Αναμφίβολα, η μεγάλη διαφορά του μηχανοκίνητου αθλητισμού με τα υπόλοιπα αθλήματα, είναι η απρόβλεπτη εξέλιξη. Ποτέ δεν μπορεί να προβλεφθεί ένα τελικό αποτέλεσμα πριν την καρό σημαία καθώς ανά πάσα στιγμή όλα μπορούν να ανατραπούν εάν δεν λειτουργήσει σε άριστο βαθμό μέσα η κινητήρια μονάδα ενός μονοθεσίου. Ταξιδεύουμε πίσω στο 2008…
Τον προηγούμενο χρόνο, η Ferrari είχε καταφέρει να σπάσει τη διετή κυριαρχία της Renault και του Fernando Alonso, και παρά την ασφυκτική πίεση του Lewis Hamilton στην παρθενική χρονιά του, ο Kimi Raikkonen έφτασε στην κατάκτηση του πρώτου του πρωταθλήματος με ένα βαθμό περισσότερο από τον Βρετανό. Μάλιστα, για να τα καταφέρει ο Φινλανδός χρειάστηκε δύο νίκες στα τελευταία GP με τον Hamilton να εγκαταλείπει και να τερματίζει έβδομος αντίστοιχα.
Έτσι, το 2008 ξεκινούσε με ενδιαφέρον και όλα έδειχναν ότι θα είχαμε μία ακόμα μεγάλη μάχη ανάμεσα σε Ferrari, McLaren Mercedes με βασικό υποψήφιο τον Hamilton, και Renault στην επιστροφή του Alonso στην ομάδα που στέφθηκε πρωταθλητής δύο σερί χρονιές.
Η πρεμιέρα έγινε στις 16 Μαρτίου με τον καθιερωμένο αγώνα στην Αυστραλία, και μια εβδομάδα μετά η δράση μεταφέρθηκε στην Μαλαισία, με τον Massa να πραγματοποιεί τραγικό ξεκίνημα μετρώντας δυο εγκαταλείψεις, τη στιγμή που ο Hamilton πανηγύρισε την νίκη στην πρεμιέρα. Στα επόμενα 4 Γκραν Πρι ωστόσο μετά την Αυστραλία, η Ferrari ανέκαμψε και έκανε ‘’καρέ’’ νικών, με ισάριθμες επιτυχίες των δύο πιλότων της, χάνοντας μόλις 2 βαθμούς σε Μπαχρέιν, Ισπανία, Τουρκία με δύο συνεχόμενα 1-2. Η απάντηση της McLaren ήρθε στο Πριγκιπάτο του Μονακό με τον Hamilton να ισοφαρίζει σε νίκες τους πιλότους της Ferrari. Η πρώτη έκπληξη ήρθε στο Μόντρεαλ του Καναδά, καθώς ο Robert Kubica έδωσε στην BMW τη μοναδική νίκη του 2008, κι ο Nick Heidfeld συμπλήρωσε το μοναδικό 1-2 για τους Γερμανούς, τη στιγμή που η McLaren δεν κατέγραψε κανένα! Η πίστα ‘’Μάνι Κούρ’’ της Γαλλίας έδωσε ‘’αέρα’’ 10 πόντων στη βαθμολογία στον Massa χάρη στη νίκη του, αλλά οι 2 συνεχόμενες νίκες του Hamilton σε Silverstone,Hockenheim ανέτρεψαν την κατάσταση και βρέθηκε αυτός στην κορυφή, κατορθώνοντας να προηγείται με 8 πόντους στο διάλειμμα λόγω καλοκαιριού, μετά και το GP του Hungaroring, όπου είδε πρώτος την καρό σημαία ο Heikki Kovalainen.
Στην επανέναρξη της αγωνιστικής δράσης, ο Massa ξεκίνησε την αντεπίθεση με δυο νίκες σε Ισπανία και Βέλγιο ωστόσο το γεγονός ότι ο βασικός αντίπαλος βρισκόταν εξίσου στο βάθρο, δεν του επέτρεψε να επανέλθει στην κορυφή της βαθμολογίας. Το επόμενο βροχερό τριήμερο στην Ιταλία έδωσε στην Toro Rosso την πρώτη νίκη της ιστορίας της χάρη στον Sebastian Vettel,με την Renault να επιτυγχάνει ένα θετικό αποτέλεσμα στο επόμενο νυχτερινό Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης, το οποίο σημαδεύτηκε από το πολυσυζητημένο ατύχημα του Nelson Piquet Jr. Ο Ισπανός εκμεταλλεύτηκε τις συγκυρίες και πήρε μια δεύτερη συνεχόμενη νίκη στην Ιαπωνία, τη στιγμή που η διαφορά στην κορυφή έδειχνε 5 βαθμούς μπροστά τον Hamilton. Φτάνουμε στο προτελευταίο ραντεβού στην Σαγκάη, όπου ο Hamilton με μια εκπληκτική εμφάνιση έγινε το απόλυτο φαβορί για το πρωτάθλημα, αφήνοντας στις θέσεις 2-3 τη Ferrari.
Ο Massa γνωρίζοντας ότι το φινάλε θα λάβει χώρα στην πατρίδα του, δεν έχασε την πίστη του. Βλέποντας όμως τον Hamilton 7 πόντους μακριά, ήθελε έναν τερματισμό στις 2 πρώτες θέσεις, ενώ ο Hamilton με την 5η θέση, θα είχε ‘’κλειδώσει’’ τον τίτλο. Την ημέρα του αγώνα, ο καιρός αποτέλεσε ένας σημαντικός παράγοντας. Ο Massa δεν έχασε την πρώτη θέση σε καμία στιγμή κι είχε να διαχειριστεί τον αγώνα, και να περιμένει κάποιο απρόοπτο. Η βροχή άλλαξε τις ισορροπίες με τον Hamilton να υποχωρεί στην 6η θέση. Από την McLaren του ζητούσαν να παραμείνει ψύχραιμος βλέποντας ότι ήταν μπροστά σε έναν δεύτερο διαδοχικό χαμένο τίτλο στο φινάλε. Η κατάληξη όμως αυτή τη φορά ήταν διαφορετική…
Lewis Hamilton – Πρόσωπο του τουρνουά
Ο 23χρονος -τότε- Βρετανός στη μόλις 2η σεζόν του στη F1, κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο, ξεπερνώντας το ψυχολογικό δράμα που εξελίχθηκε την πρώτη του χρονιά. Κατάφερε να εκθρονίσει τον δις πρωταθλητή Alonso από το Νο.1 εντός της McLaren, ωστόσο παρότι είχε το πιο ισχυρό μονοθέσιο έχασε το πρωτάθλημα μέσα από τα χέρια του με εγκατάλειψη και 7η θέση στο τέλος του 2007.Η σταθερότητα και η επιμονή του τον έφερε στην κορυφή, και αυτή ήταν η εκκίνηση ενός μύθου που σήμερα έχει 7 παγκόσμιους τίτλους και πολλά ‘’στοιχειωμένα’’ ρεκόρ του παρελθόντος να έχουν ήδη καταρριφθεί. Το πιο σημαντικό που εκκρεμεί να πετύχει, είναι η κορυφή στη συνείδηση του κόσμου…
GP Βραζιλίας/Σάο Πάολο – Παιχνίδι του τουρνουά
Οι κατατακτήριες του Σαββάτου μας προϊδέασαν για μάχη μέχρις εσχάτων, καθώς ο Massa κατέκτησε την Pole Position. Οι πρώτοι 40 γύροι του αγώνα έφερναν τον Hamilton πιο κοντά στον τίτλο, μα η βροχή ανάγκασε τους πιλότους να κάνουν Pit Stop για βρόχινα ελαστικά, κάτι που δεν έκανε η Toyota ρισκάροντας. Ο Vettel προσπερνώντας τον Hamilton τρεις γύρους πριν το τέλος έδινε στον Massa τον πρώτο λόγο για την μεγάλη ανατροπή κρατώντας τη νίκη! Εκείνος, τερματίζοντας πρώτος, έφερε ξέσπασμα πανηγυριών στο γκαράζ, ωστόσο όλα χάθηκαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, αφού ο Hamilton προσπέρασε την Toyota του Timo Glock στην τελευταία στροφή και κατέκτησε το τρόπαιο με έναν βαθμό διαφορά από τον απαρηγόρητο Massa που απέτυχε να γίνει ο τοπικός ήρωας ‘’κλέβοντας’’ λίγη λάμψη από τον Ayrton Senna…
Crashgate/GP Σιγκαπούρης – Γεγονός του τουρνουά
Η νίκη του Alonso στη Marina Bay της Σιγκαπούρης πανηγυρίστηκε έξαλλα, ωστόσο σχεδόν έναν χρόνο μετά ο teammate του, Nelson Piquet Jr, αποκάλυψε το σκάνδαλο Crashgate ενώ είχε χάσει τη θέση του στη Renault. Συγκεκριμένα, τηρώντας εντολές από τον αρχιμηχανικό Pat Simons και τον Αγωνιστικό Διευθυντή Flavio Briatore, προσέκρουσε στον τοίχο της στροφής 17, σημείο στο οποίο δεν υπήρχε γερανός για να απομακρύνει άμεσα το μονοθέσιο. Το όφελος ήταν η νίκη του Ισπανού, εκμεταλλευόμενος αφενός το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας που εκμηδένιζε τις διαφορές με τους πρωτοπόρους, αφετέρου τα Pit-Stop ανεφοδιασμού των υπόλοιπων οδηγών, ενώ ο ίδιος είχε μπει νωρίτερα ώστε να περάσει πρώτος και να έχει καθαρό δρόμο μπροστά του για να φέρει τη Renault στο πρώτο σκαλί του βάθρου.
Δεδομένα/Facts της σεζόν:
- Ήταν το 59ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1, που διοργάνωσε η FIA.
- 10 πόντους κέρδιζε ο νικητής κάθε αγώνα,8 + 6 αντίστοιχα οι υπόλοιποι του βάθρου, 5-4-3-2-1 οι επόμενοι 5 της κατάταξης με τον 8ο να είναι ο τελευταίος που βαθμολογούνταν. Σήμερα αυτό έχει αλλάξει και η αναλογία είναι 25-20-18-15-12-10-8-6-4-2-1 με τον τελευταίο βαθμολογούμενο να είναι ο 10ος της κατάταξης.
- Ο αγώνας της Σιγκαπούρης στις 28 Σεπτέμβρη του 2008 ήταν ο πρώτος νυχτερινός αγώνας στην ιστορία της F1.
- Το Ιαπωνικό GP φιλοξενήθηκε για τελευταία φορά στην πίστα Fuji , ιδιοκτησίας Toyota, το 2008 καθώς από την επόμενη σεζόν μέχρι και σήμερα λαμβάνει χώρα στην ιστορική Suzuka, ιδιοκτησίας Honda.
- Ήταν η δεύτερη συνεχόμενη σεζόν που ο πρωταθλητής έχει μόλις έναν βαθμό διαφορά με τον δεύτερο, ρεκόρ το οποίο είναι δύσκολο να καταρριφθεί τα επόμενα χρόνια λόγω της διαφοράς στο σύστημα βαθμολόγησης.
- Η νίκη του Hamilton στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας ήταν η πρώτη από τις 7 που έχει μέχρι σήμερα (2020) κατέχοντας το ρεκόρ του πιλότου με τις περισσότερες εντός έδρας νίκες.
- H Force India έκανε την πρώτη της εμφάνιση το 2008, με επικεφαλής τον Vijay Mallya o οποίος αγόρασε τη Spyker F1 Team ένα χρόνο πριν. Η πρώτη, αυτή, σεζόν ήταν πολύ δύσκολη με την ομάδα να έχει τραγικά αποτελέσματα λόγω αναξιοπιστίας. Χαρακτηριστικό είναι ότι όχι μόνο δεν κατόρθωσε να κερδίσει κάποιον βαθμό, αλλά οι δύο πιλότοι Adrian Sutil και Giancarlo Fisichella κατόρθωσαν να ολοκληρώσουν και οι δύο μαζί 18 φορές από τις 36 εκκινήσεις που είχαν σε 18 Γκραν Πρι.
- H ολοκλήρωση του 2008 έφερε την αποχώρηση της Honda από το σπορ. Επικαλούμενοι την οικονομική κρίση και την αλλαγή των κανονισμών, οι ιθύνοντες της ομάδας αποδέχθηκαν την πρόταση του Ross Brawn, ο οποίος διατήρησε τους Jenson Button-Rubens Barrichello στo paddock.
Νούμερα της σεζόν:
6 νίκες πανηγύρισε ο Massa,τις περισσότερες από κάθε άλλον πιλότο.
10 φορές βρέθηκαν στο βάθρο και οι δυο διεκδικητές του πρωταθλήματος.
4 αγώνες ήταν η συμμετοχή της Super Aguri Racing, καθώς αμέσως μετά το GP Καταλονίας αποσύρθηκε λόγω οικονομικών προβλημάτων.
1112 γύρους κατάφερε να συμπληρώσει ο Nick Heidfeld στη σεζόν, καθώς ήταν ο μόνος πιλότος που δεν είχε καμία εγκατάλειψη σε κανένα GP.
7 Pole Positions κατέκτησε ο Hamilton, τις περισσότερες από κάθε άλλον.
172 πόντους κέρδισε η Scuderia Ferrari, η οποία αναδείχθηκε πρωταθλήτρια κατασκευαστών.
10 ταχύτερους γύρους είχε ο Raikkonen,με ποσοστό 55,6%, και ισοφάρισε το ρεκόρ του Michael Schumacher το 2004.
21 ετών ήταν ο Vettel στην νίκη στην Ιταλία, κι έγινε ο νεότερος οδηγός που νικά σε αγώνα και ο νεότερος που παίρνει Pole Position. Το δεύτερο ρεκόρ είναι μέχρι και σήμερα δικό του.
1 και μοναδική νίκη έχει στην καριέρα του ο Heikki Kovalainen, αυτή που πανηγύρισε στην Ουγγαρία τη συγκεκριμένη σεζόν.
9 διαφορετικές ομάδες ολοκλήρωσαν έστω έναν αγώνα στο βάθρο των νικητών. Ίδιο αριθμό συμπλήρωναν και οι ομάδες οι οποίες είχαν βαθμολογηθεί σε όλη τη διοργάνωση.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube και Twitter.