Τα δέκα καλύτερα μονοθέσια στην ιστορία της F1

benetton-b195

Ανέκαθεν στην Formula 1υπήρχαν χρονιές που ένα μονοθέσιο θα κυριαρχούσε στους αγώνες και θα ήταν σχεδόν αδύνατο να ηττηθεί. Εμείς ψάξαμε και βρήκαμε τα δέκα καλύτερα μονοθέσια στην ιστορία του αθλήματος.


Σίγουρα κάποια μονοθέσια που θα θέλατε έμειναν εκτός αλλά όπως και να το κάνουμε είναι Top10.

10) Benneton B195 (1995)

O Michael Schumacher κέρδισε τον δεύτερο από τους επτά παγκόσμιους τίτλους τους με αυτό το μονοθέσιο (B195).

To αυτοκίνητο κέρδισε 11 από τους 17 αγώνες του πρωταθλήματος του 1995 καθώς ο Γερμανός πάλευε με τον Damon Hill για τον τίτλο. Ήταν ένα από τα πρώτα του τύπου του που έμοιαζαν με τα μοντέρνα αυτοκίνητα.

Η B195 έμεινε μόνο για ένα χρόνο αλλά ο Schumacher μαζί με τον Johny Herbert, κυριάρχησαν εκείνη την εποχή.

9) Lotus 72 (1970-1976)

Μονοθέσιο το οποίο έτρεξε την περίοδο 1970-1975 με οδηγούς θρύλους του αθλήματος. Όπως ο Jochan Rindt, ο Emerson Fittipaldi, ο Ronnie Peterson και ο Jackie Ickx.

Η  Lotus συμμετείχε με αυτό το μονοθέσιο σε 75 GP κερδίζοντας τα 20 από αυτά και 17 Pole Position. Ενώ κατέκτησε τα πρωταθλήματα οδηγών το 1970 και 1972 με τον μεταθανάτιο τίτλο του Jochan Rindt και τον Emerson Fittipaldi αντίστοιχα. Όπως και τα πρωταθλήματα  κατασκευαστών το 1970, 1972, 1973.

Το μονοθέσιο κατάφερε να είναι ανταγωνιστικό και να κερδίζει αγώνες μέχρι το 1974. Ενώ για κάποιους αγώνες χρησιμοποιήθηκε η Lotus 76 χωρίς όμως να διακριθεί. Με αποτέλεσμα να συνεχίσει με τη ξεπερασμένη πια 72 μέχρι και το τέλος του μη ανταγωνιστικού 1975.

8) Williams – FW14 (1991-1992)

Μπορεί την φετινή σεζόν η Williams να βρίσκεται συνεχώς στις 2 τελευταίες θέσεις του grid ωστόσο δεν ήταν πάντα έτσι.

Η FW14 έκανε το ντεμπούτο της το 1991 με τους Nigel Mansell και Ricardo Patrese εγκαταλείποντας στους πρώτους 3 από τους 4 αγώνες. Ωστόσο η ομάδα το γύρισε και τερμάτισε τελικά στην 2η θέση.

Την σεζόν του 1992 με την αναβαθμισμένη FW14B,ο Mansell είχε κατακτήσει από τον Αύγουστο τον τίτλο και η ομάδα κατέκτησε το πρωτάθλημα με 164 βαθμούς. Ενώ στους πρώτους 5 αγώνες έκανε 4 φορές το 1-2. 

7) Ferrari F2002 (2002)

Μετά την κυριαρχία της F2001, η F2002 πήγε ένα βήμα παραπέρα, πηγαίνοντας τον Michael Schumacher στον παγκόσμιο τίτλο πιο γρήγορα από οποιαδήποτε άλλη φορά. Ο Γερμανός κέρδισε τον πέμπτο παγκόσμιο τίτλο του με 6 αγώνες να απομένουν.

Από τους 15 αγώνες του 2002 κέρδισε τους 14 ενώ πήρε και μία νίκη στους 4 αγώνες που έτρεξε το 2003 ως F2002B.

6) Brawn BGP 001(2009)

H Brawn GP μπορεί πραγματικά να θεωρηθεί ως ένα θαύμα.Ήταν το ένα και μοναδικό που κατασκευάστηκε με την επωνυμία Brawn GP. Φεύγοντας η Honda από το άθλημα στο τέλος του 2008 ο Brawn αποφάσισε να κρατήσει την ομάδα. Ωστόσο αντιμετώπισε μεγάλα προβλήματα καθώς προσπαθούσαν να τοποθετήσουν την μονάδα ισχύος στο πίσω μέρος του μονοθεσίου.

Έξι ίντσες απομακρύνθηκαν από το πίσω μέρος του μονοθεσίου αλλά λόγω του νεοδημιουργημένου διπλού διαχύτη,το αυτοκίνητο είχε μεγαλύτερη κάθετη δύναμη από τους αντιπάλους της.Στους επτά πρώτους αγώνες της σεζόν ο Jenson Button κέρδισε έξι και στο τέλος πανηγύρισαν και τα δύο πρωταθλήματα.

5) ΜcLaren MP4/2 (1984-1986)

Δεν νομίζω ότι μπορείτε να διαφωνήσετε με τα ρεκόρ της MP4/2.3 σεζόν,3 πρωταθλήματα οδηγών,2 πρωταθλήματα κατασκευαστών.Οδηγούμενη από τους Alain Prost,Niki Lauda και αργότερα από τον Keke Rosberg στην ΜcLaren κατάφεραν να αναζωπυρώσουν την επιτυχία που είχαν στις αρχές της δεκαετίας του 70.

Η επιτυχία της McLaren δεν ήταν μόνο στον ρυθμό της αλλά και στην ανώτερη αξιοπιστία της .Το μονοθέσιο αποσύρθηκε με 22 νίκες σε 48 αγώνες στο ενεργητικό του.

4) Ferrari F2004 (2004)

Πως μπορείς να συνεχίσεις να κερδίζεις μετά από ένα μονοθέσιο όπως η F2002;Πολύ απλό ,με την F2004.

Mε εξαίρεση την εγκατάλειψη του στο GP του Μονακό,ο Michael Schumacher κατάφερε να κερδίσει τους 12 από τους 13 πρώτους αγώνες της σεζόν.

Ο Βarichello τον υποστήριξε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο καθώς μπορεί να κέρδισε μόνο 2 αγώνες αλλά είχε και 14 podium.

Η κληρονομιά της F2004 συνεχίζει να υπάρχει καθώς ακόμα και σήμερα κρατάει κάποια ρεκόρ πίστας.Επίσης ήταν το τελευταίο μονοθέσιο με το οποίο κατέκτησε πρωτάθλημα ο Michael Schumacher.

3) Red Bull RB9 (2013)

H Red Bull κέρδισε 4 συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών στην σειρά από το 2010 εως το 2013 καθώς η Αυστριακή ομάδα πέρασε μία περίοδο κυριαρχίας. H RB9 και συγκεκριμένα ο Vettel κέρδισαν το 68% των αγώνων των οποίων συμμετείχαν, συμπεριλαμβανομένων των τελευταίων 9 συνεχόμενα.

Οι μεγάλες αλλαγές που ήρθαν στην Formula 1 σήμαιναν ότι αυτό ήταν το τελευταίο μονοθέσιο που διέλυσε το grid. Αλλά μία διαφορά 236 βαθμών από την δεύτερη Mercedes, σήμαινε ότι κέρδισαν τον τέταρτο τίτλο με στυλ.

2) Mercedes F1W07 Hybrid (2016)

Το 2014 και το 2015, η Mercedes κέρδισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών με μία τεράστια ευκολία. Ξεπέρασαν τους 700 βαθμούς και τις 2 χρονιές (701 και 703 αντίστοιχα).

Στην συνέχεια καθώς φαινόταν πως η ομάδα δεν θα μπορούσε να είναι πιο κυρίαρχη. Έρχεται η W07 και κερδίζει 765 βαθμούς.

Η ομάδα με έδρα το Brackley, κέρδισε 19 από τους 21 αγώνες, ίσως να τους είχαν κερδίσει όλους αν δεν είχαν εγκαταλείψεις. Στην μάχη για την pole τα πράγματα πήγαν ακόμα καλύτερα. Καθώς μόνο στο GP του Μονακό δεν κατάφεραν να την κατακτήσουν.

1) McLaren MP4/4 (1988)

Έχοντας για οδηγούς τους Ayrton Senna και Alain Prost. Η McLaren δεν θα μπορούσε να τους προσφέρει τίποτα λιγότερο από την MP4/4. Έτρεξε σε 16 αγώνες και κέρδισε τους 15.

Έτρεξε σε 16 κατατακτήριες και κέρδισε 15 poles και μπορεί για την εποχή μας οι 199 βαθμοί να μην φαίνονται κάτι το ιδιαίτερο. Αλλά για την εποχή τους ήταν μεγάλο κατόρθωμα καθώς κατάφερε να συγκεντρώσει τους τριπλάσιους από την δεύτερη ομάδα.

Μέχρι και σήμερα παραμένει το πιο κυρίαρχο μονοθέσιο (σε ποσοστό) που έχει υπάρξει ποτέ στην F1.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts