O Chares Leclerc δεν μπόρεσε να φτάσει πιο πάνω από την δεύτερη θέση στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν 2024 της Formula 1. Ο Μονεγάσκος κατηγορεί τον εαυτό του κυρίως για μία όχι τόσο καλή άμυνα πάνω στον Oscar Piastri στην αρχή του δεύτερου stint.
Αφού κράτησε την πρώτη θέση του αγώνα και έκτισε ένα προβάδισμα 6 δευτερολέπτων πάνω στον Piastri στο τέλος του πρώτου stint, ο Charles Leclerc φαινόταν να έχει όλα τα χαρτιά στο χέρι του για να πάρει την νίκη στους δρόμους του Baku αφού σημείωσε την Pole Position για την τέταρτη φορά στην πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν. Δυστυχώς, ο Μονεγάσκος δεν τα κατάφερε στον αγώνα… διότι ο Piastri δεν τον άφησε ήσυχο και πήρε την πρώτη θέση από τον Leclerc μόλις από τον 20ο γύρο, χωρίς ο οδηγός της Ferrari να μπορέσει να περάσει πάλι μπροστά.
Εάν το τέλος του αγώνα ήταν πιο δύσκολο, ο Leclerc προσπαθώντας κυρίως να συγκρατήσει τις επιθέσεις από τον Sergio Perez ακόμα και από τον Carlos Sainz, πήρε ωστόσο την δεύτερη θέση στον τερματισμό, μετά την σύγκρουση που είχαν οι δύο προηγούμενοι. Όταν βγήκε από το μονοθέσιό του, μία απογοήτευση επικρατούσε, κυρίως μετά τις δυσκολίες που αντίκρισε με τις πιο σκληρές γόμες.
“Νομίζω πως είναι μόλις βάλαμε την σκληρή γόμα μετά την medium [ που ήξερα ότι θα είναι δύσκολο ]. Είμασταν πολύ ανταγωνιστικοί και ήταν ευχάριστα να οδηγάς το μονοθέσιο. Δυστυχώς, δεν κάναμε δοκιμές με πολλά καύσιμα από την μεριά μου στα ελεύθερα δοκιμαστικά 1 και 2, και διαλέξαμε ρυθμίσεις που μάλλον ήταν πιο δύσκολο να διαχειριστούν μέσα στον αγώνα, ειδικά με την σκληρή γόμα. Είχα εξαιρετικά μεγάλες δυσκολίες να διαχειριστώ τα πίσω ελαστικά μου.”
“Και προς το τέλος, πίστεψα πραγματικά, σε μία ή δύο στροφές, ότι θα το έριχνα στον τοίχο. Δεν πέρασα πολύ μακριά. Αλλά δεύτερος τελικά, η McLaren και ο Oscar κάνανε εξαιρετική δουλειά και ήταν καλύτεροι από εμάς. Είναι προφανώς πολύ κρίμα για τον Carlos στον τελευταίο γύρο[…]. Αλλά ναι, δεν είναι μία καλή μέρα για την ομάδα.”
Ερωτηθείς για την μάχη του με τον Piastri καθ’όλη την διάρκεια της αναμέτρησης, ο Leclerc δήλωσε ότι εκτιμά τον εαυτό του ένοχο που δεν αμύνθηκε τόσο καλά όσο θα γινόταν την στιγμή της επίθεσης του οδηγού της McLaren.
“Είναι ευχάριστο [ να κάνεις μάχες στο Baku ] γιατί έχει πολλές, πολλές ευκαιρίες σε κάθε γύρο. Πιστεύω πως η McLaren είχε μάλλον λίγο λιγότερο downforce. Στις ευθείες, ήταν γρηγορότεροι. Στις στροφές, είμασταν λίγο γρηγορότεροι.”
“Αλλά στην τελική, όταν ο Oscar με προσπέρασε, είπα στον εαυτό μου ότι έπρεπε να μείνω ψύχραιμος, να προσπαθήσω να διατηρήσω τις γόμες μου και να περάσω μπροστά πιο μετά. Αλλά τελικά, ήταν πολύ πιο δύσκολο, και στις ευθείες, δεν μπορούσα να πλησιάσω όσο θα ήθελα. Για να είμαι ειλικρινής, χάσαμε την νίκη γιατί δεν αμύνθηκα τόσο καλά όσο θα έπρεπε να το κάνω στο τέλος της ευθείας. Αλλά έτσι είναι. Μερικές φορές, κάνουμε λάθη και θα πάρω τα μαθήματα που πρέπει.”
Λίγο πιο μετά και πιο ‘κρύος’, στο μικρόφωνο της Canal+, εξήγησε.
“Νομίζω πως σήμερα χάσαμε τον αγώνα λόγω δύων λαθών, περισσότερο από απλά λάθη. Το ένα ήταν με την σκληρή γόμα βγαίνοντας από τα Pits, είχαμε 6 δευτερόλεπτα προβάδισμα πάνω στον Piastri, ο οποίος σταμάτησε έναν γύρο πριν, περιμέναμε ότι θα δυσκολευόταν πολύ να ζεστάνει τα ελαστικά του, αλλά δεν έγινε καθόλου έτσι, γιατί είχε κερδίσει 5 δευτερόλεπτα, πολύ περισσότερο απ’όσο περιμέναμε.”
“Πρέπει να κοιτάξουμε πού χάσαμε όλο αυτόν τον χρόνο. Μας έβαλε υπό πίεση σε γύρους όπου δεν ήθελα με τίποτα να είμαι υπό πίεση, σε μία πίστα μέσα στην πόλη στην οποία είχαμε πολλά προβλήματα από την αρχή του σαββατοκύριακου με το να βάλουμε τα ελαστικά στην σωστή θερμοκρασία. Ξέραμε ότι θα είναι ένα μειονέκτημα για εμάς στον αγώνα και είμασταν ακριβώς σε αυτήν την περίπτωση, κάτι που δεν έκανε εύκολο το υπόλοιπο του αγώνα.”
“Μετά, το δεύτερο λάθος, είναι περισσότερο από την πλευρά μου, όταν είδα ότι ο Oscar επιτίθεται στο τέλος της ευθείας, δεν ήμουν εξαιρετικά επιθετικός γιατί ήμουν αρκετά σίγουρος, ο αγώνας ήταν μεγάλος και ήθελα είμαι μέσα στην ζώνη DRS πίσω του, να διατηρήσω τις γόμες μου και να τον περάσω πιο μετά. Αλλά το θέμα είναι ότι χρειαζόταν ρυθμίσεις που σε κάνουν να πετάς στις ευθείες. Είσαι πιο αργός στις στροφές αλλά σου επιτρέπει να μείνεις πρώτος στην πρώτη στροφή. Εγώ θα έπρεπε να κάνω την ζωή δύσκολη στον Oscar όταν προσπάθησε να με περάσει στην στροφή 1, αλλά είναι πάντα εύκολο να το λες μετά αυτό.”
Κλείνοντας πρόσθεσε : “Δεν πίστευα ότι θα ανέβαινα στο βάθρο, ήταν πολύπλοκο, είχα πολλές, πολλές δυσκολίες με τα ελαστικά. Τα πίσω ήταν εντελώς τελειωμένα γιατί πίεζα πολύ στην έξοδο της τελευταίας στροφής για να είμαι όσο το δυνατόν περισσότερο κοντά στον Oscar, αλλά δεν έφτασε ποτέ για να περάσω στο τέλος. Διέλυα τα ελαστικά αλλά επιπλέον δεν μπορούσα να χρησιμοποιήσω στο μέγιστο την απόδοση του μονοθεσίου. Αλλά πιστεύω χάσαμε επίσης λίγη απόδοση με την σκληρή γόμα σε σχέση με την Medium.”
Μετά την λήξη του αγώνα, ο διευθυντής της Scuderia, Frederic Vasseur, έδωσε απολογισμό κοντά σε αυτόν του οδηγού του.
“Δεν είναι η Κυριακή που ελπίζαμε να έχουμε, διότι πιστεύω πως με τον Charles υπήρχε μάλλον λίγος χώρος να γίνει κάτι καλύτερο, ακόμα κι αν με την hard γόμα ήταν δύσκολο. […] Πρέπει να κρατήσουμε το θετικό του σαββατοκύριακου, είμασταν πάντα εδώ, παλέψαμε με την McLaren, μακριά μπροστά από την Red Bull και τον Max [ Verstappen ], και ακόμα κι από την Mercedes, και έχουμε ακόμα 7 αγώνες μπροστά μας, οπότε πρέπει να κρατήσουμε αυτό σαν βάση.”
Όσον αφορά την άμυνα του Leclerc πάνω στον Piastri, πρόσθεσε : “[ O Leclerc ] ήταν σε δύσκολη θέση όταν χάσαμε δύο δευτερόλεπτα στον γύρο εξόδου με σκληρές γόμες, αλλά πιστεύω πως είναι επειδή δεν είχε οδηγήσει καθόλου με σκληρές αυτό το ΣΚ, ήταν λίγο σε άμυνα. Δεν είχε κάνει μεγάλο stint επίσης πριν. Πήρε λίγο περισσότερο χρόνο να τα βάλει να δουλέψουν όλα. Το προβάδισμα που είχαμε έλιωσε, βάλαμε τον εαυτό μας σε κίνδυνο με τον Piastri, την λάθος στιγμή.”
Και βέβαια, μην ξεχάσετε να δείτε το επόμενο επεισόδιο του podcast του F1Racingnews, “GP2 Podcast…GP2” απόψε στις 20:00:
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.