Το πρώτο ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης τελείωσε με νικητή τον Thierry Neuville, που επισκιάστηκε από την μαθηματική κατάκτηση του δεύτερου παγκόσμιου τίτλου από τον Kalle Rovanpera. Παρόλα αυτά έχει πετύχει πολλά περισσότερα από αυτό…
Και το πρώτο τριεθνές ράλλυ στην ιστορία του WRC, πέρασε στην ιστορία. Ένα ράλλυ που είχε δύο κερδισμένους. Τον Thierry Neuville και τον Kalle Rovanpera. Αφενός ο Βέλγος καθώς έβαλε την δεύτερη νίκη για φέτος στο σακούλι και αφετέρου ο Φινλανδός που εξασφάλισε και μαθηματικά τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο στην καριέρα του. Έναν τίτλο που αυτή τη φορά δεν ήρθε εύκολα και ίσως έπρεπε να περιμένει ως την Ιαπωνία για να το καταφέρει. Τελικά υπήρξε happy end και τα βλέμματα είναι στραμμένα στον τελευταίο αγώνα για φέτος.
Λίγο πιο πάνω αναφέραμε πως ο Rovanpera έχει πετύχει πολλά περισσότερα απ’όσα νομίζουμε. Και είναι πράγματι αλήθεια αυτό. Αρχικά μπήκε σε ένα κλαμπ με ιερά τέρατα του WRC μαζί με τον Carlos Sainz Sr (1990,1992), τον Walter Rohrl (1980,1982), τον συμπατριώτη του και μέντορα του Marcus Gronholm (2000,2002) και τον Miki Biasion (1988,1989).
Επιπλέον έγινε ο νεαρότερος οδηγός που κατακτά back to back παγκόσμιους τίτλους. Πριν από αυτόν τον άτυπο τίτλο τον κατείχε o Juha Kankkunen που στα 28 του χρόνια πέτυχε το σπουδαίο αυτό επίτευγμα. Και ακολουθούν Carlos Sainz Sr (30), Sebastien Ogier (30), Sebastien Loeb (31), Tommi Makinen (33), Marcus Gronholm (34), Walter Rohrl (35).
Toyota Gazoo Racing
Το τιμώμενο πρόσωπο του αγώνα δεν είναι άλλο φυσικά από τον Kalle Rovanpera. Η απόδοση του την Παρασκευή ήταν εξαιρετική, κερδίζοντας τις 4 από τις 6 ειδικές διαδρομές, με τις καιρικές συνθήκες να είναι δυσμενείς. Ωστόσο λίγο έλειψε να γκρεμίσει ότι καλό είχε χτίσει το Σάββατο, όταν μια λανθασμένη εκτίμηση σε μια στροφή, τον έκανε να βγει εκτός δρόμου με αποτέλεσμα να χάσει σχεδόν 25 δευτερόλεπτα. Όταν πληροφορήθηκε την έξοδο και εγκατάλειψη του Elfyn Evans έλαβε την εντολή να μην πιέσει περισσότερο αφού το αρκούσε ένας τερματισμός χωρίς δράματα. Και στο βάθρο ανέβηκε, και πρωτάθλημα πήρε. Είχε πρόγραμμα
Πριν την έναρξη του τριεθνούς ράλλυ, ο Sebastien Ogier ήταν από τα φαβορί να διεκδικήσει την νίκη. Παρόλα αυτά, ένα κλατάρισμα τον έκανε να χάσει αρκετό χρόνο άρα και θέσεις στην κατάταξη. Όταν ακούς από έναν παγκόσμιο πρωταθλητή ότι δεν υπάρχει κίνητρο να πιέσει, τότε το πράγμα ήταν πολύ πιο σοβαρό απ’όσο φαίνεται. Οι εγκαταλείψεις των ανταγωνιστών του τον έφεραν τέταρτο γενικής διεκδικώντας με αξιώσεις την τρίτη θέση. Πλέον θα έχει μια τελευταία ευκαιρία να κάνει κάτι καλό για φέτος στην Ιαπωνία.
Ένας καινούργιος αγώνας πάντα κρύβει κινδύνους για όλους τους οδηγούς και οι σημειώσεις θα κάνουν την διαφορά. Μέσα σε όλα αυτά βάλτε και τις κακές καιρικές συνθήκες η οποίες έκαναν τη ζωή του Takamoto Katsuta δύσκολη αδυνατώντας σε ορισμένα σημεία να βρει καλό ρυθμό. Ακόμη κι έτσι η πέμπτη θέση γενικής αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση στον Ιάπωνα.
Το ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης θα έχει να το θυμάται για πολλά χρόνια ο Elfyn Evans και σίγουρα όχι για καλό. Ο Ουαλός ήξερε πως αν θέλει η στέψη του πρωταθλητή να παραταθεί, θα πρέπει να τερματίσει πάνω από τον Kalle Rovanpera. Η έξοδος του Φινλανδού και η απώλεια χρόνου τον έφεραν στα 24,2 δευτερόλεπτα από την κορυφή και όλα έδειχναν ότι η μάχη θα διαρκούσε μέχρι το φινάλε. Στην τελευταία ειδική του πρωινού σκέλους το GR Yaris του κατέληξε σε έναν παρακείμενο αχυρώνα και εγκατέλειψε. Την Κυριακή επιστρέφοντας υπό καθεστώς Super Rally απέφυγε τα λάθη και έφυγε με πέντε βαθμούς στο σακούλι.
Hyundai Shell Mobis
Οι ασφάλτινοι αγώνες είναι το φόρτε του Thierry Neuville. Ο Βέλγος αν και ήταν στην σκιά του Rovanpera την πρώτη πλήρη ημέρα του αγώνα, έφτασε με άνεση στην 19η νίκη της καριέρας του και δεύτερη φετινή, νίκη η οποία ήταν νίκη γοήτρου τονώνοντας την ψυχολογία του. Με τη σεζόν να φτάνει στο τέλος της η Hyundai στρέφει πλέον το βλέμμα της στο 2024.
Για τον Teemu Suninen, το τριεθνές ήταν το ντεμπούτο του Φινλανδού στην άσφαλτο στην κορυφαία κατηγορία. Ολοκλήρωσε τον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης, με το μέλλον του προς το παρόν να είναι αβέβαιο αν και κάποιες φήμες τον θέλουν να τρέχει σε επιλεγμένους αγώνες το 2024.
Καταστροφικό ήταν το ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης για τον Esapekka Lappi απ’ όποια πλευρά κι αν το δούμε. Με το καλημέρα του αγώνα πήρε ποινή 10 δευτερολέπτων για άκυρη εκκίνηση. Σταδιακά άρχισε να επανακάμπτει και να διεκδικεί με αξιώσεις το βάθρο. Όλα αυτά μέχρι την SS5 όταν και είχε ένα πολύ τρομακτικό ατύχημα από το οποίο ευτυχώς δεν θρηνήσαμε θύματα, καθώς στο σημείο εκείνο υπήρχαν θεατές. Δεν επέστρεψε υπό καθεστώς Super Rally διότι οι ζημίες στο i20 του ήταν τεράστιες.
M-Sport WRT
Για την βρετανική ομάδα η φετινή, αλλά περισσότερο η επόμενη χρονιά είναι μια χρονιά στην οποία βρίσκεται σε mood επιβίωσης. Από όλο αυτό γλίτωσε ο Ott Tanak, που ευτύχησε να ανέβει στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου. Κομβικό σημείο για τον Εσθονό ήταν η Παρασκευή όταν και ορισμένα λάθη στο setup του Puma δεν του επέτρεψαν να κάνει κάτι περισσότερο. Σα να μην έφταναν αυτά, τα θέματα αξιοπιστίας του αυτοκινήτου του έκαναν συντροφιά όλο το τετραήμερο.
Αξιοπρεπέστατη ήταν η εμφάνιση του Gregoire Munster, που παρά την έβδομη θέση γενικής ο ρυθμός του ήταν εντυπωσιακός. Όσο πλησιάζουμε προς το τέλος του 2023, όλο και περισσότερες ειδήσεις θα βγαίνουν για το 2024. Μια από αυτές ήταν η πιθανή παρουσία του Λουξεμβουργιανού στην M-Sport τη νέα χρονιά, το οποίο επιβεβαίωσε στις δηλώσεις του στο stop control μετά την SS12 όταν και ανέφερε πως αυτά τα χιλιόμετρα είναι μια καλή προετοιμασία για εκείνον.
Πικρή ήταν η γεύση που άφησε στον Pierre-Louis Loubet το CER. Παρότι είχε δίπλα του έναν αρκετά έμπειρο συνοδηγό, τον Benjamin Veillas, οι πτήσεις του ήταν χαμηλές. Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε και την ποινή ενός λεπτού την Παρασκευή, και την βλάβη στο σύστημα μετάδοσης την Κυριακή. Όλα αυτά τον έριξαν δέκατο γενικής, φεύγοντας από το τριεθνές με έναν βαθμό και πολλά αναπάντητα ερωτήματα αναφορικά με το μέλλον του.
WRC 2
Εκτός από το WRC είχαμε την ανάδειξη του πρωταθλητή και στο WRC 2. Παρά το γεγονός πως ο Andreas Mikkelsen τερμάτισε εκτός βαθμών, είχε την τύχη με το μέρος του, αφού ο Yohan Rossel βγήκε από νωρίς εκτός και ο Gus Greensmith έμεινε στα χαμηλά. Για την ιστορία νικητής ήταν ο Nicolas Ciamin, παρά την δεύτερη θέση στα Rally2 διότι ο Adrien Fourmaux είχε ξεπεράσει το όριο των 7 αγώνων που επιτρέπεται στην μεσαία κατηγορία.
Οι παγκόσμιοι θα δώσουν το τελευταίο τους ραντεβού για το 2023, στην Ιαπωνία από τις 16 ως τις 19 Νοεμβρίου. Εκεί έχει το πάνω χέρι η Toyota και περισσότερο ο Takamoto Katsuta, καθώς είναι ο αγώνας της πατρίδας τους.
Διαβάστε όλα τα νέα του WRC εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord,Twitter