Το μεγάλο ανακάτεμα του grid της F1 για το 2025


Η αγωνιστική σεζόν του 2024 για τη F1 ολοκληρώθηκε, προ ολίγων ημερών, οπότε όλοι εμείς, οι θιασώτες του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ στον πλανήτη, δε μπορούμε παρά να επιδείξουμε (μπόλικη) υπομονή έως τη 16η Μαρτίου, οπότε και θα εκκινήσει το πρωτάθλημα του 2025. Το οποίο θα έχει μία πολύ βασική διαφορά σε σχέση με αυτό που παρακολουθήσαμε φέτος.

Και η διαφορά φυσικά δε θα είναι άλλη από το γεγονός ότι θα υπάρχουν, εξ’ αρχής, όχι ένας, όχι δύο, αλλά (πιθανώς) έξι νέοι πιλότοι στο grid! Θυμίζουμε εδώ ότι η σεζόν 2024 υπήρξε η πρώτη στην ιστορία της F1 της οποίας το αρχικό grid ήταν πανομοιότυπο με εκείνο της σεζόν που είχε προηγηθεί…

Οι αλλαγές λοιπόν στο παζλ των 20 οδηγών για το 2025 θα είναι ουκ ολίγες. Εκτός από τις μετακινήσεις, που κάθε άλλο παρά αμελητέες θα είναι (Hulkenberg από Haas σε Kick Sauber, Ocon από Alpine σε Haas, Sainz από Ferrari σε Williams και κυρίως Hamilton από Mercedes σε Ferrari), οι 10 ομάδες πρόκειται να υποδεχθούν σίγουρα 5 -και μάλλον 6- νέους, full-season, οδηγούς. Πάμε να δούμε λίγο πιο αναλυτικά την κάθε περίπτωση ξεχωριστά…

Jack Doohan

Ο γιος του τεράστιου Mick Doohan, 5άκις πρωταθλητή στα MotoGP, πήρε από φέτος το βάπτισμα του πυρός, στο τελευταίο grand prix της σεζόν στο Abu Dhabi, μετά την –μάλλον άκομψη και άτσαλα εκτελεσμένη– απόφαση της Alpine να αποδεσμεύσει πρόωρα τον απερχόμενο Esteban Ocon. Η αλήθεια είναι ότι ο Jack δε μας εντυπωσίασε κιόλας, μένοντας… χιλιόμετρα πίσω από τον -απείρως πιο έμπειρο- Pierre Gasly, αλλά ένας πιλότος, αν μη τι άλλο, δεν κρίνεται από τον πρώτο του αγώνα.

Το πολύ κακό στην περίπτωση του νεαρού Doohan, είναι ότι στην Alpine υπάρχουν δύο άνθρωποι που καθένας ήδη καλοβλέπει έναν οδηγό για τη θέση του! O δαιμόνιος Flavio Briatore δεν έχει κλείσει οριστικά την πόρτα στον Franco Colapinto, ενώ ο Oliver Oakes πολύ θα ήθελε να προωθήσει στην ομάδα τον Εσθονό Paul Aron, που τερμάτισε τρίτος στο φετινό πρωτάθλημα της F2. Ως εκ τούτου, μοιραία ο Doohan είναι αναγκασμένος να αποδείξει (πολύ) γρήγορα την αξία του στους ιθύνοντες της Γαλλικής ομάδας.

Αν έχει πάρει κάτι από τα γονίδια του αλύγιστου Mick, θα τα καταφέρει…

Oliver Bearman

Άλλος ένας πιλότος που τον είδαμε εν δράσει φέτος, αφού αντικατέστησε τόσο τον Carlos Sainz, για λογαριασμό της Ferrari, στον αγώνα της Σαουδικής Αραβίας, όσο και τον Kevin Magnussen για δύο αγώνες, στο τιμόνι μίας Haas, πρώτα στο GP του Baku κι εν συνεχεία σε εκείνο του Sao Paolo. Στους δύο πρώτους αγώνες τα πήγε περίφημα, τερματίζοντας 7ος και 10ος αντίστοιχα, αλλά ο υπό βροχή αγώνας της Βραζιλίας απεδείχθη εφιάλτης για εκείνον, καθώς είχε ουκ ολίγες εξόδους.

Το σίγουρο στην περίπτωσή του είναι ότι με team-mate τον Esteban Ocon, θα έχει μία έντονη χρονιά, με αρκετούς διαξιφισμούς, με τον πανύψηλο, μάλλον αλλοπρόσαλλο και την ίδια στιγμή ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, Γάλλο. Αν καταφέρει να επικρατήσει από το πρώτο έτος στη μεταξύ τους αναμέτρηση, θα αποδειχθεί καταλυτικός παράγοντας για την πορεία του στο σπορ.

Liam Lawson

Ο τρίτος της παρέας που είδαμε από φέτος και o οποίος φρόντισε μάλιστα να δείξει ξεκάθαρα στον Sergio Perez γιατί θα του “φάει” το cockpit, όπως όλα δείχνουν. Ναι, μπορεί αυτή τη στιγμή ο Lawson να αποτελεί πιλότο της Viva Cash RB, αλλά όλα συνηγορούν στο ότι είναι απλά θέμα χρόνου να πάρει τη θέση του Μεξικανού στη Red Bull Racing, καθώς ο τελευταίος είχε μία πρωτοφανώς κακή χρονιά και ήδη ο Christian Horner λίγο-πολύ τον έχει προϊδεάσει ότι δε θα μοιράζεται το γκαράζ του χρόνου με τον πολυπρωταθλητή Max Verstappen.

Βέβαια όλοι γνωρίζουμε πλέον ότι η δεύτερη θέση στη Red Bull Racing έχει αποδειχθεί, σε βάθος χρόνου, “ηλεκτρικό cockpit” -κάτι ξέρουν περί αυτού οι Kvyat, Gasly και Albon-, αλλά ΙΣΩΣ ο Νεοζηλανδός αποδειχθεί ότι είναι σε θέση να ανταπεξέλθει στο δύσκολο έργο που -λογικά- θα καλεστεί να φέρει εις πέρας.

Την ίδια στιγμή βέβαια θα προκαλεί μεγάλο εκνευρισμό στον Yuki Tsunoda, που περίμενε ότι θα ήταν εκείνος ο εκλεκτός των Horner και Marko και μάλιστα δε δίστασε να προβεί σε σχετικές δηλώσεις. Πάντως ο Lawson εύκολα, δίπλα στον Verstappen, προφανέστατα δε θα περάσει.

Andrea Kimi Antonelli

Πρόκειται για το πολύ μεγάλο στοίχημα της Mercedes, αλλά και του Toto Wolff προσωπικά, αφού ο τελευταίος, κατά τη διάρκεια του φετινού πρωταθλήματος, είχε όλη την άνεση και την ευχέρεια να υπογράψει τον Carlos Sainz για το 2025, αλλά αντ’ αυτού προτίμησε τον 18χρονο Ιταλό οδηγό, θεωρώντας ότι εκείνος θα αποδειχθεί ένας νέος Verstappen, αλλά για λογαριασμό των ασημί βελών.

Ομολογουμένως τεράστιο το βάρος του να αντικαθιστάς ένα 7άκις παγκόσμιο πρωταθλητή, αλλά το θετικό για τον Antonelli είναι ότι στην άλλη άκρη του γκαράζ θα βρίσκεται ο George Russell, που, κακά τα ψέματα, δε τον λες και τον πιο σκληροτράχηλο οδηγό του grid. Η λογική λέει ότι, λόγω του πολύ νεαρού της ηλικίας, λάθη θα κάνει στην αρχή, πιθανώς δε και μπόλικα, αλλά αν πάρει την πίστωση χρόνου που δικαιούται, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα δείξει πολλά πράγματα.

Gabriel Bortoleto

Ο 20χρονος Gabriel Bortoleto είναι πιθανότατα η μεγαλύτερη ελπίδα της Βραζιλίας να δει ξανά πιλότο που θα καταφέρει, σε βάθος χρόνου, να πρωταγωνιστήσει στο σπορ, μετά από ουκ ολίγα χρόνια και πιο συγκεκριμένα από την εποχή του Feliρe Massa. Πρωταθλητής στην F2 για το 2024, θα μπει στην μάλλον (ξανά) πιο αδύναμη ομάδα του grid για το 2025, με ομόσταυλο τον 37χρονο Nico Hulkenberg που (και) τη φετινή χρονιά φρόντισε να αποδείξει πανηγυρικά ότι άξιζε, εδώ και χρόνια, να έχει πάρει την ευκαιρία του σε μία ομάδα που να μάχεται για τις κορυφαίες θέσεις τις βαθμολογίας.

Ο Bortoleto, από μεριάς του, δείχνει να αποτελεί ιδανικό συμπλήρωμα πλάι στον πολύπειρο Γερμανό, αλλά είναι παραπάνω από βέβαιο ότι θα πρέπει να ιδρώσει για να πάρει το πάνω χέρι εντός της Kick Sauber κι εν συνεχεία Audi. Ο Hulkenberg έχει άλλωστε αποδείξει ότι δεν χαρίζεται ποτέ και σε κανέναν team-mate του, οπότε το εν λόγω δίδυμο θα είναι από τα πιο ενδιαφέροντα της ερχόμενης χρονιάς, μαζί με εκείνα των Hamilton-Leclerc και Sainz-Albon.

Isack Hadjar

Δεκτή η όποια ένσταση από μεριάς σας, καθώς ο Hadjar, τουλάχιστον την ώρα που γράφεται το παρόν κείμενο, δεν έχει θέση στην τρέχουσα λίστα, καθότι δεν έχει ανακοινωθεί ως οδηγός της Viva Cash RB για το 2025. Επίσης, ο Sergio Perez εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι θα είναι και το 2025 στη F1, λέγοντας, εσχάτως, πως το μόνο που ξέρει ο ίδιος είναι ότι έχει συμβόλαιο και για το εν λόγω έτος.

Αν όπως υπάρχει ένας απαράβατος κανόνας στη F1, αυτός είναι ότι τα συμβόλαια υπάρχουν για να σπάνε και να λύνονται εν μία νυκτί. Ως εκ τούτου, πρόβλεψη του γράφοντος είναι ότι ο Hadjar και θα τρέξει του χρόνου και θα είναι κοντά στον Yuki Tsunoda, δίχως να αποκλείεται μάλιστα να καταφέρει να τον υποσκελίσει.

Κάπως έτσι λοιπόν αποχαιρετάμε για το 2025 τους Valterri Bottas, Zhou Guanyu, Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo, Franco Colapinto και -εκτός απροόπτου- Sergio Perez (το ότι ο Lance Stroll τη γλύτωσε, για μία ακόμη χρονιά, μη τα ξαναλέμε, οφείλεται στον πατέρα του και μόνο).

Νομίζω θα αρκούσε ένα απλό poll στη Facebook σελίδα του F1racingnews για να αποδειχθεί ότι οι περισσότεροι θα θέλαμε να δούμε τον 5ο της λίστας να τρέχει και του χρόνου. Είναι σίγουρο πάντως ότι o Colapinto θα αποτελέσει την πρώτη επιλογή αρκετών ομάδων, αν κάτι τους πάει, αργά ή γρήγορα, στραβά την ερχόμενη χρονιά.

Στον αντίποδα, μπόλικο νέο αίμα θα εισέλθει στη F1 για το 2025 και αν αναλογιστούμε ότι από το 2026 -επιτέλους- θα υπάρχει και 11η ομάδα στο grid (Cadillac GM Ferrari), η οποία, πάλι κατά τη γνώμη του γράφοντος, δύσκολα θα στραφεί σε επιλογές τύπου Magnussen-Ricciardo-Zhou, όπως ακούγεται, δεν αποκλείεται αυτό να εμπλουτιστεί ακόμη περισσότερο στο εγγύς, αλλά και απώτερο, μέλλον.

Για να το πω και πιο ξεκάθαρα, δε θα μου φαινόταν καθόλου περίεργο να ξεκινήσει το δίδυμο πιλότων της αμερικάνικης ομάδας από τον Colton Herta, με τη Ferrari να έχει, ελέω παροχής κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων προς την Cadillac, τον πρώτο λόγο για τον δεύτερο. Σε μία τέτοια περίπτωση, θα σας φαινόταν εντελώς απίθανο να γίνουν δύο οι Leclerc στη F1 οσονούπω;

Και βέβαια, μην ξεχάσετε να δείτε το τελευταίο επεισόδιο του podcast του F1Racingnews, “GP2 Podcast…GP2”:

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 2 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts