Azerbaijan GP – Δράμα στην Πόλη των Ανέμων

Το grand prix που διεξάγεται στο Μπακού δεν χαρακτηρίζεται από την ιστορία του, καθώς βρίσκεται στο καλεντάρι της Formula 1 από το 2016 (ως European GP, από το 2017 ως Azerbaijan GP), αλλά από την φήμη που αρχίζει να αποκτά για τους χαώδεις και συγκλονιστικούς αγώνες του.
Οι πιο επεισοδιακές κατατακτήριες από το 2016

Οι κατατακτήριες του Σαββάτου του Azerbaijan GP ήταν οι πιο επεισοδιακές των τελευταίων πέντε χρόνων, με 4 κόκκινες σημαίες, κάτι που είχαμε να δούμε από το grand prix της Ουγγαρίας το 2016. Αυτές προκλήθηκαν από τους Stroll, Giovinazzi, Ricciardo και Tsunoda-Sainz. Μετά από το επεισοδιακό session, οι κατατακτήριες ολοκληρώθηκαν με τον Leclerc να παίρνει 2η back to back pole position, με τους Hamilton και Verstappen να συμπληρώνουν την πρώτη τριάδα.

Γαλήνη πριν την καταιγίδα

Στην εκκίνηση του αγώνα δεν είχαμε απρόοπτα, αν εξαιρέσει κανείς τη μικρή επαφή που είχαν ο Mick Schumacher και ο Lance Stroll. Στον 3ο γύρο ο Hamilton επιτέθηκε και προσπέρασε τον Leclerc, μετά από λάθος του τελευταίου στον προηγούμενο γύρο, στη στροφή 15, κάτι που επέτρεψε στον Βρετανό να κλείσει τη διαφορά και να χρησιμοποιήσει το slipstream για να τον περάσει. Ο Μονεγάσκος ανέφερε ότι έχασε το προβάδισμα λόγω ενός κλαδιού που βρισκόταν εντός της πίστας στη στροφή 15, κάτι που τον έκανε να επιβραδύνει.

Παρ’ όλα αυτά, εκ του αποτελέσματος, φαίνεται πως η προσπέραση θα ήταν αναπόφευκτη, αν όχι σε εκείνο τον γύρο, τότε όχι πολύ αργότερα. Ο Leclerc δεν είχε καλό ρυθμό και δυστυχώς το ίδιο μπορούμε να πούμε και για τον ομόσταυλο του, Carlos Sainz. Ο Sainz έχασε αρκετές θέσεις στον 10ο γύρο, όταν βγήκε εκτός στην στροφή 8 και τελικά τερμάτισε 8ος, χάνοντας 3 θέσεις από τις κατατακτήριες, με τον Μονεγάσκο να τερματίζει 4oς, χάνοντας και αυτός 3 θέσεις αντίστοιχα. H Ferrari θα μπορούσε να φέρει καλύτερα αποτελέσματα στον αγώνα της Κυριακής καθώς, όπως θα δούμε αργότερα, με τους Verstappen και Hamilton εκτός αγώνα, ίσως μία θέση στο βάθρο να ήταν εφικτή.

Στον 17ο γύρο του Azerbaijan GP, ο Sebastian Vettel θα βρεθεί να ηγείται του αγώνα, κάτι που είχαμε να δούμε από το grand prix της Βραζιλίας το 2019.

Στον 31ο γύρο ο Lance Stroll βγήκε εκτός, μετά από σύγκρουση με τις μπαριέρες, πριν την είσοδο του pit lane, καθώς αστόχησε το πίσω αριστερά ελαστικό του. Ο Καναδός είχε εκκινήσει με σκληρή γόμα και είχε καταφέρει να ανεβεί μέχρι την 4η θέση, χωρίς να έχει μπει για pit stop αλλά ο αγώνας του τελείωσε άδοξα.

Ο Stroll βγήκε εκτός στον 31ο γύρο

Ενώ όλα έδειχναν πως το 1-2 ήταν πολύ πιθανό για την Red Bull στο Azerbaijan GP, με τον Verstappen να ηγείται και να ανοίγει τη διαφορά και τον  Perez να ακολουθεί, στον 47ο γύρο, 4 γύρους πριν τον τερματισμό, ο Ολλανδός προσέκρουσε στις μπαριέρες της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού, καθώς είχαμε δεύτερη αστοχία του πίσω αριστερά ελαστικού.

Ο Verstappen εκτός μετά από αστοχία ελαστικού
Μέσα σε μία στιγμή οι ελπίδες για τη νίκη έσβησαν, με το grand prix του Αζερμπαϊτζάν να έχει αποκαρδιωτική κατάληξη για τον Ολλανδό.

Ο Verstappen αργότερα δήλωσε πως σίγουρα θα υπάρξουν συνομιλίες με την Pirelli σχετικά με τις αστοχίες των ελαστικών αλλά γνωρίζει ήδη το αποτέλεσμα των συνομιλιών αυτών, το οποίο θα καταλήξει με δήλωση της Pirelli που θα ανακοινώνει ότι τα κλαταρίσματα προήλθαν από θραύσματα στην πίστα.

Αργότερα, ο Mario Isola της Pirelli όντως δήλωσε πως πιστεύει ότι πρόκειται για θραύσματα, καθώς δεν υπήρχε καμία περίεργη ένδειξη στο μονοθέσιο, στις αναρτήσεις, τα ελαστικά ή τα φρένα. Επίσης σκεπτόμενος πως το πίσω αριστερά ελαστικό δεν ταλαιπωρείται τόσο, αλλά και την εγκοπή στο ελαστικό του Lewis το οποίο κατά τύχη δεν έσκισε την κατασκευή του ελαστικού (βρέθηκε εγκοπή στο πίσω αριστερά ελαστικό του) κατέληξε στο ότι οι ενδείξεις αυτές τους οδηγούν προς την κατεύθυνση των θραυσμάτων. Ολοκλήρωσε δηλώνοντας πως μέχρι το τέλος της εβδομάδας, και αφού επιστρέψουν στη βάση τους τα ελαστικά, θα ξέρουν κάτι παραπάνω.

Οι αγωνοδίκες έβγαλαν κόκκινη σημαία με δύο γύρους να απομένουν και ενώ την πρώτη τριάδα αποτελούσαν οι Perez, Hamilton και Vettel, πάρθηκε η απόφαση να επανεκκινήσει ο αγώνας. Έγινε στατική εκκίνηση και η συνέχεια ήταν επεισοδιακή. Ο Hamilton, έχοντας βρεθεί στην εσωτερική του Sergio Perez, προσπαθώντας να τον προσπεράσει, έχασε τα φρένα στην 1η στροφή, με αποτέλεσμα να βγει εκτός πίστας και να τερματίσει εκτός της δεκάδας.

O Hamilton βγαίνει εκτός πίστας

Αργότερα, αναφέρθηκε πως ο λόγος για το μπλοκάρισμα του ήταν η ρύθμιση “Break Magic”, την οποία ο Hamilton ακούμπησε άθελα του. Η ρύθμιση αυτή ενεργοποιεί τη διαδικασία προθέρμανσης του συστήματος πέδησης και χρησιμοποιείται πριν τη διαδικασία της εκκίνησης. Ως συνέπεια, η κατανομή της πέδησης δεν ήταν σωστή και έτσι ο Βρετανός βρέθηκε εκτός πίστας στην 1η στροφή.

Το αποτέλεσμα ήταν ένα απρόβλεπτο βάθρο αποτελούμενο από τους Sergio Perez, Sebastian Vettel και Pierre Gasly.

Ο Perez άντεξε την πίεση και κατάφερε να πάρει τη δεύτερη του νίκη στην Formula 1, ανυψώνοντας το πνεύμα στην Red Bull, μετά την απροσδόκητη κατάληξη του αγώνα για τον ομόσταυλο του. Αυτή τη στιγμή φαίνεται πως ο Perez συμπληρώνει καλά τον Ολλανδό, φέρνοντας αποτελέσματα και πόντους στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Αντιθέτως το τοπίο στη Mercedes ήταν ιδιαίτερα θολό στον αγώνα της Κυριακής, με το λάθος του Hamilton να τον ρίχνει στην 15η θέση και τον Valtteri Bottas να βρίσκεται στην 12η, με αποτέλεσμα η ομάδα να φύγει από το Μπακού με μηδέν βαθμούς. Πρόκειται, ομολογουμένως, για μία από τις χειρότερες εμφανίσεις του Φιλανδού, ο οποίος διάλεξε ίσως τη χειρότερη στιγμή για κάτι τέτοιο.

O Vettel τερματίζει 2ος
Επιστρέφοντας στο podium, μπορούμε να πούμε πως η επάνοδος του Sebastian Vettel ήταν εκπληκτική.

Ο Γερμανός έκανε μία καλή εκκίνηση, είχε πολύ καλό ρυθμό, έκανε σωστή διαχείριση ελαστικών και, τελικά, ανέβηκε στη 2η θέση του βάθρου, στο πρώτο του podium από το περσινό grand prix Τουρκίας και στο πρώτο του σαν οδηγός της Aston Martin. Μετά από ένα δύσκολο ξεκίνημα της σεζόν για τον ίδιο και την Aston Martin, το αποτέλεσμα της Κυριακής αναζωογόνησε ιδιαίτερα την ομάδα.

Το βάθρο ολοκλήρωσε ο Pierre Gasly, καταφέρνοντας να κρατήσει πίσω του τους Leclerc και Norris στον τελευταίο γύρο και κάνοντας μία πολύ καλή εμφάνιση, έχοντας ρυθμό καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ένα πολύ καλό αγώνα είχε και ο ομόσταυλος του, Yuki Tsunoda, ο οποίος διατήρησε τη θέση του και τερμάτισε 7ος, κάτι που ανέβασε την Alpha Tauri στην 5η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Αναμένουμε τη συνέχεια στο Le Castellet της Γαλλίας, στις 18-20 Ιουνίου.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeDiscord και Twitter.

Νένα Πασβάντη

Εν δυνάμει δημοσιογράφος, η μεγάλη μου αγάπη είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και ειδικότερα η Formula 1. Όταν δεν ασχολούμαι με Formula περνάω τον χρόνο μου παρακολουθώντας MotoGP.

F1RACINGNEWS