Daniel Ricciardo – Ένας πολλά υποσχόμενος πιλότος

Στα 31 του χρόνια, πλέον, ο Daniel Ricciardo έκανε την εμφανισή του στο Βρετανικό Grand Prix το 2011 με την HRT, αγώνας ο οποίος σηματοδότησε την αρχή της καριέρας ενός πιλότου, που η τύχη δεν τον άφησε να πετύχει όσα άξιζε να πετύχει.

Συγκερκιμένα, σε 179 αγώνες ο Daniel Ricciardo έχει να περηφανεύεται για 7 νίκες, 29 βάθρα, 3 Pole Positions και 14 ταχύτερους γύρους. Το παγκόσμιο πρωτάθλημα, που σίγουρα θα άξιζε ο Honey Badger, δυστυχώς “απουσιάζει” από αυτήν την “φτωχή” για την ποιότητά του, στατιστική συγκομιδή, η οποία δεν αντικατοπτρίζει τις οδηγικές αρετές του Daniel Ricciardo.

Ricciardo
Ποιές είναι αυτές

Πίεση στο όριο του μονοθεσίου: Δεν είναι λίγες οι φορές που ο Daniel Ricciardo έχει πάρει ότι μπορεί από το μονοθέσιό του, πιέζοντας στο όριο, είτε αυτό μεταφράζεται σε κάποια καλύτερη θέση εκκίνισης, είτε σε καλύτερη θέση τερματισμού, είτε στον 1 βαθμό από ταχύτερο γύρο. Συγκεκριμένα, το Βέλγιο 2020, εκεί όπου πίεσε στο μέγιστο, συγκεκριμένα σε quali mode, όπως είπε και ο ίδιος, παίρνοντας τον 1 βαθμό από τον ταχύτερο γύρο και στερώντας το Grand Slam από τον Lewis Hamilton, είναι ένα ταιριαστό παράδειγμα που επιβεβαιώνει, χωρίς ωστόσο να είναι το μοναδικό.

Διαχείριση ελαστικών: Δεν είναι λίγες οι φορές που ο Daniel Ricciardo μας έχει κάνει επίδειξη της ικανότητάς του να διαχειρίζεται τα ελαστικά του. Οι χρονιές του στην Toro Rosso, αλλά και το 2014 στην Red Bull μπορούν να επιβεβαιώσουν, χωρίς φυσικά να είναι τα μόνα παραδείγματα.

Άμυνα: Οι αμυντικές ικανότητες του Daniel Ricciardo έχουν δοκιμαστεί ουκ ολίγες φορές με τον Αυστραλό να παίρνει άριστα. Μονακό 2018, εκεί όπου αντιμετώπιζε πρόβλημα με το MGU-K και έχοντας κολλημένο πίσω του τον δικεκδικητή του τίτλου και 4 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, Sebastian Vettel, είναι το πιο ταιριαστό παράδειγμα που αποδεικνύει την ικανότητα του Daniel Ricciardo να υπερασπίζεται τα κεκτημένα του. Φυσικά και η ιδιομορφία της πίστας του Μονακό έπαιξε και αυτή το ρόλο της στον συγκεκριμένο αγώνα.

Άξιο αναφοράς είναι και οι κατατακτήριες.

Ο Daniel Ricciardo, μπορεί να μην θεωρείται ο καλύτερος στον 1 γύρο, ωστόσο, είναι μέχρι σήμερα ο πιλότος που δυσκόλεψε όσο κανένας άλλος, τους Sebastian Vettel και Max Verstappen, δύο πιλότους αναγνωρισμένης αξίας και ποιότητας. Γεγονός επίσης είναι πως η ικανότητά του στον 1 γύρο φαίνεται πιο πολύ στον αγώνα, όπου μετουσιώνεται σε ταχύτερο γύρο, όπως στο Βέλγιο 2020, παρά στις κατατακτήριες.

Ο Honey Badger ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους πιλότους της γενιάς του (Sergio Perez, Valtteri Bottas, Nico Hulkenberg, Daniel Ricciardo) και γιατί όχι να θεωρείται και καλύτερος, λόγω της ικανότητάς του να προσπερνάει με ευκολία χρησιμοποιώντας το γνωστό ως “late breaking”

Ο Fernando Alonso στην Ουγγαρία, 2014 ένιωσε από πρώτο χέρι πως είναι να σε κερδίζει στα φρένα ο Honey Badger, καθώς με μια εκπληκτική κίνηση στην εσωτερική, ο Daniel Ricciardo νίκησε τον Ισπανό στα φρένα εκμεταλλευόμενος και την καλύτερη κατάσταση των ελαστικών του και βρέθηκε στην πρωτοπορία του αγώνα. Sebastian Vettel, ο οποίος νικήθηκε κατά κράτος το 2014 από τον Honey Badger αλλά και άλλοι πολλοί έχουν πέσει θύματα της ικανότητας του Αυστραλού να φρενάρει την τελευταία στιγμή και να τους προσπερνάει. Αγώνες όπως η Κίνα 2018, Μαλαισία 2016 αλλά και πολλοί ακόμα, μπορούν να επιβεβαιώσουν.

Στην περίπου 10 χρόνων καριέρα του ο Daniel Ricciardo έχει δείξει σχεδόν κάθε πτυχή του οδηγικού του στυλ, στυλ από το οποίο δεν λείπουν τα προβλήματα και τα αρνητικά.

Το μεγαλύτερο, ίσως, αρνητικό στοιχείο του Αυστραλού είναι τα λάθη.

Δεν είναι λίγες οι φορές που ο Αυστραλός έχει υποπέσει σε λάθη. Λάθη που πολλές φορές του έχουν στοιχίσει τον αγώνα του ή κάποιο καλό αποτέλεσμα. Είδαμε και φέτος τον Daniel Ricciardo στον αγώνα της 70ης επετείου να κάνει λάθος ενώ μαχόταν με τον Carlos Sainz, όπου σε συνδυασμό με την κακή στρατηγική της ομάδας του, στέρησε από τον εαυτό του μια πιθανή θέση στην βαθμολογούμενη δεκάδα.

Βροχή: Όπως και στις κατατακτήριες, δεν είναι ότι ο Daniel Ricciardo είναι “κακός” στην βροχή. Ωστόσο, σε σύγκριση με τον επί 3 χρόνια συμπαίκτη του, Max Verstappen έδειξε να υστερεί. Παρόλαυτα, ο Daniel Ricciardo, ειδικά στην Renault έχει δείξει ότι μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός βρεγμένου αγώνα, χωρίς ωστόσο να ξεχωρίζει για τις επιδόσεις του.

Συμπερασματικά

Ο Daniel Ricciardo είναι, αναμφίβολα, ένας πιλότος που φτάνει σε υψηλά και πολλές φορές πρωταθληματικά στάνταρ απόδοσης. Ωστόσο, η επιρρέπειά του στα λάθη και η αδυναμία του να βρεθεί σε κορυφαία ομάδα, του έχουν στερήσει αυτό το κάτι παραπάνω που θα τον στέψει παγκόσμιο πρωταθλητή, την επιβράβευση, δηλαδή, και την επισφράγιση της ποιότητάς του.

Το πέρασμά του απο την Red Bull, είχε όλα τα φόντα να τον στέψει παγκόσμιο πρωταθλητή, ωστόσο, η εμμονή του Christian Horner με τον Max Verstappen και ο “έμμεσος” διωγμός του Daniel Ricciardo από την ομάδα, του στέρησαν αυτή την ευκαιρία.

Μπορεί τα χρόνια να περνάνε, ωστόσο, ο Daniel Ricciardo δείχνει κάθε χρόνο όλο και πιο έτοιμος να τα βάλει με τους “μεγάλους”, έχοντας ήδη “γκρεμίσει” τον Sebastian Vettel από την Red Bull. Μπορεί ακόμα, να ψάχνει το πρώτο του πρωτάθλημα, μπορεί στο κοντινό μέλλον να μην φαίνεται ότι θα το πετύχει, ωστόσο είναι βέβαιο πως ο Daniel Ricciardo είναι ένας εκπληκτικός πιλότος που θα άξιζε και με το παραπάνω να βρίσκεται σε κορυφαία ομάδα.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYoutube και Twitter.

Νίκος Δαφνομήλης

Μεγάλος φίλαθλος της Formula 1 από το 2005. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τεχνικό τομέα του αθλήματος και θαυμαστής όλων των ωραίων που έχει να προσφέρει. Μεγάλος φαν και του MotoGP. O μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένας μαγικός κόσμος!

F1RACINGNEWS