Πιτσιρικάς θυμάμαι μέσα των 90ς, στο περιοδικό 4τροχοι να σκαλώνει το μάτι μου σε ένα υπέροχο μονοθέσιο της Ferrari.
Ήταν το μονοθέσιο που ο Lauda πήρε το πρωτάθλημα το 1977, και χάζευα ώρες την υπεροχή αυτή φωτογραφία.
Σήμερα θα μιλήσουμε για αυτό το μονοθέσιο, που ανήκε στην ιστορική σειρά Ferrari 312Τ.
Η Ferrari 312T είναι ένα από τα πιο iconic μονοθέσια της Formula 1 από τη δεκαετία του 1970, γνωστό για την φοβερή μηχανική του και τις επιτυχίες στις πίστες. Το μονοθέσιο παρουσιάστηκε το 1975 από τη Scuderia Ferrari και έγινε κυρίαρχη δύναμη στη Formula 1, ρίχνοντας την Lotus από τον θρόνο.
Το “T” στο 312T σημαίνει *Transversale*, που αναφέρεται στο εγκάρσια τοποθετημένο κιβώτιο ταχυτήτων, μια πρωτοποριακή σχεδίαση που βελτίωσε την ισορροπία και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Το μονοθέσιο είχε έναν 12-κύλινδρο Flat κινητήρα 3.0 λίτρων της Ferrari, ο οποίος απέδιδε περίπου 500 ίππους.
Ναι πιτσιρικάδες που θα το διαβάζεται, δεν είναι το εντυπωσιακό νούμερο των 1000 ίππων, των τωρινών αγωνιστικών αλλά μιλάμε για περίπου 50 χρόνια πίσω, και φυσικά η ξερή ροπή από τα 3000 κυβικά ήταν κάτι τρομακτικό.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας είχε χαμηλό κέντρο βάρους, ενισχύοντας τη σταθερότητα στις στροφές κάτι που ήταν πολύ σημαντικό για το κράτημα.
Η Ferrari 312T είχε ισχυρό μονοκόκ αλουμινένιο σασί, που παρείχε τόσο ακαμψία όσο και μειωμένο βάρος.
Έκανε το ντεμπούτο της στη σεζόν του 1975 με τον Niki Lauda.
Ο Lauda κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών το 1975, ενώ η Ferrari κατέκτησε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Η σειρά 312T συνέχισε να εξελίσσεται με βελτιώσεις όπως τα μοντέλα 312T2, T3 και T4, κάθε ένα με καλύτερη αεροδυναμική και μηχανική απόδοση. Κέρδιζε αγώνες μέχρι το 1979, με τον Scheckter να κατακτά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με τη Ferrari 312T4.
Η Ferrari 312T και οι παραλλαγές της κέρδισαν 27 Grand Prix , 4 Πρωταθλήματα Οδηγών (Lauda 1975 και το 1977, Scheckter το 1979) και 4 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών από το 1975 έως το 1979.
Η 312T παραμένει αγαπητή τόσο στους οπαδούς της F1 όσο και στους λάτρεις των αυτοκινήτων και έπαιξε σημαντικό ρόλο στην πλούσια αγωνιστική κληρονομιά της Ferrari.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.