FIAFormula 1

F1 | Συζητήσεις για νέο σύστημα βαθμολόγησης μόλις από το 2025

Λίγο πριν την διεξαγωγή του αγώνα στην Shanghai, πληροφορίες μας είπαν πως η Formula 1 θα συζητήσει το ενδεχόμενο αλλαγών στο σύστημα βαθμολόγησης του πρωταθλήματος μόλις από την σεζόν του 2025.

Το θέμα της εκχώρησης βαθμών στους οδηγούς της F1 θα συζητηθεί σε λίγες ημέρες στο πλαίσιο της επόμενης ‘F1 Commission’, όπου οι ομάδες, η FIA και οι επικεφαλής της F1 συζητούν για τα επίκαιρα αθλητικά και τεχνικά θέματα που υπάρχουν. Το ενδεχόμενο αλλαγών στο σύστημα βαθμολόγησης βρίσκεται υπό μελέτη.

Το πρότζεκτ προωθεί την ιδέα εκχώρησης βαθμών στους 12 πρώτους οδηγούς, αντί για τους 10 σήμερα, το οποίο γίνεται από το 2010. Έτσι ώστε να περιοριστούν οι επιπτώσεις στην μάχη για το πρωτάθλημα, η πρόταση δεν θα άλλαζε τους βαθμούς που θα παίρνουν οι πρώτοι : οι επτά πρώτες θέσεις θα συνέχιζαν να δίνουν τους ίδιους βαθμούς στους οδηγούς, οι αλλαγές θα φαίνονται από την 8η θέση και πάνω, όπως βλέπουμε παρακάτω :

ΘΕΣΗΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
12525
21818
31515
41212
51010
688
766
845
924
1013
112
121

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που διαθέτουμε, η συγκεκριμένη πρόταση είναι μία επιθυμία των πιο μικρών ομάδων, οι οποίες εκτιμούν πως η F1 θα είχε μεγάλο κέρδος αν περισσότεροι οδηγοί μπορούσαν να σκοράρουν βαθμούς, ενώ το top 10 συνήθως μονοπωλείται από τις πέντε καλύτερες ομάδες. Μετά από πέντε αγώνες φέτος έπειτα από την Κίνα, οι Williams, Alpine και Stake ‘κυνηγούν’ ακόμα τον πρώτο τους βαθμό.

Μια τέτοια αλλαγή θα ανταμείψει επίσης τη συνέπεια κατά τη διάρκεια της σεζόν, ενώ μια αμφίρροπη μάχη για το πρωτάθλημα μπορεί επί του παρόντος να στρεβλωθεί από ένα καλό μεμονωμένο αποτέλεσμα.

Οι ομάδες που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις δεν επιθυμούν μία αλλαγή στους βαθμούς των πρώτων θέσεων. Απέρριψαν και στο παρελθόν τυχόν ενδεχόμενες αλλαγές, κυρίως λόγω του ότι το ποσό εγγραφής στο πρωτάθλημα αποφασίζεται βάση των βαθμών που έχουν καταγραφεί.

Οι αλλαγές στο σύστημα βαθμολόγησης παραμένουν σπάνιες στην Formula 1, με μόλις 4 από το 1991, πάντα με σκοπό να ανταμείψουν περισσότερους οδηγούς, σε ένα πρωτάθλημα όπου τα κέρδη στην αξιοπιστία του οχήματος σημαίνουν ότι οι πιο ισχυρές ομάδες μονοπωλούν όλο και περισσότερο τις πρώτες θέσεις.

Το σύστημα 10/8/6/4/2/1 εντάχθηκε το 1991, πριν επεκταθεί στους 8 πρώτους οδηγούς το 2003, με την κλίμακα 10/8/6/5/4/3/2/1. Η σημερινή εντάχθηκε το 2010, ενώ τον βαθμό που παραδίδεται στον οδηγό που σημείωσε τον ταχύτερο γύρο – με την προϋπόθεση να τερματίσει στο top 10 – είναι παρόν από το 2019.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Άγγελος Μπάνος

Λάτρης του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και γενικότερα του αθλητισμού. Η Formula 1 όμως μου ήταν από πολλή μικρή ηλικία ένα πάθος, όταν τα μονοθέσια είχαν ακόμα κινητήρες V8. Πολύ ενδιαφερόμενος επίσης για τις κατηγορίες Junior της F1, (F2,F3...). Οδηγός αγωνιστικού καρτ στην πίστα Speed Park στον Ασπρόπυργο. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι για όλες και όλους!