WRCΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Δείξε τα προβλήματα σου να σου πω τι μέταλλο έχεις 

Το ράλλυ Σαρδηνίας και ταυτόχρονα το πρώτο μισό της φετινής σεζόν στο WRC ολοκληρώθηκε με νικητή τον Thierry Neuville, δεύτερο τον Esapekka Lappi και τρίτο τον Kalle Rovanpera και το f1racingnewsgr αναλύει τα τεκταινόμενα του αγώνα. 

Φτάσαμε αισίως στο πρώτο μισό της φετινής σεζόν στο WRC, και ταυτόχρονα στην ολοκλήρωση του ράλλυ Σαρδηνίας. Ενός αγώνα που οι καιρικές συνθήκες-κυρίως το Σάββατο και την Κυριακή-έπαιξαν καθοριστικό ρόλο. Από τα 9 αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1, μόλις τα μισά μπήκαν στους βαθμούς ενώ το ένα εγκατέλειψε λίγο πριν τον τερματισμό. 

Η απουσία ωστόσο των βρόχινων ελαστικών από την φαρέτρα της Pirelli για το ράλλυ Σαρδηνίας, έκαναν το έργο των πληρωμάτων ακόμη πιο δύσκολο. Κλήθηκαν, τόσο το Σάββατο όσο και την Κυριακή να τρέξουν σε λασπώδεις επιφάνειες και με πολύ χαμηλές ταχύτητες. Ο κίνδυνος εξόδου ήταν πολύ υψηλός και φυσικά δεν έλειψαν τα ευτράπελα. 

Μόλις τέσσερα Rally1 στην βαθμολογούμενη δεκάδα 

O Thierry Neuville ήθελε πάση θυσία ένα καλό αποτέλεσμα προκειμένου να μπει και εκείνος στην διεκδίκηση του τίτλου. Την Παρασκευή έκανε λάθος επιλογή ελαστικών στην “Monte-Lerno”, ενώ αντιμετώπισε πρόβλμα με το χειρόφρενο. Παρόλα αυτά, ο Βέλγος ήταν πολύ γρήγορος στο απογευματινό loop του Σαββάτου.  

Όπως λέει και ο λαός, στην αναμπουμπούλα χαίρεται ο λύκος. Και το χάρηκε πολύ όταν ανέβηκε στην πρώτη θέση και με αρκετά καλή διαφορά από τον Esapekka Lappi. Το μόνο που έκανε την Κυριακή, ήταν να την διαχειριστεί. Με αυτόν τον τρόπο ο Neuville έφτασε σε μια πολύ μεγάλη νίκη, που την έψαχνε από την Κροατία, όταν και είχε έξοδο. 

Την επανάληψη των όσων έγιναν στο Μεξικό, αλλά χωρίς να εγκαταλείψει έζησε ο Esapekka Lappi. O Φινλανδός, έδωσε μάχη με τον Sebastien Ogier για την νίκη για ενάμιση σκέλος. Μάλιστα έπαθε κλατάρισμα στο πίσω αριστερό ελαστικό, αλλά η βροχή στην επαναληπτική της “Monte-Lerno”, τον έφερε μπροστά για ένα δέκατο.  

Η διαφορά από τον Sebastien Ogier, ολοένα και μεγάλωνε, αλλά η αντεπίθεση ξεκίνησε το απόγευμα. Μια αντεπίθεση στην οποία μπήκε φρένο στην τελευταία ειδική του Σαββάτου, όταν είδε εκτός δρόμου τον οκτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή. Έριξε τον ρυθμό του, και απώλεσε τις όποιες ελπίδες για την νίκη. Ακόμη κι έτσι ο Lappi έδειξε να βρίσκει τα πατήματα του στο χώμα και απ’ότι όλα δείχνουν η επιστροφή του στις νίκες είναι θέμα χρόνου. 

Το βάθρο ολοκλήρωσε ο Kalle Rovanpera. Καθώς είναι ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας των οδηγών, άνοιγε τις ειδικές της Παρασκευής με αποτέλεσμα να χάσει αρκετό χρόνο. Τα προβλήματα των ανταγωνιστών του (Evans,Tanak), τον έφεραν σε πλεονεκτική θέση. Επιπλέον αντιμετώπισε θέματα με το setup και τα ελαστικά του, με αποτέλεσμα να απομακρυνθεί από τους δύο πρώτους.  

Πάγια τακτική της Φινλανδικής σχολής, είναι όταν δεν διεκδικούν την νίκη να παίρνουν τα μέγιστα από κάθε ειδική. Αυτή η στρατηγική, έδωσε στον Rovanpera τους 20 βαθμούς (15+5) και μια “ασφαλή” διαφορά από τους διώκτες του (118 βαθμοί, έναντι 93 του Neuville).  

O Elfyn Evans, ήταν το τελευταίο Rally1 που μπήκε στους βαθμούς (4ος). Ο Ουαλός, είχε έναν σχετικά καλό ρυθμό την Παρασκευή, αλλά ένα κλατάρισμα τον έριξε στην πέμπτη θέση επτά χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό της μεγάλης ειδικής της Παρασκευής. Τα δύσκολα ήρθαν το Σάββατο για τον οδηγό της Toyota, όταν μπήκε με δύναμη στον νερόλακκο, με συνέπεια να υποστεί ζημιά το ψυγείο. Έφτασε κοντά στην εγκατάλειψη, αλλά το πρόβλημα διορθώθηκε. Από εκείνο το σημείο και έπειτα συνέχισε χωρίς θέματα, με εξαίρεση μια μικροέξοδο στην Powerstage. 

Ενός κακού, μύρια έπόνται 

Η συγκεκριμένη παροιμία ταιριάζει γάντι στους έξι οδηγούς που δεν κατάφεραν να μπουν στους βαθμούς. Από αυτούς μόλις οι τέσσερις κατάφεραν να τερματίσουν. 

O Sebastien Ogier, ήταν ο πρωτοπόρος του ράλλυ Σαρδηνίας για μιάμιση μέρα. Μάλιστα τα κλαταρίσματα που είχε ο βασικός του ανταγωνιστής (Esapekka Lappi), έδωσαν στον Γάλλο μια διαφορά ασφαλείας, την οποία πέταξε στον κάλαθο των αχρήστων. Μόλις 1,5 χιλιόμετρο μετά την εκκίνηση του δεύτερου περάσματος από την Tempio Pausania, έχασε τον έλεγχο του Toyota Yaris, βάζοντας φαρδιά πλατιά την υπογραφή του στην πρωτοπορία του Thierry Neuville. Εν τέλει πήρε δύο βαθμούς, αφού τερμάτισε τέταρτος στην Powerstage. 

Επόμενος στην λίστα είναι ο Pierre-Louis Loubet. Ο οδηγός της Μ-Sport WRT διεκδικούσε με αξιώσεις μια θέση στο βάθρο. Λίγο πριν εκκινήσει στην πρώτη ειδική του απογευματινού loop της Παρασκευής, ο Γάλλος διαπίστωσε πως δεν μπορούσε να αλλάξει ταχύτητα. Οι αγωνοδίκες δεν τον άφησαν να εκκινήσει, ενώ πήρε τρία λεπτά ποινή για αυτό. Μετά το βραδινό service εντοπίστηκαν περισσότερες ζημιές στο Ford Puma, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να επανεκκινήσει.  

Η εγκατάλειψη του Ott Tanak το Σάββατο, εγείρει ζήτημα αξιοπιστίας του Ford Puma WRC. Το υβριδικό σύστημα του πρωταθλητή του 2019, βγήκε εκτός λειτουργίας όταν μέσα σε αυτό μπήκε νερό. Στο ενδιάμεσο της SS9 και SS10 προσπάθησε να λύσει το πρόβλημα αλλά δεν τα κατάφερε. Την Κυριακή επέστρεψε και μάλιστα λίγο έλειψε να πάρει το μάξιμουμ των βαθμών από την Powerstage. 

Οι νερόλακκοι εξελίχθηκαν σε πολύ μεγάλο μπελά για τους οδηγούς και από αυτούς δεν γλίτωσε ούτε ο Takamoto Katsuta. Κατά τη διάρκεια της πρώτης ειδικής διαδρομής του Σαββάτου, μπήκε δυνατά στην νερολακούβα και με αυτόν τον τρόπο έχασε την ισχύ του turbo. Ο Ιάπωνας ξεκίνησε και πάλι την Κυριακή, όπου κέρδισε μια ειδική διαδρομή.  

Last but not least είναι ο Dani Sordo. Το ξεκίνημα του δεν ήταν καλό όντας έκτος γενικής. Το γλυκό έδεσε στην πρώτη απογευματινή ειδική της Παρασκευής, όταν το Hyundai i20 N Rally1 αναποδογύρισε. Για καλή του τύχη οι θεατές βοήθησαν τα μέγιστα στην επαναφορά του Ισπανού αλλά το κακό είχε ήδη γίνει. Ανέβηκε προσωρινά στην πέμπτη θέση και όλα έδειχναν ότι θα έπαιρνε ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα. Αντίθετη άποψη είχε η εξάτμιση η οποία υπέστη βλάβη στην SS17 και άφησε τον Sordo εκτός συνέχειας. 

Η ιστορία επαναλαμβάνεται, οκτώ χρόνια μετά! 

Μιας και η πλειοψηφία των πληρωμάτων που συμπλήρωσαν την δεκάδα, προέρχονται από το WRC 2, δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να κάνουμε μια αναφορά και εκεί. 

O Andreas Mikkelsen, έζησε ξανά όσα συνέβησαν το 2015 στην Καταλονία, ως οδηγός της θυγατρικής ομάδας της Volkswagen όταν και πήρε την νίκη χάρη στο ατύχημα του Ogier. Αυτή τη φορά, στην θέση του μπήκε ο Adrien Fourmaux, ο οποίος ήταν αλάνθαστος στην διάρκεια του τετραημέρου. Κατά την διάρκεια της Powerstage, κόλλησε στην λάσπη, με αποτέλεσμα να χάσει τα 31 δευτερόλεπτα που τον χώριζαν από τον Νορβηγό. 

Συνεπώς, ο Andreas Mikkelsen πήρε την νίκη στην Σαρδηνία και κατ’επέκταση την πέμπτη θέση στην γενική κατάταξη. Teemu Suninen και Kajetan Kajetanowicz ανέβηκαν μαζί του στο βάθρο, ενώ την βαθμολογούμενη δεκάδα ολοκλήρωσαν οι Yohan Rossel, Mikolaj Marczyk και Erik Cais. 

Αναλυτικά οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών

Η δράση συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, καθώς σε κάτι περισσότερο από δύο εβδομάδες ομάδες και πληρώματα θα ταξιδέψουν στην Κένυα για τον έβδομο αγώνα της χρονιάς (21-25/6). Από τους 33 συμμετέχοντες, ξεχωρίζουν οι Ιορδάνης Σερδερίδης και Γιώργος Βασιλάκης.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTube και Twitter.

Χρήστος Κονδύλης

Η σχέση μου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε το 2007, και με το WRC από το 2014. Όταν δεν έχει WRC, παρακολουθώ F1 και MotoGP. Είμαι μέλος του f1racingnews.gr από τον Νοέμβριο του 2022.