Ο Ross Brawn πιστεύει ότι η εισαγωγή ενός ανώτατου ορίου κόστους σταμάτησε τις ομάδες της F1 από το να ρίχνουν χρήματα σε όποια προβλήματα αντιμετώπιζαν και προσέφερε μια πιο αποδοτική κούρσα τίτλου.
Για πρώτη φορά στην ιστορία του αθλήματος πέρυσι, οι ομάδες περιορίστηκαν στο ποσό που μπορούσαν να δαπανήσουν, με ανώτατο όριο τα 145 εκατομμύρια δολάρια. Σε συνδυασμό με το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού, το οποίο για την ερχόμενη σεζόν πέφτει στα 140 εκατ. δολάρια και από το 2023 και μετά στα 135 εκατ. δολάρια, δόθηκε έμφαση στους φετινούς ολοκαίνουργιους αεροδυναμικούς κανονισμούς που έπαιξαν επίσης σημαντικό ρόλο
Ο Brawn, διευθύνων σύμβουλος μηχανοκίνητου αθλητισμού της F1, πιστεύει ότι έχουν πλέον τεθεί τα θεμέλια που προμηνύουν πολλά για το μέλλον.
“Το ανώτατο όριο κόστους είναι μια πολύ θεμελιώδης αλλαγή στη Formula 1”, δήλωσε ο Brawn σε συνέντευξή του στους New York Times.
“Σταματά τις πλούσιες ομάδες από το να συνεχίσουν να ρίχνουν πόρους σε μια πρόκληση. Πρέπει να δουλέψουν με περιορισμένους πόρους που μπορούν να αντέξουν οικονομικά γύρω από το ανώτατο όριο κόστους.
“Με το ανώτατο όριο κόστους που έχουμε τώρα, υπάρχουν πιθανώς τέσσερις ή πέντε ομάδες που το φτάνουν. Καθώς αυτό μειώνεται, θα υπάρχουν περισσότερες ομάδες.
“Νομίζω ότι η πλειοψηφία των ομάδων της Formula 1, μέσα στον επόμενο ένα ή δύο χρόνο, θα λειτουργεί στα όρια του ανώτατου ορίου κόστους, πράγμα που σημαίνει ότι όλοι θα έχουν τους ίδιους πόρους. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό σημείο.
“Ένας από τους λόγους που το πρωτάθλημα [πέρυσι] έμεινε τόσο κοντά ήταν ότι οι ομάδες δεν είχαν τους πόρους που μπορούσαν να διαθέσουν όπως στο παρελθόν.
“Ήταν η πρώτη χρονιά που εφαρμόσαμε το ανώτατο όριο κόστους και η Mercedes και η Red Bull δεν μπόρεσαν να ανεβάσουν τον δείκτη στο 11. Δεν τους επιτρεπόταν.
“Αυτό σήμαινε ότι το πρωτάθλημα παρέμεινε κοντά σε όλη τη σεζόν. Δεν είχαμε μια ομάδα να το κερδίζει επειδή έριξε τεράστιους πόρους στο θέμα”
Ο Brawn πιστεύει ότι η F1 υπήρξε θύμα της ίδιας της επιτυχίας της, καθώς αναπτύχθηκε με τα χρόνια, λόγω του γεγονότος ότι η αξία της νίκης έγινε τόσο υψηλή, ώστε να δικαιολογείται η δαπάνη σημαντικών χρηματικών ποσών για την επίτευξη νικών σε αγώνες και τίτλους.
Αυτό έχει πλέον μετριαστεί. Ο Brawn πρόσθεσε: “Είπαμε ‘Είναι ένας σημαντικός προϋπολογισμός για να ανταγωνιστείς στη Formula 1, αλλά θα τον περιορίσουμε. Δεν μπορείτε να συνεχίσετε να ξοδεύετε”. Αυτό φέρνει ένα πιο στενό πρωτάθλημα, έναν πιο στενό ανταγωνισμό.
“Έχουν επίσης γίνει αρκετά πράγματα με τους κανονισμούς, τα ελαστικά, τους τροχούς, άλλες πτυχές του μονοθεσίου, ώστε να υπάρξει στενότερος ανταγωνισμός στο μέλλον, αλλά να εξακολουθήσει να υπάρχει αξιοκρατία.
“Εξακολουθούμε να θέλουμε την καλύτερη ομάδα και το καλύτερο μονοθέσιο για να κερδίσει, και φυσικά τον καλύτερο οδηγό.
“Αλλά δεν θέλουμε να το βάλουν στα πόδια και να κρυφτούν, γι’ αυτό είμαι πολύ αισιόδοξος για το μέλλον”
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.