Ο Enrico Cardile δήλωσε ότι η SF23 είναι διαφορετικά σχεδιασμένη από την F175 στον εμπρός μέρος και είπε ότι το budget cap έχει σημαντικό αντίκτυπο στη σχεδίαση ενός μονοθεσίου
Η Ferrari παρουσίασε το νέο της μονοθέσιο, με κωδική ονομασία SF23, ανήμερα της ημέρας των ερωτευμένων. Έχοντας ως κέντρο την ιδιόκτητη πίστα της στο Fiorano, η Ιταλική ομάδα έδωσε την ευκαιρία στους tifozi να παρακολουθήσουν από κοντά, τα πρώτα χιλιόμετρα του νέου μονοθεσίου.
Από τα πρώτα περάσματα η νέα Ferrari δείχνει εντυπωσιακή και έτοιμη να ανταγωνιστεί επάξια τους αντιπάλους της στο φετινό πρωτάθλημα, με τον στόχο πάντα να είναι η επιστροφή στην κορυφή
Η φετινή αλλαγή σε σχέση με τον πρόκατοχο της (σ.σ. F175) είναι η νέα σχεδίαση του εμπρός άξονα. Η Scuderia ακολούθησε σε μεγάλο ποσοστό την σχεδίαση της αεροτομής της Mercedes W13 Hybrid. Ωστόσο η αναβάθμιση που έφερε η Γερμανική ομάδα πέρυσι στο GP Αμερικής, έφερε μεγάλες αντιδράσεις, όσον αφορά την νομιμότητα της εν λόγω αναβαθμίσεως. Η FIA μετά τον έλεγχο που έκανε απεφάνη ότι η αναβάθμιση είναι εκτός κανονισμών και τα “ασημί βέλη” αφαίρεσαν τα strakes στο GP Μεξικού.
“Το μονοθέσιο του 2023 είναι μια εξέλιξη, σε σχέση με εκείνο με το οποίο αγωνιστήκαμε πέρυσι. Στην πραγματικότητα ωστόσο το νέο μονοθέσιο έχει πλήρως επανασχεδιαστεί“, δήλωσε ο υπεύθυνος σχεδιασμού του σασί, Enrico Cardile.
“Από πλευράς αεροδυναμικής αυξήσαμε την κατακόρυφη κάθετη δύναμη, ούτως ώστε να είμαστε εναρμονισμένοι με τους νέους κανονισμούς στην αεροδυναμική. Παράλληλα με αυτήν την αλλαγή πετύχαμε τα επιθυμητά αποτελέσματα στην ισορροπία. Επιπλέον η ανάρτηση έχει επανασχεδιαστεί, για να υποστηρίξει την αεροδυναμική της SF23 και να αυξήσει τις ρυθμίσεις, οι οποίες μπορούν να γίνουν στην πίστα“.
“Οι πιο σημαντικές αλλαγές είναι στην περιοχή της εμπρός ανάρτησης. Εκεί περάσαμε σε low track rod. Η εμπρός αεροτομή είναι διαφορετικό, όπως και τος ρύγχος του. Επίσης το αμάξωμα έχει μια διαφορετική εκδοχή σε σχέση με πέρυσι”.
“Οι κανονισμοί που εισήγαγε η FIA για την μείωση του porpoising, είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρξει καθαρή απώλεια αεροδυναμικής απόδοσης. Και αυτή η απώλεια απόδοσης ήταν αρκετά σημαντική, όπως είδαμε“.
“Σε ότι αφορά την εξέλιξη, η δουλειά μας δεν διέφερε πολύ από αυτή των προηγούμενων ετών. Έπρεπε απλώς να προσαρμόσουμε τη γεωμετρία της SF23, ώστε να ταιριάζει στα νέα σχήματα ροής αέρα που δημιουργούνται, λόγω των νέων κανονισμών“.
Εκτός από την τεχνική ανάλυση για την SF23, ο Cardile έκανε αναφορά και για το budget cap, λέγοντας σημαντικά πράγματα για την εξέλιξη του μονοθέσιου και τις αλλαγές που υπήρξαν από το 2021 μέχρι σήμερα
“Το budget cap είχε επίδραση στην απόδοση του μονοθεσίου. Ως εκ τούτου, όταν ήρθε ο σχεδιασμός του φετινού αυτοκινήτου, έπρεπε να το λάβουμε στα υπόψιν μας. Ο τρόπος που προχωρήσαμε ήταν να αποφασίσουμε ποιες περιοχές του μονοθεσίου είχαν μικρή ή καθόλου προστιθέμενη αξία στην απόδοση του. Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να διατηρήσουμε αυτές τις περιοχές παρόμοιες με αυτές του προκατόχου“.
“Αυτό σε νούμερα σημαίνει, ότι ο αριθμός των ανταλλακτικών που μεταφέρονται στο φετινό μονοθέσιο είναι διπλάσιος από εκείνο που κατασκευάστηκε σύμφωνα με τους προηγούμενους κανονισμούς, χωρίς την παρουσία του budget cap“.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.