Charles Leclerc – Ferrari: Το δέντρο και το δάσος

Charles Leclerc
Μετά τα όσα εκτυλίχθηκαν στους δρόμους του Πριγκιπάτου, σχετικά με το ατύχημα του Charles Leclerc και την αντιμετώπιση της Ferrari, δεν ήταν λίγοι αυτοί που έσπευσαν να καταλογίσουν το σύνολο των ευθυνών στον Μονεγάσκο. Είναι όμως έτσι;

Στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Charles Leclerc θα πάρει την inaugular pole position (όπως λέγεται), δηλαδή θα είναι αυτός που στην πρώτη προσπάθεια θα σημειώσει τον ταχύτερο γύρο. Ωστόσο, όταν οι άμεσοι ανταγωνιστές βρέθηκαν σε γρήγορη προσπάθεια, ικανή να απειλήσει τον χρόνο του Μονεγάσκου, αυτός θα πέσει στις μπαριέρες, ενώ πίεζε και ο ίδιος, βγάζοντας τις κόκκινες σημαίες και πρακτικά φέρνοντας το τέλος στις κατατακτήριες δοκιμές. Και κάπως έτσι, η Ferrari πήρε την πρώτη της pole position μετά το Μεξικό, 2019. Επισημαίνεται δε, πως στην πίστα του Monaco, η pole position είναι πρακτικά η μισή νίκη (αν όχι όλη).

Charles Leclerc
Οι όποιες ευθύνες του Charles Leclerc και “το δέντρο”

Δεν χωράει η παραμικρή αμφιβολία πως το όλο σκηνικό είναι απόροια των πράξεων του Μονεγάσκου. Αναμφίβολα, αυτός που έριξε το μονοθέσιο στις μπαριέρες ονομάζεται Charles Leclerc. Αυτός ήταν που “το έστειλε”. Καμία αμφιβολία.

Ωστόσο, ασκώντας εκτεταμένη κριτική στον Μονεγάσκο δεν βγάζουμε κάποιο συμπέρασμα, ούτε κάποιο αποτέλεσμα. Ο ίδιος έχει δείξει στο παρελθόν, όπως και τώρα στο Monaco, πως διαθέτει τα “cojones” να αναλάβει τις ευθύνες. Δεν κρύβεται πίσω από δικαιολογίες και βγαίνει μπροστά όταν πρέπει να απολογηθεί ή να παραδεχτεί ότι έκανε λάθος, και προς τιμήν του.

Οπότε, ναι, θα ασκηθεί η κριτική όπως πρέπει, ναι θα “κατηγορήσουμε” τον Charles Leclerc αφού πρέπει, αλλά μέχρι εκεί. Όπως θα δούμε παρακάτω, το λάθος του Μονεγάσκου είναι απλά ένα δέντρο που αν του δώσουμε υπερβολική σημασία, τότε κινδυνεύουμε να χάσουμε το δάσος!

Τα σημαντικά προβλήματα της Scuderia δεν πρέπει να μπαίνουν κάτω από το χαλάκι και μία pole ή το λάθος του Charles Leclerc σίγουρα δεν θα πρέπει να μας αποπροσανατολίζουν από το δάσος.

Ferrari
Οι όποιες ευθύνες της Scuderia Ferrari και “το δάσος”

Η Scuderia Ferrari, προφανώς με την συγκατάθεση του επικεφαλής, Mattia Binotto, αλλά και των λοιπών μελών του τεχνικού προσωπικού, επέλεξε να μην προβεί σε αντικατάσταση μερών του κιβωτίου, αφού πρώτα έκανε τους απαραίτητους ελέγχους, όπως δήλωσε……περίπου. Για την ιστορία, το πρόβλημα του Μονεγάσκου ήταν στο αριστερό ημιαξόνιο. Το ημιαξόνιο (driveshaft) είναι αυτό που μετατρέπει την παραγόμενη ισχύ του κινητήρα σε κίνηση στους πίσω τροχούς, μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων και του διαφορικού (differential).

Προ ολίγων ημερών, η ομάδα δήλωσε πως δεν έγινε τόσο “ενδελεχής εξέταση της αριστερής πλευράς, διότι σε τέτοια ατυχήματα είναι σπάνιο να δημιουργούνται προβλήματα αριστερά. Ωστόσο, η ομάδα θα επαναξιολογήσει τις διαδικασίες της”.

Σε απλά Ελληνικά (ή Αγγλικά – Ιταλικά) ο Mattia Binotto λέει πως η ομάδα στέρησε από τον πιλότο της την δυνατότητα να διεκδικήσει έστω τους 10 βαθμούς της 5η θέσης, επειδή “δεν εξέτασε ενδελεχώς, λόγω σπανιότητας” (λες και μιλάμε για κάποιο ακατέργαστο διαμάντι).

Τα προβλήματα εδώ λοιπόν αρχίζουν και φαίνονται, και είναι σοβαρά!

Γιατί η ομάδα δεν εξέτασε ενδελεχώς το μονοθέσιο; Ναι, είναι δύσκολο με το parc ferme και όλα αυτά να γίνουν διάφορες διαδικασίες, αλλά εάν λέγεσαι Ferrari, τέτοιοι ερασιτεχνισμοί απαγορεύονται. Να θυμίσουμε σε αυτό το σημείο πως οι μηχανικοί της Red Bull είχαν επισκευάσει ολόκληρη ανάρτηση μέσα σε χρόνο “pit stop” (που λέει ο λόγος). Μπόρεσαν δηλαδή μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να ελέγξουν πλήρως την ανάρτηση και να την επισκευάσουν. Στο στρατόπεδο των κόκκινων, ωστόσο, ένα ολόκληρο βράδυ δεν ήταν αρκετό ούτε για έναν εξονυχιστικό έλεγχο.

Η ήττα ήταν και επικοινωνιακή, καθώς η ομάδα επέμενε στην αρχή πως το πρόβλημα ήταν άσχετο με το κιβώτιο, ενώ μετά διέψευσε η ίδια τον εαυτό της. Επιπλέον, εφόσον έχει συμβεί ένα ατύχημα το οποίο είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει πρόβλημα στο κιβώτιο, γιατί δεν παίρνεται άμεσα η απόφαση να γίνει αλλαγή, έστω και για προοληπτικούς λόγους. Κανείς δεν θα έλεγε τίποτα. Κανείς δεν έχει απαιτήσεις φέτος από την ομάδα. Στην τελική, “απλά θα πλήρωνε το λάθος του ο Leclerc”. Η δικαιολογία για όλα τα παραπάνω θα μπορούσε να είναι (και είναι) πολύ απλή. “Επισφράγιση της φετινής ‘βελτίωσης’ της ομάδας.”

Ναι, αλήθεια είναι πως η ομάδα μπορεί να έχει σημειώσει μία κάποια βελτίωση. Ωστόσο, η βελτίωση αυτή ίσως υπερεκτιμάται, κι αυτό λόγω των συγκυριών. Με τον όρο “συγκυρίες” εννοούμε την αγωνιστική πτώση των Alpine και Aston Martin*, καθώς και την ασταθή Alpha Tauri. Αν σε αυτά προσθέσουμε και την καλύτερη απόδοση των πιλότων, δίχως να υπονοούμε ότι ο Sebastian Vettel ήταν ‘πρόβλημα’ το 2020, μπορούμε πολύ εύκολα να δούμε πως η βελτίωση της ομάδας ίσως μεγεθύνεται και παίρνει μεγαλύτερες διαστάσεις από ότι θα έπρεπε. Αυτό όλο, λοιπόν, είναι το δάσος.

*Εδώ θα πρέπει να πούμε πως όπως θα διαβάσατε εδώ, κάποιες ομάδες δυστυχώς δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μας.

Ο Charles Leclerc – o Mattia Binotto – το 2022

Γίνεται εύκολα αντιληπτό το βαθύ πρόβλημα της ομάδας. Με τον επικεφαλής της να είναι “απών”, την νύφη την πληρώνουν οι οδηγοί. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, αυτός ήταν ο Charles Leclerc. Αύριο θα είναι ο Carlos Sainz. Μεθαύριο θα είναι ο Mick Schumacher. Το σίγουρο είναι πως ο χρόνος που ζητάει από το 2019 ο Mattia Binotto θα τελειώσει το 2022. Και αν το 2022 η κατάσταση παραμείνει ως έχει, με τα προβλήματα να μπαίνουν κάτω από το χαλάκι και οι ερασιτεχνισμοί να διαδέχονται ο ένας μετά τον άλλον, τότε καμία βελτίωση και κανένας καταλογισμός ευθυνών δεν θα σώσει τον Mattia Binotto από το να εκτεθεί.

ΥΓ: Στα περί ‘δόλου’, ‘ύπουλων τακτικών’ ,’crashgate vol 2′, δόθηκε η δέουσα σημασία και δεν ασχοληθήκαμε καθόλου!

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeDiscord και Twitter.

Total
0
Shares
Related Posts