Fernando Alonso – Αναλύοντας την μεγάλη επιστροφή του Ισπανού

To ημερολόγιο έδειχνε 8 Ιουλίου, 2020, όταν η ομάδα της Renault ανακοίνωσε και επίσημα την επανένταξη του Fernando Alonso στην σύνθεση των οδηγών της για το 2021. Αμέσως, άρχισαν οι αναλύσεις για το κατά πόσο είναι έτοιμος ο Ισπανός, αν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει και αν θα είναι σε θέση να βοηθήσει την ομάδα του.

Στις παρακάτω γραμμές θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε αν ο ερχομός του Fernando Alonso θα μπορέσει να βοηθήσει την ομάδα της Renault, νυν Alpine, αλλά και τον ίδιο να πετύχει τους στόχους του.

Fernando Alonso
Θα είναι γρήγορος ή θα ηττηθεί κατά κράτος από τον ομόσταυλό του;

Οι μεταβλητές της συγκεκριμένης εξίσωσης είναι δύο: η απόδοση του Fernando Alonso και η απόδοση του Esteban Ocon. Ξεκινώντας με τον δεύτερο, αν κρίνουμε από την απόδοση του Γάλλου το 2020, βλέπουμε πως σε κανένα σημείο δεν μπόρεσε να φτάσει τα στάνταρ που έθεσε ο Daniel Ricciardo. Επιπλέον, ο Γάλλος αποτέλεσε την Αχίλλειο πτέρνα της Renault, καθώς δεν έδωσε το μέγιστο των βαθμών στην ομάδα του. Ωστόσο, είναι λογικό να περιμένουμε άνοδο από τον Γάλλο το 2020, ώστε να δείξει πως το 2020 ήταν απλώς μία χρονιά επαναπροσαρμογής.

Όσον αφορά τον Fernando Alonso, η απόδοσή του αποτελεί για πολλούς ένα μεγάλο ερωτηματικό. Ο Fernando Alonso, πριν τις δοκιμές νέων, είχε γράψει ελάχιστους γύρους με μονοθέσιο. Ωστόσο, στις δοκιμές νέων στο Abu Dhabi, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο και συγκεκριμένα 1 λεπτό, 36 δευτερόλεπτα και 333 χιλιοστά. Στις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix του Abu Dhabi, ο καλύτερος χρόνος σημειώθηκε από τον Esteban Ocon, στο 1:36.359.

Ακόμα κι αν το δούμε με πιο “αυστηρή” ματιά και πούμε ότι την ημέρα που έκανε τις δοκιμές ο Fernando Alonso “είχαμε καλύτερες θερμοκρασίες”, “είχαμε καλύτερες συνθήκες”, “είχε σε καλύτερη κατάσταση τα ελαστικά” το αποτέλεσμα του Ισπανού δεν παύει να είναι λιγότερο θεαματικό.

Ακόμα και αν κέρδισε μισό ολόκληρο δευτερόλεπτο λόγω εξωγενών παραγόντων (κάτι που προσωπικά δεν θεωρώ ότι έκανε τόσο μεγάλη διαφορά, αν έκανε), το αποτέλεσμα μαρτυρά πως όχι μόνο δεν έχει χάσει την ταχύτητά του, άλλα είναι σαν να βρισκόταν στο πιλοτήριο της Renault για χρόνια. Eνώ να θυμίσουμε και τις δηλώσεις του Daniel Ricciardo που δήλωσε ότι η ηλικία του Fernando Alonso δεν τον έχει κάνει καθόλου αργότερο.

Fernando Alonso
Θα αντέξει σωματικά τις δυνάμεις και τους 23 αγώνες;

Αυτό είναι κάτι που και ο ίδιος έχει δηλώσει πως είναι η μοναδική ανησυχία του. Παρόλα αυτά, ο προπονητής του, Edoardo Bendinelli, δήλωσε πως ο Fernando Alonso βρίσκεται στην φόρμα που είχε το 2009 και το 2011, ενώ προπονείται σκληρά για να επανέλθει στην φυσική κατάσταση του 2010, ώστε να κάνει ότι θέλει με το μονοθέσιο. Ο προπονητής του Ισπανού έχει δηλώσει επίσης πως ο Fernando Alonso είναι “πολύ δυνατός και πρακτικά αναρρώνει το ίδιο όπως το 2003”. Βλέπουμε, λοιπόν πως ο Ισπανός δείχνει κάτι παραπάνω από ικανός για να ανταπεξέλθει σωματικά στις απαιτήσεις ενός ημερολογίου 23 αγώνων.

Εκτός αυτού, αξίζει να υπενθυμίσουμε πως ο Ισπανός δεν σταμάτησε ποτέ να αγωνίζεται. Δεν έφυγε ποτέ από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και παρέμεινε ενεργός. Συγκεκριμένα, στα δύο χρόνια απουσίας του:

  • Κέρδισε τις 24 ώρες του Le Mans
  • Αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής αντοχής
  • Συμμετείχε στο Indi500
  • Κατετάγη 13ος στο Rally Dakar

Όχι μόνο, λοιπόν, δεν έμεινε δύο χρόνια ανενεργός, αλλά και κατάφερε να κάνει άκρως πετυχημένο πέρασμα από άλλες μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η λογική, λοιπόν, λέει πως ο Fernando Alonso θα μπορέσει να “αντέξει” την πίεση των 23 αγώνων.

Συνολικά, βλέπουμε ότι τα μέχρι τώρα ελάχιστα δεδομένα που έχουμε στα χέρια μας, μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο Fernando Alonso θα έχει τόσο την φυσική κατάσταση όσο και την απόδοση που ο ίδιος μας είχε συνηθήσει στο παρελθόν. Ωστόσο, είναι δύσκολο να προβλέψουμε με σιγουριά και ασφάλεια, καθώς καμία δοκιμή και κανένας προσομοιωτής δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τις πραγματικές συνθήκες αγώνα. Οι ενδείξεις, όμως, δείχνουν ελπιδοφόρες.

Αναφορικά με την προσφορά του στην Renault (νυν Alpine).

Η ομάδα περιμένει πολλά από τον Ισπανό σε κάθε επίπεδο. Σχετικά με το οδηγικό, ο Ισπανός έχει δείξει πως είναι ικανός να φέρει αποτελέσματα, ότι και αν του δώσουν να οδηγήσει. Όσον αφορά την εξέλιξη του μονοθεσίου, ο Fernando Alonso έχει δείξει παραπάνω από ικανός σε αυτόν τον τομέα.

Η φετινή μας εξέλιξη οφείλεται κυρίως στον Fernando και τον Stoffel που μας υπέδειξαν εγκαίρως που να εξελίξουμε το μονοθέσιο.

Andreas Seidl, McLaren, 2019

Απαραίτητο στοιχείο, για να αξιοποιηθεί επαρκώς το feedback του Fernando Alonso, είναι να υπάρχουν ικανά στελέχη στην ομάδα. Ευτυχώς για την Alpine, ο ερχομός του Davide Brivio, αλλά και τα υπόλοιπα σημαντικά στελέχη, όπως ο Pat Fry, ο chassis technical director της ομάδας, είναι άτομα παραπάνω από ικανά που μαζί με τον Fernando Alonso θα διαδραματίσουν κομβικό ρόλο στο πόσο σωστή εξέλιξη θα γίνει, αλλά κυρίως πόσο καλά θα εκμεταλλευτεί η ομάδα τους κανονισμούς του 2022.

Τέλος, με συνεχή δουλειά και γρήγορη προσαρμογή, οδηγικά, από τον Fernando Alonso, τα αποτελέσματα θα έρθουν. Εξάλλου, όπως είχε πει και ο ίδιος “η ταχύτητα μετριέται από το χρονόμετρο, όχι από την ηλικία.”

Fernando Alonso
Συμπερασματικά

Μπορούμε να πούμε ότι η επιστροφή του Fernando Alonso είναι θετική τόσο για το άθλημα όσο και κυρίως για την ομάδα με την οποία μεγαλούργησε. Οι προσδοκίες είναι πολλές, ο πήχης είναι ψηλά και αμφότεροι δείχνουν όλη τη διάθεση να δουλέψουν πάνω σε ένα project που φαίνεται πολύ ελπιδοφόρο.

Η εργασιομανία του Ισπανού φάνηκε και με την προτροπή του να δουλέψει με την ομάδα ακόμα και την πρωτοχρονιά. Ο ρόλος του ηγέτη που έχει αναλάβει φάνηκε τόσο από τις κατευθυντήριες γραμμές που δίνει στην ομάδα (όπως για παράδειγμα όταν την είχε ωθήσει να στρέψει την προσοχή της στο 2022) αλλά και από την συνεχή επικοινωνία που έχει με την ηγεσία της ομάδας, όπως το πρώην αφεντικό της ομάδας, Cyril Abiteboul.

Η συνεργασία αυτή ξεκινάει με καλούς οιωνούς. Οι ενδείξεις που έχουμε οδηγούν σε θετικές προβλέψεις. Ωστόσο, μέχρι να δούμε τον Ισπανό στην πίστα, μόνο να εικάζουμε μπορούμε. Ίσως το μεγαλύτερο “αγκάθι” θα είναι το να μπορέσει να προσαρμοστεί τάχιστα και να επιδείξει τον γνωστό καλό του εαυτό το συντομότερο δυνατόν μέσα στη πίστα.

Το f1racingnews.gr θα είναι εδώ να αναλύσει την επιτυχή επιστροφή του Ισπανού, αλλά και να την επικρίνει σε περίπτωση που ο Fernando Alonso δεν αποδώσει τα αναμενόμενα.

Όπως έχω κάνει στο παρελθόν, θα ευχηθώ για άλλη μία φορά να δούμε το 2021 και ειδικότερα το 2022, τον Fernando Alonso να μάχεται με τον Lewis Hamilton και τον Sebastian Vettel για το πρωτάθλημα, διότι εκεί πρέπει να βρίσκονται!

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTube και Twitter

Νίκος Δαφνομήλης

Μεγάλος φίλαθλος της Formula 1 από το 2005. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τεχνικό τομέα του αθλήματος και θαυμαστής όλων των ωραίων που έχει να προσφέρει. Μεγάλος φαν και του MotoGP. O μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένας μαγικός κόσμος!

F1RACINGNEWS