Ο Ross Brawn επιβεβαίωσε πως η F1 θα παρουσιάσει ένα πιο “συμπαγές μονοθέσιο” το 2026, ώστε να αντιμετωπιστεί η τάση των μεγαλύτερων και βαρύτερων μονοθεσίων των τελευταίων ετών.
Το 2004, οι νέοι τότε κανονισμοί της F1 ανάγκαζαν τις ομάδες στο να περιορίσουν ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων τους στα 600 κιλά. Αυτό αυξήθηκε στα 642 κιλά το 2013 και στη συνέχεια στα 728 κιλά το 2017. Ωστόσο, από την επόμενη σεζόν του 2022, μαζί με την εισαγωγή των νέων ελαστικών των 18 ιντσών της Pirelli, το όριο του βάρους των μονοθέσιων θα φτάσει στα 792 κιλά.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, πριν από τέσσερα χρόνια, η F1 είχε αυξήσει το πλάτος των μονοθεσίων από τα 1.8 μέτρα, στα 2 μετρα αντιστρέφοντας έναν κανόνα, ο οποίος παρουσιάστηκε το 1998, την ώρα που έχει αυξηθεί και το μήκος των μονοθεσίων με το περάσματα του χρόνου και το οποίο πλέον υπολογίζεται περίπου στα 5.5 μέτρα.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της F1, Ross Brawn, συμφωνεί πως τα σημερινά μονοθέσια “είναι μεγάλα” όμως αναφέρει πως επρόκειτο να γίνουν νέα βήματα το 2026 ώστε να διασφαλιστεί η σωστή διαχείριση του μεγέθους των μονοθεσίων, με την χρήση των νέων κινητήρων μονάδων που θα χρησιμοποιούνται από τη χρονιά εκείνη.
“Όπως ήδη γνωρίζετε, εξετάζουμε σε μία νέα κινητήρια μονάδα για το 2026 και ένα νέο μονοθέσιο στο οποίο θα τοποθετηθεί η μονάδα αυτή και αυτός είναι ένας από τους βασικότερους στόχους.” επιβεβαίωσε ο Brawn.
“Μπορούμε να εξοικονομήσουμε βάρος, κάτι το οποίο είναι δύσκολο για ένα υβριδικό μονοθέσιο και με τις σημερινές πρωτοπορείες στην ασφάλεια των σημερινών μονοθεσίων, όμως μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πραγματικά πιο ελαφρύ μονοθέσιο; Επιπλέον, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα μικρότερο μονοθέσιο; Πιστεύουμε πως μπορούμε.”
“Θεωρούμε πως με αυτές τις προδιαγραφές που εξελίσσονται για το 2026 θα υπάρξει μία πολύ μεγάλη και πραγματική πιθανότητα να έχουμε ένα πιο συμπαγές μονοθέσιο.”
Ενισχύοντας τη θέση του Brawn επί του συγκεκριμένου θέματος, ο τεχνικός διευθυντής Pat Symonds, αναφέρει: “Όχι μόνο οι κινητήρες αλλά επίσης και τα μονοθέσια πρέπει να γίνουν περισσότερο βιώσιμα.”
“Ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορούμε να το πετύχουμε αυτό, είναι να κάνουμε τα μονοθέσια της Formula 1 πιο μικρά, πιο ελαφριά και πιο αποτελεσματικά.”
Διαβάστε όλα τα νέα της F1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord, Twitter.