O Colin Steele McRae όπως ήταν το πλήρης όνομα του γεννήθηκε στις 5/8/1968 στην μικρή πόλη Lanark της Σκωτίας και πλέον θα ήταν 52 ετών.
Γιος του 5 φορές πρωταθλητή του Βρετανικού πρωταθλήματος Ραλι Jimmy ο Colin πήρε το “μικρόβιο” του μηχανοκίνητου αθλητισμού όπως και ο μικρότερος αδερφός του Alister.
Ήταν ιδιαίτερα γνωστός για το θεαματικό οδηγικό στιλ του δημιουργώντας δικές του “γραμμές” σε σημεία που δεν πατούσαν οι αντίπαλοι πηγαίνοντας πάντα και παντού Flat out. Κ
άτι το οποίο τον έκανε ταχύτατο και δύσκολο αντίπαλο,αλλά αυτό σήμαινε ταυτόχρονα ότι μπορούσε ανά πάσα στιγμή να έχει κάποιο ατύχημα.
Κάτι που άλλωστε φαίνεται και στα στατιστικά του καθώς είναι ο δεύτερος οδηγός με τις περισσότερες εγκαταλείψεις(60) σε 146 συμμετοχές μόλις 1 πίσω από τον Hannu Mikkola.
Αλλά το στιλ του, του έδωσε έναν τίτλο και 25 νίκες 5 εκ των οποίων είναι στο δικό μας ράλι Ακρόπολις(1996,1998,2000,2001,2002).
Είδωλο του McRae ήταν ο Φινλανδός πρωταθλητής του 1981 Ari Vatanen ενός επίσης θεματικού οδηγού Ράλι και του οποίου υπήρξε άξιος συνεχιστής του.

Ο Colin έκανε ντεμπούτο στον μαγικό κόσμο του WRC το 1987 πίσω από το τιμόνι ενός Vauxhall Nova.
Ενώ τα επόμενα 2 χρόνια συμμετείχε με Ford Sierra Cosworth παίρνοντας τους πρώτους του βαθμούς στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας το 1989

Αλλά ο άνθρωπος που του έδωσε την μεγάλη ευκαιρία να αναδείξει το ταλέντο του ήταν ο πρόεδρος της Prodrive David Richards στην νεοσύστατη Subaru το 1991 και τον δικαίωσε με τον καλύτερο τρόπο καθώς ο Colin πήρε 2 διαδοχικά πρωταθλήματα στο Βρετανικό πρωτάθλημα Ράλι πίσω από το τιμόνι του Subaru legacy με τον επί 5 χρόνια συνοδηγό του και συμπατριώτη του Derek Ringer
Το πρώτο βάθρο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ήρθε στο Ράλι Σουηδίας το 1992.
Ενώ η πρώτη νίκη ήρθε το 1993 στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας τερματίζοντας πέμπτος στο πρωτάθλημα με 50 βαθμούς.
το 1994 πίσω από το τιμόνι του νέου Subaru Impreza για δεύτερη φορά στην Νέα Ζηλανδία αλλά και τον εντός έδρα αγώνα στο Ράλι Μ.Βρετανίας τερματίζοντας τέταρτος με 49 βαθμούς

Το 1995 ήταν η χρονιά σταθμός της καριέρας του καθώς πήρε τον πρώτο και τελευταίο τίτλο της καριέρας του και πρώτο τίτλο της Subaru World Rally Team με αντίπαλο τον teammate του Ισπανό δύο φορές πρωταθλητή Carlos Sainz. Ο Colin πήρε 2 νίκες στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας και Μ.Βρετανίας.
Στο Ράλλη Ισπανίας εντός έδρας αγώνα του αντίπαλου του ο Colin δέχτηκε εντολές από την ομάδα του να κόψει ρυθμό και να παραδώσει την νίκη στον Ισπανό κάτι που έκανε έξαλλο τον Σκωτσέζο.
Αλλά σε αντιστάθμισμα ο Ισπανός έκανε πίσω στον εντός έδρας αγώνα του Colin.
Έτσι ο McRae έγινε ο νεότερος μέχρι σήμερα πρωταθλητής σε ηλικία 27 ετών με 90 βαθμούς πέντε μπροστά από τον Carlos Sainz

Ενώ όλα φαινόταν ότι ήταν η αρχή μιας δικής του κυριαρχίας στα Ράλι έλαμψε το άστρο του Tommi Makinen της Mitsubishi. Αλλά ο McRae ήταν πάντα ταχύτατος και κοντά στον Φινλανδό.
Το 96 αν και μάζεψε 2 βαθμούς παραπάνω από την χρόνια που έγινε πρωταθλητής παραδόξως δεν κατάκτησε το πρωτάθλημα. Καθώς ο συνδυασμός Makkinen και Mitsubishi ήταν απλά αχτύπητος.
Με 3 νίκες ο McRae(Ελλάδα,Ιταλία, Ισπανία) τερμάτισε 2ος με 31 βαθμούς πίσω από τον Makinen ο οποίος κατέκτησε 5 νίκες.
Στο αξιοσημείωτο εκείνης της χρονιάς ήταν η “κόντρα” στο Silverstone με τον ικανό πιλότο της F1 Martin Brundle οδηγώντας μόνο 25 γύρους πίσω από το τιμόνι της Jordan-Peugeot o Colin στον ταχύτερο του γύρο σημείωσε μόλις 2 Sec αργότερο χρόνο από τον έμπειρο Brundle.


Το 1997 με νέο συνοδηγό τον Ουαλό Nicky Grist κέρδισε 5 αγώνες. Τους περισσότερους από οποιονδήποτε οδηγό εκείνης της σεζόν (Κένυα,Γαλλία,Ιταλία,Αυστραλία,Μ.Βρετανία)
Έφτασε μια ανάσα από τον τίτλο αλλά προβλήματα αξιοπιστίας του τον στέρησαν για 1 μόνο βαθμό(62 έναντι 63ων του Makinen)
Κερδίζοντας η Subaru τον 3ο σερί τίτλο στους κατασκευαστές.
Το 1998 ήταν από κοντά αλλά παρατηρητής της μάχης του τίτλου μεταξύ Makinen και Sainz. Με τον τίτλο να καταλήγει δραματικά στον Φινλανδό με εγκατάλειψη μόλις 500 μέτρων από τον τερματισμό του Ισπανού
Με την τελική βαθμολογία να λέει:
Makkinen 58 Sainz 56 και McRae 45 με τον Σκωτσέζο να κερδίζει 3 αγώνες(Πορτογαλία,Γαλλία,Ελλάδα).
Αυτή ήταν η τελευταία σεζον του McRae στην ομάδα της Subaru,μιας σπουδαίας συνεργασίας ένας ιστορικός συνδυασμός που απέφερε συνολικά
3 πρωταθλήματα κατασκευαστών 1 τίτλο σε επίπεδο παγκοσμίου πρωταθλήματος για τον Colin 16 νίκες και 2 πρωταθλήματα Βρετανικού πρωταθλήματος rally
Την ίδια χρονιά κέρδισε τον ετήσιο αγώνα που γίνεται προς τιμήν του αδικοχαμένο οδηγού Ράλι Henry Toivinen Race of champions.
Παράλληλα δημιουργήθηκε το video game “Colin McRae Rally” μπαίνοντας στα σπίτια όλων μας.
Το 1999 ο McRae αποδέχεται την προσφορά της Ford ρεκόρ για την εποχή των 6.000.000 λιρών για 2 χρόνια.
Το νέο όπλο ήταν το νεοσύστατο Focus καθώς μόλις αντικατέστησε το Escort. Αυτοκίνητο το οποίο αποδείχτηκε γρήγορο αλλά και αναξιόπιστο και στις τέσσερις σεζόν του McRae με την ομάδα της Ford.
Χαρακτηριστικό ήταν οι 11 εγκαταλείψεις σε 14 αγώνες. Κάποιες από τις οποίες ήταν από λάθη του Σκωτσέζου. Παρ’ όλα αυτά επιβραβεύτηκε με δύο διαδοχικές νίκες που κατακτήθηκαν σε Πορτογαλία και Κένυα τερματίζοντας έκτος με 23 βαθμούς πολύ μακριά 39 βαθμούς πίσω σε σχέση με τον πρωταθλητή Tommi Makinen.
Το 2000 με συμπαίκτη ξανά από το “πολεμικό” 1995 Carlos Sainz, το οδηγικό δίδυμο συνέχισε την αντιπαλότητα του σε μικρότερο βαθμό. Καθώς τα προβλήματα αξιοπιστίας συνεχίστηκαν στους πρώτους αγώνες με τον McRae να δίνει τελεσίγραφο στην Ford ότι αν συνεχιζόταν αυτή η κατάσταση θα αποχωρούσε στο τέλος της σεζόν. Έτσι οι μηχανικοί έβαλαν το κεφάλι κάτω και βελτίωσαν την αξιοπιστία τον αυτοκινήτου
Η ομάδα της Ford κατέκτησε τρεις νίκες, δύο δια χειρός του McRae(Ισπανία,Ελλάδα) τερματίζοντας τέταρτος στο πρωτάθλημα με 22 βαθμούς πίσω από τον νέο πρωταθλητή με την κυρίαρχη Peugeot τον Φινλανδό Marcus Grönholm.
Το 2001 αν και ξεκίνησε με εγκαταλείψεις, κατάφερε με 3 διαδοχικές νίκες(Αργεντινή,Κύπρο,Ελλάδα) να φτάσει μια ανάσα από τον δεύτερο τίτλο του. Αλλά στον τελευταίο αγώνα της σεζόν θέλοντας να δώσει όπως πάντα το μέγιστο των δυνατοτήτων του σε συνδυασμό όπως πάντα με το θέαμα μπήκε πολύ πιο κλειστά και με περισσότερα χλμ σε μια στροφή με αποτέλεσμα να τουμπάρει πολλές φορές χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί ούτε ο ίδιος ούτε ο συνοδηγός του Nicky Grist.
Με αυτόν τον τρόπο ο τίτλος πήγε στον φίλο του Richard Burns που πάρα την μια μόνο νίκη του πήρε το πρωτάθλημα με μια σταθερότατη οδήγηση και άλλες πέντε παρουσίες στο βάθρο(τέσσερις δεύτερες και μια τρίτη).
Το επίσης αξιοσημείωτο εκείνης της σεζόν ήταν η μικρή βαθμολογική διαφορά μεταξύ των τριών οδηγών που διεκδίκησαν εκείνο τον τίτλο (Burns 44,McRae 42,Makinen 41).
Το 2002 ο συνδυασμός Peugeot-Grönholm βρήκε την αξιοπιστία που έλειπε κάτι που δεν άφησε περιθώρια σε κανέναν αντίπαλο περιθώριο αντίδρασης.
Έτσι ο McRae αρκέστηκε σε 2 διαδοχικές νίκες(Ελλάδα,Κένυα)

Η 25 η νίκη του τον έκανε τον οδηγό με τις περισσότερες νίκες στην ιστορία του WRC. Ρεκόρ που ξεπεράστηκε αργότερα με χρονολογική σειρά από τους Sainz,Grönholm,Loeb και Ogier.
Στο τέλος της σεζόν αποχώρησε από την Ford καθώς δεν δέχτηκαν ανανέωση συμβολαίου του για 5.00.000 λίρες τον χρόνο.
Με τον McRae να τους ευχαριστεί για την συνεργασία τους.
Το 2003 μαζί με τον Team mate και αντίπαλο του Carlos Sainz μετακινήθηκαν στην Citröen.
Η οποία τότε έκανε την 1η πλήρη σεζόν της στο WRC.
Στην Γαλλική ομάδα συνάντησαν έναν ταλαντούχο οδηγό τον επίσης Γάλλο Sebastian Loeb(μελλοντικό ρέκορντμαν του θεσμού)
Δυστυχώς για τον Σκωτσέζο δεν κατάφερε να προσαρμοστεί ουσιαστικά στο αυτοκίνητο και η σεζόν του αποδείχτηκε φιάσκο. Με την καλύτερη εμφάνιση του να είναι η δεύτερη θέση στον πρώτο αγώνα Ράλι Μόντε-Κάρλο με τους Loeb-McRae-Sainz να κάνουν το ιστορικό 1-2-3 της Citröen. Η σεζόν κύλησε χωρίς ανάλογη συνέχεια για τον ίδιο.

Το 2004 οι κανονισμοί υποχρέωναν τις ομάδες να έχουν μόνο 2 οδηγούς στις τάξεις τους.
Η Citröen είχε να επιλέξει 2 οδηγούς. Μαζί με τον Loeb η ομάδα επέλεξε τον οδηγό που ήταν σε καλύτερη κατάσταση το 2003 έτσι επιλέχθηκε ο Carlos Sainz οδηγώντας τον Colin σε αναζήτηση ομάδας.
Έφτασε κοντά στο να οδηγήσει ξανά για την ομάδα που του έδωσε τον τίτλο το 1995 την Subaru αλλά επιλέχθηκε ο νεαρός Φινλανδός Mikko Hirvonen.
O David Richards προσπάθησε να του βρει ομάδα χωρίς επιτυχία καθώς όλες οι ομάδες είχαν κλείσει τις θέσεις τους.
Έτσι ο Colin μετά από 11 χρόνια θα μείνει εκτός WRC. Αλλά το πάθος του για την ταχύτητα βρήκε καταφύγιο συμμετέχοντας στο Ραλλυ Ντακαρ με την ομάδα της Nissan.

Επίσης συμμετείχε στις 24 ώρες του Λε Μαν μέσω της Prodrive πίσω από το τιμόνι της Ferrari 550-GTS Maranello παίρνοντας την 3η θέση.

Ενώ το 2004-2005 με την σημαία της Μ.Βρετανίας μαζί με τον συμπατριώτη φίλο του και πιλότου της F1 David Coulthard συμμετείχε στο Race of Champions
Την σεζόν του 2006 κατέβηκαν αυτόνομα από την Μ.Βρετανία με την σημαία της Σκωτίας.

Η καριέρα του στο WRC μπορεί να έλαβε πρόωρο τέλος σε πλήρες πρόγραμμα από το τέλος του 2003.
Ωστόσο έτρεξε σε δύο αγώνες με την ομάδα της Skoda πίσω από το τιμόνι ενός Fabia κατέλαβε την έβδομη θέση στο ράλι Αυστραλίας ενώ έφτασε κοντά στο βάθρο στο ράλι Μ.Βρετανίας αλλά ένα πρόβλημα στον συμπαίκτη τον σταμάτησε.

Ο τελευταίος του αγώνας στο WRC έγινε στο τριήμερο 15-17 Οκτωβρίου του 2006 στο Ράλι Τουρκίας με μια on-off συμφωνία με την Citröen. Aντικατέστησε τον τραυματία Sebastian Loeb όμως ένα πρόβλημα με το δυναμό τον οδήγησε σε εγκατάλειψη.

Ενώ δεν έκοψε ποτέ τους δεσμούς του με την ομάδα της Subaru.
Δέχθηκε να τιμήσει το σήμα της Ιαπωνικής εταιρείας εκ νέου στο πρώτο τηλεοπτικό αμερικανικό Ράλι του Λος Άντζελες, στο πλαίσιο των X Games.
2 ημέρες πριν από τα 39α γενέθλια του παραχώρησε μία συνέντευξη όπου δήλωσε:
“Αν δεν επιστρέψω ούτε του χρόνου στο WRC,τότε αυτό δεν θα συμβεί ποτέ. Διότι σε τέτοιο επίπεδο δεν μπορείς να απέχεις για μεγάλο χρονικό διάστημα.”

Το όνειρο της επιστροφής του θρυλικού Colin McRae έλαβε τέλος στις 15 Σεπτεμβρίου του 2007 όταν το ελικόπτερο που πιλοτάριζε συνετρίβη πάνω στα δέντρα λίγα μέτρα μακριά από το σπίτι της οικογένειας McRae.
Οδηγώντας στον θάνατο τον ίδιο τον Colin τον 5 χρόνο γιο του Johnny τον 6χρονο φίλο του Johnny Ben Porcelli και τον 37χρονο Γάλλο φίλο της οικογένειας McRae Graeme Duncan
Ο χώρος των αγώνων θρήνησε για την απώλεια ενός εκ των σπουδαιότερων οδηγών αγώνων όλων των εποχών και η Μ.Βρετανία έχασε μέσα σε διάστημα 2 χρόνων τους 2 και μοναδικούς πρωταθλητές της στον χώρο του WRC τον Richard Burns από καρκίνο το 2005 και τον Colin McRae από αυτήν την τραγωδία.

10 χρόνια μετά τον θάνατο του McRae ο David Richards αποκάλυψε ότι o McRae θα επέστρεφε στους αγώνες Ράλι το 2008 στην ομάδα της Subaru μαζί με τον Robert Reid(πρώην συνοδηγό του Richard Burns )κάτι το οποίο δυστυχώς δεν συνέβη.
Ο Colin McRae ήταν παντρεμένος με την Alison ενώ είχε 2 παιδιά την Hollie και τον Johnny.

Μπορεί ο Colin να έφυγε από την ζωή αλλά πέρα από τα στατιστικά του μπορούμε να τον θυμόμαστε για πάντα μέσα από τα εντυπωσιακά onboard του και φυσικά μπορούμε να τον “ζωντανέψουμε” και να φανταστούμε τον εαυτό μας σαν έναν άλλον Colin McRae μέσα από το video Game που φέρει το όνομα του από το 1998 μέχρι σήμερα.
Για περισσότερα νέα πατήστε εδώ. Ενώ μπορείτε να μας ακολουθήσετε και στο κανάλι μας στο youtube.