WRCΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Αυτή την Toyota ποιος θα την κοντράρει; 

Το ράλλυ Σαφάρι ολοκληρώθηκε με την Toyota Gazoo Racing να πετυχαίνει το πέμπτο 1-2-3-4 της ιστορίας της και το ερώτημα είναι αν τελικά θα βρεθεί κατασκευαστής να την ανταγωνιστεί. Ας δούμε τι έκαναν οι πρωταγωνιστές  του έβδομου αγώνα της χρονιάς. 

Το ότι το ράλλυ Σαφάρι χαρακτηρίζεται ως ο δεύτερος πιο σκληρός αγώνας του WRC (μην ξεχνάμε το Acropolis), είναι γνωστό τοις πάσι. Ένας αγώνας ο οποίος εξελίχθηκε σε παράσταση για έναν ρόλο, τον οποίο ανέλαβε η Toyota Gazoo Racing, η οποία έκανε το πέμπτο 1-2-3-4 στην ιστορία της και το τρίτο στην Κένυα (1993,2022,2023).  

Όπως είναι φυσικό το ερώτημα που τίθεται είναι εάν υπάρχει κάποιος κατασκευαστής να την ανταγωνιστεί. Εν προκειμένω μιλάμε για πρωτάθλημα 2,5 κατασκευαστών μιας και η Hyundai καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για το καλύτερο αποτέλεσμα, εν αντιθέσει με την M-Sport η οποία παλεύει να βρει τα πατήματα της. 

Η παντοδυναμία της Toyota και η αξιοπιστία των Yaris

Την 58η νίκη της καριέρας του κατέκτησε ο Sebastien Ogier. Παρότι αντιμετώπισε προβλήματα σχεδόν όλο το τετραήμερο, αυτό δεν εμπόδισε τον Γάλλο οδηγό. Η μοναδική στιγμή στην οποία αισθάνθηκε απειλή ήταν μετά το τέλος του πρωινού σκέλους της Παρασκευής από τον Kalle Rovanpera. Η απουσία του υβριδικού συστήματος έφερε τον νεαρό Φινλανδό 2,5 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή. Τα αλλεπάλληλα κλαταρίσματα και η ζημιά στο πορτμπαγκάζ την Κυριακή δεν τον επηρέασαν δείγμα της αξιοπιστίας των Toyota GR Yaris. 

Ο βασικός αντίπαλος του Sebastien Ogier, Kalle Rovanpera παρότι είχε τον ρόλο του ανοίγματος των ειδικών την Παρασκευή ήταν αρκετά ανταγωνιστικός. Μάλιστα έφτασε μια ανάσα από την κορυφή, με την εμπειρία του “μπαρουτοκαπνισμένου” Ogier να παίζει καθοριστικό ρόλο στην μεταξύ τους μάχη. Αυτό δεν πτόησε τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2022 να παλέψει για την νίκη, κλείνοντας τον αγώνα με διαφορά 6,7 δευτερολέπτων. 

Η ήρεμη δύναμη του ράλλυ Σαφάρι ήταν ο Elftn Evans. Ο Ουαλός κινήθηκε συνετά μέχρι τον τερματισμό, αν και έφτασε μια ανάσα από το να εγκαταλείψει. Το πρωί του Σαββάτου ο κινητήρας του Toyota GR Yaris Rally1 έσβησε μπαίνοντας με δύναμη σε λάκκο με νερό με συνέπεια να χάσει χρόνο. Μετά από αυτό δεν πήρε περαιτέρω ρίσκα και έτσι έβαλε στο παλμαρέ του μια ακόμα παρουσία στο βάθρο.  

Το εμφατικό 1-2-3-4 της Toyota ολοκλήρωσε ο Takamoto Katsuta, με τον Ιάπωνα να παραμένει μακριά από τα προβλήματα. Μέχρι όμως να περάσει την ράμπα του τερματισμού, είδε το σύστημα διεύθυνσης να σπάει και το μπροστινό μέρος του GR Yaris να γίνεται μια άμορφη μάζα μετά από σύγκρουση με μια ζέβρα. Έζησε για πολύ λίγο το όνειρο του βάθρου, προτού ο Elfyn Evans τον εκθρονίσει εκ νέου.  

Η αξιοπιστία της M-Sport, οι ελληνικές συμμετοχές και ο Neuville

Από πολύ νωρίς στον αγώνα ο Dani Sordo κλήθηκε να πορευθεί με ποινή δέκα δευτερολέπτων, εξαιτίας άκυρης εκκίνησης στην “Kasarani”. Δύο τετακέ την Παρασκευή έκαναν τον Ισπανό να χάσει αρκετό χρόνο και κάθε επαφή με τις πρώτες θέσεις. Επιπλέον την Κυριακή έχασε την υδραυλική υποβοήθηση, αλλά τελικά κατέλαβε την πέμπτη θέση στην γενική κατάταξη. 

Το ράλλυ Σαφάρι ήταν ένας ακόμη αγώνας που τα προβλήματα συνέχισαν να καταδιώκουν την M-Sport. O Ott Tanak έχασε χρόνο καθώς στον δρόμο του βρέθηκαν τρεις ζέβρες. Στην συνέχεια είχε πολλαπλά κλαταρίσματα στα ελαστικά του και απώλεια ισχύος στον κινητήρα του χάνοντας χρόνο. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Pierre-Louis Loubet, με τα δύο πληρώματα να κατατάσσονται στην έκτη και έβδομη θέση αντίστοιχα. 

Την βαθμολογούμενη δεκάδα και το βάθρο του WRC 2 ολοκλήρωσαν οι Kajetan Kajetanowicz, Oliver Solberg και Martin Prokop. Στα των ελληνικών συμμετοχών ο Ιορδάνης Σερδερίδης βρισκόταν στην ενδέκατη θέση μέχρι την SS12, όταν και εγκατέλειψε λόγω προβλήματος στον κινητήρα. Μια ειδική αργότερα τον δρόμο της επιστροφής στην Ελλάδα πήρε και ο Γιώργος Βασιλάκης εξαιτίας ενός ατυχήματος. Μέχρι τότε βρισκόταν 24ος γενικής και 9ος στο WRC 2, έχοντας ποινή 4 λεπτών και 20 δευτερολέπτων γιατί άργησε κατά 25 λεπτά στο Regroup.  

Το όνειρο της παντοδυναμίας της Toyota χάλασε για λίγο ο Esapekka Lappi, ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση το πρωί του Σαββάτου. Ένα πρόβλημα στον άξονα μετάδοσης έκανε τον Φινλανδό να εγκαταλείψει. Έτσι μπήκε τέλος στο σερί παρουσιών στο βάθρο, το οποίο είχε ξεκινήσει από το ράλλυ Κροατίας. 

Το ράλλυ Σαφάρι ήταν ένας αγώνας που ο Thierry Neuville θέλει πάση θυσία να ξεχάσει. Έσπασε την εμπρός αριστερή ανάρτηση του Hyundai i20 N Rally1 την Παρασκευή. Επέστρεψε το Σάββατο όπου δια πυρός και σιδήρου μπήκε στους βαθμούς, καταλαμβάνοντας την όγδοη θέση και την πρώτη στην Powerstage.  

Ο Βέλγος χάρηκε για πολύ λίγο τους καρπούς της επιτυχίας του διότι βρέθηκε αντιμέτωπος με την απόφαση των αγωνοδικών να τον αποβάλλουν. Η αιτία ήταν η παράνομη καταγραφή πληροφοριών στις ειδικές από μη εξουσιοδοτημένο άτομο το οποίο συνδεόταν μαζί του. Από αυτό ωφελήθηκε ο Οliver Solberg, που παρά την ποινή δύο λεπτών ανέβηκε ένατος. 

Οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών

Ο μαγικός κόσμος του WRC επιστρέφει στην Ευρώπη, με το ράλλυ Εσθονίας το τετραήμερο 20-23/7. Εκεί θα κάνει ντεμπούτο ο Teemu Suninen με τα χρώματα της Hyundai στην επιστροφή του στην μεγάλη κατηγορία μετά από τρία χρόνια.

Διαβάστε όλα τα νέα της F1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord,Twitter

Χρήστος Κονδύλης

Η σχέση μου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε το 2007, και με το WRC από το 2014. Όταν δεν έχει WRC, παρακολουθώ F1 και MotoGP. Είμαι μέλος του f1racingnews.gr από τον Νοέμβριο του 2022.