνων συνεργασία του με την Ferrari τερματίζοντας στην 13η θέση στην κατάταξη των οδηγών.

Ferrari
Ο Mekies εξήγησε πως η Ferrari αντιλήφθηκε νωρίς το 2020 πως η σεζόν θα είναι “άκρως δύσκολη”, και πως οι συνθήκες θα το καταστήσουν αρκετά δύσκολο να διορθωθούν τα λάθη του μονοθεσίου.

“Στην Βαρκελώνη [χειμερινές δοκιμές] συνειδητοποιήσαμε νωρίς πως είχαμε έντονες ανησυχίες αναφορικά με κάποιες πτυχές της απόδοσης του μονοθεσίου,” πρόσθεσε ο Mekies. “Άρα, ξέραμε πως θα ήταν πολύ δύσκολο. Δεν ξέραμε τότε πόσο θα χρειαζόμασταν για να τα κατανοήσουμε πλήρως και ακόμα περισσότερο για να τα διορθώσουμε. Και τότε μπήκαμε σε αυτήν την τρελή κατάσταση, όπου όλοι πέσαμε πάνω στον COVID σε αυτό το στάδιο, και δεν μπορούσαμε να ακουμπήσουμε τα προβλήματα του μονοθεσίου για αρκετούς μήνες. Νομίζω πως υπήρχαν ενδείξεις ότι η σεζόν θα είναι αρκετά δύσκολη , όπως και αποδείχτηκε.”

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTube και Twitter.

Νίκος Δαφνομήλης

Μεγάλος φίλαθλος της Formula 1 από το 2005. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τεχνικό τομέα του αθλήματος και θαυμαστής όλων των ωραίων που έχει να προσφέρει. Μεγάλος φαν και του MotoGP. O μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένας μαγικός κόσμος!

F1RACINGNEWS