Ο Mattia Binotto πιστεύει πως οι περισσότερες ομάδες της Formula 1 υποτίμησαν το φαινόμενο του porpoising το οποίο ήταν έντονο στις Βαρκελώνης.
Πλάνα από το τριήμερο των φετινών δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη, έδειχναν, πιο έντονα το μονοθέσιο του Charles Leclerc να ταλαντώνεται στις ευθείες, κάτι το οποίο προέρχεται από το ground effect το οποίο αποτελεί συνέπεια των νέων αεροδυναμικών κανονισμών.
Με τις ομάδες να αναζητούν λύσεις σχετικά με το συγκεκριμένο πρόβλημα ενόψει των δεύτερων δοκιμών στο Μπαχρέιν οι οποίες ξεκινούν αυτήν την Πέμπτη, ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto, θεωρεί πως αυτό το πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί με εύκολα.
“Θεωρώ πως οι περισσότεροι από εμάς, υποτιμήσαμε αυτό το πρόβλημα.” είπε ο Binotto. “Απ’ τη στιγμή που βρεθήκαμε στην πίστα, το μονοθέσιο άρχισε να έχει μερικές αναπηδήσεις, οι οποίες ήταν περισσότερες απ’ ότι αναμέναμε.”
“Ειμασταν σίγουροι πως η κατάσταση με το ground effect θα ήταν αρκετά διαφορετική. Είναι μία διαδικασία εκμάθησης.”
“Η επίλυση του προβλήματος αυτού μπορεί να είναι αρκετά απλή, βελτιστοποιώντας την απόδοση. Όμως προσπαθώντας να αποφύγεις την αναπήδηση παίρνοντας όλη τη δύναμη του μονοθεσίου, αυτό είναι κάτι που δεν είναι τόσο εύκολο.”
“Είμαι σίγουρος ότι σε κάποια φάση, κάθε ομάδα λύσει το πρόβλημα αυτό. Πόσο χρόνος θα χρειαστεί για να βρεθεί η λύση; Πιστεύω πως εκείνοι οι οποίοι θα βρουν πρώτοι τη λύση, θα είναι είναι αυτοί οι οποίοι θα έχουν πλεονέκτημα απέναντι στους υπόλοιπους κατά το ξεκίνημα της σεζόν.”
Το ground effect δεν είναι ένα νέο φαινόμενο στην Formula 1, αφού είχε εμφανιστεί για πρώτη φορά στην Lotus 78 του Mario Andretti και του Gunnar Nilsson το 1977.
Όταν ρωτήθηκε για το εάν το porpoising προκλήθηκε από παρόμοια πρόβληματα όπως εκείνα του πρώτης εποχής του ground effect, ο Binotto αναφέρθηκε στις διάφορες στα νέα μονοθέσια.
“Ήμουν πολύ νέος για να το γνωρίζω!” είπε αστειευόμενος ο Binotto, ωστόσο στη συνέχεια πρόσθεσε τα εξής: “Για να είμαι ειλικρινής, τα μονοθέσια είναι αρκετά διαφορετικά, όμως παίζει ρόλο το ground effect και το ποσό δυνατό είναι αυτό.”
“Νομίζω πως τα υπόλοιπα μονοθέσια είναι ελάχιστα διαφορετικά, όμως σίγουρα έχουμε πολλές ομοιότητες.”
“Η συχνότητα της αναπήδησης των μονοθεσίων είναι η φυσική συχνότητα του ίδιου του μονοθεσίου και θεωρώ πως επηρεάζεται από την αεροδυναμική. Είναι τόσο απλό.”
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.