GP Βραζιλίας – Masterclass από τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή

Σε ένα δραματικό race weekend, τόσο εντός όσο και εκτός πίστας, ο Lewis Hamilton ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου του GP Βραζιλίας, κάνοντας πιθανότατα μία από τις καλύτερες εμφανίσεις της καριέρας του και εντείνοντας την αγωνία για τους τρεις τελευταίους αγώνες της σεζόν.

Στο GP Βραζιλίας είδαμε το τελευταίο sprint qualifying για φέτος. Οι κατατακτήριες, με την κλασική τους μορφή, έλαβαν χώρα την Παρασκευή και καθόρισαν τη σχάρα εκκίνησης για το sprint qualifying, το οποίο έλαβε χώρα το Σάββατο.

Ταχύτερος στις κατατακτήριες δοκιμές ήταν ο Lewis Hamilton, σε μία εξαιρετική του εμφάνιση, με τους Verstappen και Bottas να συμπληρώνουν την πρώτη τριάδα της σχάρας εκκίνησης για το sprint qualifying του Σαββάτου. Ο επτάκις πρωταθλητής θα δεχόταν ήδη ποινή 5 θέσεων για τον αγώνα της Κυριακής, μετά από χρήση νέου κινητήρα εσωτερικής καύσης, όμως μετά την απόδοση του στις κατατακτήριες δοκιμές δε φαινόταν πως η ποινή αυτή θα ήταν αρκετή για να τον εμποδίσει από το να πάρει τη νίκη.

Και κάπου εκεί ξεκίνησε το δράμα. Ο Jo Bauer, τεχνικός αντιπρόσωπος της FIA, ανακάλυψε, μετά από έρευνα στην W12 του Βρετανού, ότι υπήρχε παρατυπία στο σύστημα DRS, καθώς όταν ήταν ανοιχτό η μέγιστη απόσταση μεταξύ των πτερυγίων ήταν μεγαλύτερη από την επιτρεπόμενη.

Παράλληλα, ο Max Verstappen κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών για παραβίαση του Άρθρου 2.5.1 του Αγωνιστικού Κώδικα, ο οποίος επισημαίνει ότι υπό καθεστώς parc fermé δεν επιτρέπεται ο έλεγχος ή η παραμετροποίηση στα μονοθέσια χωρίς έγκριση. Αυτό συνέβη γιατί, μετά το πέρας των κατατακτήριων, ο Ολλανδός ακούμπησε την πίσω αεροτομή της W12 του Hamilton. (Διαβάστε περισσότερα εδώ)

Οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν ότι ο Hamilton έπρεπε να αποκλειστεί από τα αποτελέσματα των κατατακτήριων της Παρασκευής και ο Verstappen να δεχτεί πρόστιμο 50 χιλιάδων ευρώ για παραβίαση του Αγωνιστικού Κώδικα. (Διαβάστε περισσότερα εδώ)

Ως αποτέλεσμα, ο Hamilton εκκίνησε 20ος στο sprint του Σαββάτου, στο οποίο κυριάρχησε ο Bottas, με τους Verstappen και Sainz να σχηματίζουν την πρώτη τριάδα της σχάρας εκκίνησης για τον αγώνα της Κυριακής και τους Perez και Hamilton να ακολουθούν, με τον Βρετανό να καταφέρνει να αναρριχηθεί από την 20η θέση στην 5η, μέσα σε 24 μόνο γύρους.

Μετά από την αναπάντεχη τροπή των γεγονότων στο GP Βραζιλίας, φτάσαμε αισίως στον αγώνα της Κυριακής, όπου στην εκκίνηση ο Bottas έχασε την πρωτοπορία του αγώνα, με τον Verstappen να τον οδηγεί εκτός πίστας και τον Perez να ακολουθεί τον Ολλανδό.

Παράλληλα, ο Sainz, έχοντας κάνει μία κακή εκκίνηση, είχε επαφή με τον πρώην teammate του, Lando Norris, η οποία οδήγησε σε αστοχία του πίσω αριστερά ελαστικού του Norris, με αποτέλεσμα να πρέπει να επισκεφθεί τα pits,γεγονός που τον έριξε στην τελευταία θέση.

Ήδη από τον 5ο γύρο ο Hamilton είχε βρεθεί 3ος, με τη διαφορά του από τον Verstappen να έχει πέσει κάτω από τα 5 δευτερόλεπτα.

Στον 6ο γύρο είχαμε επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, μετά από επαφή των Tsunoda και Stroll και λίγους γύρους αργότερα το σκηνικό συνεχίστηκε με το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, μετά από επαφή των Schumacher και Raikkonen.

Ο Perez έκανε ό,τι μπορούσε για να αμυνθεί όμως ο Βρετανός πρωταθλητής επιτέθηκε και τον προσπέρασε στον 19ο γύρο. Στόχος πλέον ήταν ο Ολλανδός, με τους δύο να βρίσκονται για μία ακόμη φορά σε δικό τους αγώνα.

Ο Hamilton επισκέφθηκε πρώτος τα pits, στον 26ο γύρο, για να φορέσει τη σκληρή γόμα, με σκοπό να κάνει το undercut αλλά η Red Bull αντέδρασε άμεσα και ο Verstappen ακολούθησε στον 27ο γύρο, με τη διαφορά τους παρ’ όλα αυτά να έχει πέσει κάτω από τα 2 δευτερόλεπτα.

Την πρώτη κίνηση για το δεύτερο pit stop έκανε ο Verstappen στον 40ο γύρο και ο Hamilton ακολούθησε τρεις γύρους αργότερα. Είχε έρθει η ώρα για την πραγματική μάχη, με τον Hamilton να κλείνει τη διαφορά και να έχει αρχίσει να πιέζει απειλητικά τον Ολλανδό. Από τον 46ο γύρο η διαφορά τους είχε πέσει κάτω από το ένα δευτερόλεπτο και οι επόμενοι 13 γύροι ήταν γεμάτοι αγωνία για την έκβαση της μεταξύ τους μάχης.

Στον 48ο γύρο ο Βρετανός επιτέθηκε από την εξωτερική στα φρένα για τη Descida do Lago και ο Verstappen άνοιξε τη γραμμή του, με αποτέλεσμα να βγουν και οι δύο εκτός πίστας.

Οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν ότι δεν χρειαζόταν περαιτέρω εξέταση του συμβάντος αλλά παρ’ όλα αυτά είναι σημαντικό να σημειώσουμε πως τη στιγμή της απόφασης οι αγωνοδίκες δεν είχαν στα χέρια τους το υλικό από την onboard κάμερα του μονοθέσιου του Ολλανδού. Εκ των υστέρων, μετά το πέρας του αγώνα, η Mercedes ανακοίνωσε πως ζήτησε να επανεξεταστεί το συμβάν, με το πλάνο της onboard να έχει πλέον βρεθεί.

Στον 59ο γύρο ο Hamilton επιτέθηκε ξανά, αυτή τη φορά με επιτυχία, πήρε τα ηνία του αγώνα και άρχισε αμέσως να ανοίγει τη διαφορά.

Πρώτος πέρασε τη γραμμή τερματισμού στο GP Βραζιλίας ο Lewis Hamilton, με 10.4 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Max Verstappen, σε μία τρομερή νίκη, έχοντας ξεκινήσει από τη 10η θέση.

Ήταν ένα πραγματικά επεισοδιακό Σαββατοκύριακο για τον Βρετανό οδηγό της Mercedes, ο οποίος έδωσε μία εξαιρετική μάχη, είχε τρομερές εμφανίσεις όλο το Σαββατοκύριακο και δεν άφησε τις ποινές που του δόθηκαν να τον επηρεάσουν, καταφέρνοντας να αναρριχηθεί από τη 10η θέση και να πάρει την πολυπόθητη νίκη που έριξε τη διαφορά του από τον Verstappen στο πρωτάθλημα οδηγών στους 14 βαθμούς, με τρεις αγώνες να απομένουν.

Η Mercedes διατηρεί την πρώτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με 521.5 βαθμούς έναντι των 510.5 της Red Bull, μια διαφορά που είναι παρ’ όλα αυτά εύκολα ανατρέψιμη.

Οι Leclerc και Sainz συνεχίζουν να φέρνουν αποτελέσματα, ειδικά μετά την αναβάθμιση του υβριδικού συστήματος στην μονάδας ισχύος της Ferrari, με τους τρεις τελευταίους αγώνες να βλέπουν την ομάδα του Maranello να κατοχυρώνει την 3η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, με τη διαφορά της από τη McLaren να έχει ανοίξει πλέον στους 31.5 βαθμούς.

Ήταν δυστυχώς ένα ακόμα ατυχές Σαββατοκύριακο για την ομάδα από το Woking, με τον Lando Norris να εκκινεί από την 5η θέση του grid αλλά να πέφτει στο τέλος της κατάταξης μετά την επαφή του με τον Sainz και τον Ricciardo να εγκαταλείπει στον 49ο γύρο λόγω απώλειας ισχύος.

Τουλάχιστον τα αυτοκίνητα ασφαλείας σε συνδυασμό με τον καλό ρυθμό βοήθησαν τον Βρετανό να αναρριχηθεί πιο εύκολα στο GP Βραζιλίας και να βρεθεί στην 10η θέση, παίρνοντας αυτό τον ένα βαθμό, ο οποίος στο μέλλον μπορεί να φανεί ιδιαίτερα σημαντικός.

Καθώς κατευθυνόμαστε για πρώτη φορά στο Qatar και στο Losail International Circuit (19-21 Νοεμβρίου), μία πίστα που φαίνεται να ταιριάζει περισσότερο στο μονοθέσιο της Mercedes, αρχίζουμε να σκεφτόμαστε αν θα έρθει η ευκαιρία για τον Βρετανό πρωταθλητή να κλείσει κι άλλο τη διαφορά ή αν το Σαββατοκύριακο που μας έρχεται θα φέρει μαζί του την απάντηση του Max Verstappen.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Νένα Πασβάντη

Εν δυνάμει δημοσιογράφος, η μεγάλη μου αγάπη είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και ειδικότερα η Formula 1. Όταν δεν ασχολούμαι με Formula περνάω τον χρόνο μου παρακολουθώντας MotoGP.

F1RACINGNEWS