WRCΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Αυτή ήταν μονάχα η αρχή… 

Το ράλλυ Πορτογαλίας ολοκληρώθηκε με νικητή τον Kalle Rovanpera o οποίος επέστρεψε στις νίκες καθώς ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος του τριημέρου. To f1racingnews.gr, περνά από ακτίνες Χ τους πρωταγωνιστές του πέμπτου αγώνα της χρονιάς. 

Το πρώτο (πραγματικά δύσκολο) ράλλυ της χρονιάς ολοκληρώθηκε. Και ήταν δύσκολο με όλη τη σημασία της λέξης. Το μόνο που άλλαξε ουσιαστικά, ήταν η επιφάνεια η οποία έγινε χωμάτινη. Οι ειδικές διαδρομές του ράλλυ Πορτογαλίας, κινήθηκαν στο ίδιο μοτίβο με πέρσι και το επίπεδο δυσκολίας ανέβηκε κατακόρυφα. Ο απόλυτος πρωταγωνιστής ήταν ένας και δεν ήταν άλλος από τον Kalle Rovanpera. 

Ο κυρίαρχος Rovanpera και τα προβλήματα του Tanak

O Φινλανδός επέστρεψε στις νίκες μετά από 8 μήνες. Η τελευταία φορά που ο Rovanpera γεύτηκε το νέκταρ της νίκης, ήταν στις 2 Οκτωβρίου του 2022 στο ράλλυ Νέας Ζηλανδίας. Μια μέρα μετά τα γενέθλια του εξασφάλισε και μαθηματικά τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο. Ημέρα-κλειδί ήταν το Σάββατο όταν κέρδισε τις πέντε από τις επτά ειδικές της ημέρας, ξεφεύγοντας από τον Dani Sordo σχεδόν ένα λεπτό. Από εκεί και πέρα το έργο για τον Kalle Rovanpera ήταν ευκολότερο και έφυγε από την Πορτογαλία με το απόλυτο των 30 βαθμών. 

Άκρως ικανοποιητική είναι η δεύτερη θέση για τον Dani Sordo. Στην τρίτη του συμμετοχή φέτος με τα χρώματα της Hyundai, σημείωσε την καλύτερη φετινή επίδοση. Καθώς η ψαλίδα από τον Kalle Rovanpera άνοιγε ολοένα και περισσότερο, ο Ισπανός έδωσε μάχη για να κρατήσει την θέση του αφού οι διώκτες του πίεζαν στο όριο. Οι 18 βαθμοί και ο ένας της Powerstage, είναι μια αρκετά καλή συγκομιδή και του έδωσε ψυχολογικό boost ενόψει του ράλλυ Σαρδηνίας. 

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Esapekka Lappi. O έτερος Φινλανδός έδωσε μάχη μέχρις εσχάτων με τον Thierry Neuville. Η οδήγηση του στις ειδικές διαδρομές του ράλλυ Πορτογαλίας ήταν ιδιαίτερα μετρημένη διότι αντιμετώπισε υποστροφή. Κατά τη διάρκεια της τρίτης ημέρας κι ενώ όλα είχαν κριθεί δεν πήρε περισσότερα ρίσκα και κατάφερε να μπει και εκείνος στην πεντάδα της Powerstage φεύγοντας με το τρίποντο. 

O Ott Tanak ξεκίνησε δυναμικά τον αγώνα αλλά στην συνέχεια τα προβλήματα έκαναν για ακόμη μια φορά την εμφάνιση τους. Ένα κλατάρισμα στην τέταρτη ειδική διαδρομή, έκανε τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2019 να χάσει 50 δευτερόλεπτα άρα και θέσεις στην κατάταξη. Επιπλέον είχε πρόβλημα με τις αναρτήσεις του και το χειρόφρενο, παρομοιάζοντας το Ford Puma με ένα άγριο άλογο. Το κερασάκι στην τούρτα μπήκε το Σάββατο όταν μια πέτρα ράγισε το παρμπρίζ. Οι 16 βαθμοί (12+4) είναι καλή συγκομιδή και κρατά τον Tanak κοντά στην κορυφή. 

Ο καταστροφικός αγώνας του Neuville και το μεγάλο “αν” του Loubet

Σε απόλυτη πανωλεθρία εξελίχθηκε το ράλλυ Πορτογαλίας για τον Thierry Neuville. Tα προβλήματα με την πρόσφυση συνόδευσαν τον Βέλγο καθ’όλη τη διάρκεια του τριημέρου, ενώ παραπονέθηκε για την απόδοση στο set-up του Hyundai i20 N Rally1. Την Κυριακή, το κιβώτιο ταχυτήτων του παρέδωσε πνεύμα και δεν προχωρούσε περισσότερο από την τρίτη ταχύτητα. Aυτό τον συνόδευσε και στις τέσσερις ειδικές της ημέρας και από θαύμα δεν τον προσπέρασαν τα πληρώματα της WRC 2.  

Η νίκη στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή, ανέβασε κατά πολύ την ψυχολογία του Pierre-Louis Loubet. Παρόλα αυτά, ελάχιστα μέτρα πριν τον τερματισμό της ειδικής “Amarante”, είχε έξοδο, με συνέπεια να πετάξει στο καλάθι των αχρήστων όλη την προσπάθεια που κατέβαλε το διήμερο. Την Κυριακή επανήλθε υπό καθεστώς Rally2, σε πιο συντηρητικό ρυθμό και έφτασε δίχως προβλήματα στον τερματισμό. 

Τον δύσκολο ρόλο του ανοίγματος των ειδικών διαδρομών της Παρασκευής είχε ο Elfyn Evans. Ο νικητής του ράλλυ Κροατίας, δεν έμεινε καθ’όλου ικανοποιημένος από το στήσιμο του Toyota Yaris. Σα να μην έφταναν όλα αυτά, ο Ουαλός οδηγός είχε μια έξοδο στην 7η ειδική διαδρομή. Τόσο ο ίδιος, όσο και ο συνοδηγός του Scott Martin είναι καλά στην υγεία τους. 

Το Σάββατο και η Κυριακή, ήταν οι μέρες πλήρους δράσης για τον Takamoto Katsuta. Ο Ιάπωνας, εγκατέλειψε την Παρασκευή εξαιτίας ενός μηχανικού προβλήματος. Τις άλλες δύο ημέρες ξεκινούσε πρώτος τις ειδικές διαδρομές, και οι χρόνοι του ήταν εφάμιλλοι των συνθηκών. 

Πύρρειος νίκη για τον Gus Greensmith στο WRC 2 

Σε μεγάλο θρίαμβο για την Toksport εξελίχθηκε το ράλλυ Πορτογαλίας καθώς η ομάδα από την Γερμανία έκανε το 1-2-3. Νικητής στην μεσαία κατηγορία αναδείχθηκε ο Gus Greensmith, εκμεταλλευόμενος την ποινή που επιβλήθηκε στον Oliver Solberg ο οποίος τερμάτισε δεύτερος. 

Ο Βρετανός οδηγός ωστόσο αντιμετώπισε σωρεία προβλημάτων. Αρχικά είχε κλατάρισμα στην έκτη ειδική διαδρομή, με αποτέλεσμα να χάσει περίπου μισό λεπτό. Την Κυριακή έχασε την υδραυλική υποβοήθηση, βλέποντας τον Solberg να ροκανίζει σταθερά την διαφορά του. Η νίκη του Greensmith ήταν πύρρειος διότι η διαφορά από τον Solberg ήταν στα 1,2 δευτερόλεπτα. 

Την βαθμολογούμενη δεκάδα έκλεισαν οι Andreas Mikkelsen,Yohan Rossel και Teemu Suninen. O Kris Meeke, στην επιστροφή του στην δράση μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας, εγκατέλειψε στην τέταρτη ειδική λόγω ενός προβλήματος στην ανάρτηση. Μέχρι τότε ήταν 8ος στο WRC 2 και 16ος στην γενική κατάταξη. 

Επόμενος αγώνας, το ράλλυ Σαρδηνίας το τετραήμερο 1-4 Ιουνίου, με τον Sebastien Ogier να επιστρέφει στην δράση.

H βαθμολογία των του πρωταθλήματος οδηγών

Η βαθμολογία του πρωταθλήματος κατασκευαστών

Διαβάστε όλα τα νέα της F1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord,Twitter

Χρήστος Κονδύλης

Η σχέση μου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε το 2007, και με το WRC από το 2014. Όταν δεν έχει WRC, παρακολουθώ F1 και MotoGP. Είμαι μέλος του f1racingnews.gr από τον Νοέμβριο του 2022.