F1 και FIA θα διερευνήσουν την τεχνολογία υδρογόνου

H Formula 1, η FIA και το Extreme H ανακοίνωσαν την δημιουργία μιας ομάδας διερεύνησης πάνω στο υδρογόνο.

Ενώ το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι όσο ποτέ στο επίκεντρο των σκέψεων τον κατασκευαστών αλλά και των αθλητικών φορέων, η F1, η FIA και το Extreme H – κατηγορία ράλλυ όπου τα οχήματα θα λειτουργούν αποκλειστικά με υδρογόνο, η ίδια η κατηγορία προερχόμενη από το πρωτάθλημα Extreme E ( αποκλειστικά ηλεκτρική κατηγορία – ανακοίνωσαν την δημιουργία μιας ομάδας μελέτης πάνω στο υδρογόνο η οποία θα ξεκινήσει τις έρευνές της πριν την έναρξη της πρώτης αγωνιστικής σεζόν του Extreme H το 2025.

Στόχος αυτής της ομάδας θα είναι να αξιολογήσει τον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία υδρογόνου, είτε πρόκειται για συστήματα μπαταριών είτε κυψελών καυσίμου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με έμφαση σε θέματα μεταφορών και υποδομών.

Η Formula 1 θα αντιπροσωπευτεί σε αυτήν την ομάδα έρευνας από τον τεχνικό διευθυντή της, Pat Symonds, η FIA από τον υπεύθυνο μονοθεσιών της, τον Νικόλα Τομπάζη, και το Extreme H από τον επικεφαλής του Extreme E, Mark Grain.

“Το άθλημά μας έχει ως παράδοση να βάζει στο φως, απίστευτα γρήγορα, καινούργιες τεχνολογίες στο κοινό του”, εξηγεί ο Symonds. “Το κάνουμε αυτό με το να είμαστε ανοιχτόμυαλοι για όλες τις λύσεις.”

“Με τις προσπάθειες ελαχιστοποίησης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στο πρώτο πλάνο των σκέψεων όλων μας, δεσμευόμαστε να προωθήσουμε τη βιωσιμότητα και, ως εκ τούτου, πρέπει να διερευνήσουμε όλους τους τομείς της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές στο πλαίσιο του τομέα της κινητικότητας. Αυτό πρέπει να περιλαμβάνει βιώσιμα υγρά καύσιμα με βάση τους υδρογονάνθρακες, την εξηλεκτρισμό και το υδρογόνο.”

“Αυτή η ομάδα εργασίας παρέχει μια συνεργασία που θα μας επιτρέψει να αποκτήσουμε εμπειρία από πρώτο χέρι και να συμβάλουμε στην κατανόηση και την ανάπτυξη των πολλών πτυχών της πρόωσης από το υδρογόνο που θα ενσωματώσει το Extreme H.”

Τον περασμένο μήνα, ο Symonds δήλωσε στο περιοδικό GP Racing ότι οι κυψέλες καυσίμου δεν ήταν αρκετά αποδοτικές για αγώνες λόγω της υψηλής θερμότητας που παράγουν ενώ έπρεπε να λειτουργούν σε αρκετά χαμηλή θερμοκρασία, η οποία θα απαιτούσε πολύ μεγαλύτερα θερμαντικά σώματα από ότι σήμερα.

“Είναι το υδρογόνο μια βιώσιμη πηγή ενέργειας για αγωνιστικούς κινητήρες;” ρώτησε. “Νομίζω ότι η απάντηση είναι αναμφίβολα ναι, αλλά είναι όντως καλύτερη λύση από, ας πούμε, ένα μείγμα προηγμένων βιώσιμων βιοκαυσίμων και ηλεκτρονικών καυσίμων; Αυτό είναι ένα πιο δύσκολο ερώτημα να απαντηθεί, καθώς θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το πώς θα εξελιχθούν οι υποδομές μεταφορών κατά τις επόμενες 1 ή 2 δεκαετίες.”

Όσο για τον Τομπάζη, είπε: “Ως διοικητικό όργανο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος FIA Formula 1 και του μελλοντικού Πρωταθλήματος FIA Extreme H το 2025, είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτή τη νέα συνεργασία.”

“Το τεχνικό τμήμα της FIA έχει εμπειρία και τεχνογνωσία στον τομέα της τεχνολογίας υδρογόνου, την οποία θα φέρουμε στην ομάδα εργασίας, καθώς και εμπειρία για τον αθλητισμό, την ασφάλεια και τους κανονισμούς. Όπως συμβαίνει σήμερα σε όλες τις κατηγορίες μηχανοκίνητου αθλητισμού της FIA, θα μάθουμε από αυτή τη συνεργασία προς όφελος του αθλητισμού και της κινητικότητας.”

Το Extreme H σχεδιάζει ένα πρώτο shakedown με πραγματική ταχύτητα του αυτοκινήτου της κατηγορίας μέχρι το τέλος του μήνα πριν από ένα πολύ μεγαλύτερο πρόγραμμα δοκιμών στις αρχές του 2024. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, όπως αποκαλύφθηκε στις αρχές Νοεμβρίου, η τεχνολογία υδρογόνου δεν αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στις 24 ώρες του Le Mans πριν από το 2027.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts