Τρεις αγώνες έμειναν για το φινάλε του φετινού Πρωταθλήματος με 111 πόντους διαθέσιμους. Ποιος θα αναδειχθεί μεγάλος θριαμβευτής και απόλυτο αφεντικό στην οικογένεια της Ducati;
Το GP Ταϊλάνδης ολοκληρώθηκε, και πλέον οι κορυφαίοι αναβάτες του κόσμου θα ταξιδέψουν για την Μαλαισία και την Sepang.
Το περασμένο Σαββατοκύριακο στην Buriram, ο Martin έκανε εκπληκτικές εμφανίσεις, μαζεύοντας το απόλυτο των πόντων που μπορούσε (37). Αντίθετα, ο Bagnaia ‘εμφανίστηκε’ μόνο την Κυριακή ανταγωνιστικός, και στάθηκε τυχερός στο φινάλε. Ο Binder πάτησε εκτός πίστας στον τελευταίο γύρο, και παρέδωσε στον Ιταλό τη 2η θέση και τέσσερις πόντους ‘δώρο’.
Έτσι, η διαφορά των δυο μειώθηκε σχεδόν στο μισό. Πλέον, η μάχη για τον Τίτλο βρίσκεται στην τελική ευθεία, με τον Bagnaia να είναι 13 πόντους μπροστά στη βαθμολογία από τον Martin, και 79 από τον Bezzecchi.
Δυο συνεχόμενες σπουδαίες χαμένες ευκαιρίες για Martin
Οι 27 πόντοι που προηγήθηκε ο Bagnaia στη βαθμολογία προήλθαν σε Ινδονησία και Αυστραλία αγώνες, και αποτελούσαν ‘μαγική εικόνα’. Ο Jorge Martin κυριάρχησε. Μα μια πτώση, και μια κατακόρυφη πτώση απόδοσης των ελαστικών στον τελευταίο γύρο, αντίστοιχα, τον καταδίκασαν, και έδωσαν το δικαίωμα στον Bagnaia να τερματίσει πιο μπροστά από τον Ισπανό.
Η ‘ωμή’ ταχύτητα της Pramac στα χέρια του, ωστόσο, δείχνουν πως ο Martin έχει πολλές πιθανότητες να ανατρέψει εκ νέου την συνθήκη που έχει δημιουργηθεί.
Ο ‘Martinator’ έχει επτά (!) νίκες σε Sprint φέτος, τρέχοντας ένα σερί πέντε συνεχόμενων 12αριών που τον έχει βοηθήσει πάρα πολύ στην ανάκαμψη του στη βαθμολογία. Από την άλλη, ο Ιταλός αντίπαλος του μετρά τέσσερις στο σύνολο της σεζόν.
Σε επίπεδο Αγώνων, όμως, τα δεδομένα αντιστρέφονται. Εκεί, ο Bagnaia μετρά έξι καρό σημαίες, και ο Martin τέσσερις.
Τα αντίστοιχα νούμερα του Bezzecchi είναι μόλις μια νίκη σε Sprint και τρεις σε Grand Prix. Το μεγάλο ‘αγκάθι’ του αναβάτη της Mooney είναι το χειρουργείο προ τριών εβδομάδων στην ωμοπλάτη που τον έχει αφήσει πίσω σε επίπεδο δυνάμεων. Έτσι, οι πιθανότητες του για την κορυφή φέτος έχουν μειωθεί δραματικά. Το ταλέντο, όμως, αποκαλύφθηκε στο μέγιστο βαθμό φέτος.
Μια νίκη πέρυσι στις εναπομείναντες πίστες
Οι προορισμοί που θα επισκεφθούν ως το φινάλε οι αναβάτες, είναι πίστες στις οποίες πέρυσι δεν κυριάρχησαν. Αντίθετα, μόνο στη Sepang ο Bagnaia κατάφερε να πάρει μια νίκη. Αυτό το στατιστικό μπορεί να σημαίνει κάτι, μπορεί όμως να μη σημαίνει και τίποτα. Η φετινή δυναμική των ομάδων δεν είναι ίδια με πέρυσι, όπως ούτε και το κίνητρο.
Martin & Bezzecchi έχουν ήδη πετύχει τους στόχους τους
Το μεγάλο πλεονέκτημα του Bagnaia σε σχέση με τους υπόλοιπους δύο, είναι κάτι σημαντικό όταν μιλάμε για Πρωταθλητισμό. Ο αναβάτης της Ducati Lenovo το έχει ξανακάνει.
Από την πλευρά τους όμως, Martin & Bezzecchi, έχουν πολλά να κερδίσουν σε περίπτωση που τα καταφέρουν και λίγα να χάσουν. Για την ακρίβεια τίποτα. Γιατί αμφότεροι έχουν φτάσει ήδη εκεί που είχαν στοχεύσει όταν έσβηναν τα κόκκινα φώτα στην πρεμιέρα.
Στην περίπτωση του Martin, η σταθεροποίηση της απόδοσης του, και η ‘εκδίκηση’ για το γεγονός ότι η Ducati προτίμησε να εμπιστευθεί τον Bastianini, κι όχι αυτόν για την αντικατάσταση του Miller αποτελούσαν τις κύριες φιλοδοξίες του. Οι συνεχόμενοι τραυματισμοί του ‘Bestia’ αποτέλεσαν εμπόδιο στην εμφάνιση της δυναμικής του φέτος. Ωστόσο, ο JM89 σαφέστατα και απέδειξε ότι άξιζε κι αυτός μια σέλα στην πρώτη ομάδα της Ducati.
Ο ‘Bez‘ ήθελε να πείσει ότι αυτός είναι το No.1 της VR46, και να μονιμοποιηθεί στην πρώτη πεντάδα του grid. Και στις δύο περιπτώσεις αποδείχθηκε συνεπής, αναδεικνύοντας τα χαρακτηριστικά του ταλέντου του, με τα οποία θα διαπρέψει τα επόμενα χρόνια.
Όποιος κι αν επικρατήσει, ευχή μας είναι να συμβεί στο τελευταίο Grand Prix της σεζόν, σε μια σεζόν όπου οι Sprint αγώνες αύξησαν το ενδιαφέρον αλλά και την καταπόνηση των αθλητών…
Διαβάστε όλα τα νέα της F1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord,Twitter