Aston Martin- Πιέζει FIA να μειώσει τη διαφορά high-low rake μονοθεσίων

Η Aston Martin πιέζει την FIA να σκεφτεί να κάνει μικροαλλαγές στους αεροδυναμικούς κανονισμούς της Formula 1, ώστε να κάνει τα πράγματα πιο ισάξια ανάμεσα στις high rake και low rake ομάδες.

Η ομάδα από το Silverstone πιστεύει πως οι αλλαγές που έγιναν στους κανονισμούς για να μειώσουν την αεροδυναμική έχουν τιμωρήσει αδίκως τις ομάδες με μονοθέσια με χαμηλή γωνία κλίσης, όπως η Aston Martin.

Αυτή, μαζί με τη Mercedes, πιστεύουν ότι η περικοπές στο πάτωμα, τον διαχύτη και τους αεραγωγούς στα φρένα έχουν κοστίσει στις ομάδες με χαμηλή γωνία κλίσης ένα δευτερόλεπτο τον γύρο σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές τους με υψηλή γωνία κλίσης. Οι ομάδες δεν μπορούν να αλλάξουν τη γωνία κλίσης τους για να ανακάμψουν λόγω των αυστηρών κανόνων που περιορίζουν τις αναβαθμίσεις σε μείζονα κομμάτια του μονοθεσίου φέτος.

Ο επικεφαλής της Aston Martin, Otmar Szafnauer, εξέφρασε την ανησυχία του για τον τρόπο με τον οποίο οι νέοι κανονισμοί εισήχθησαν από την FIA, με 2 σημαντικά προβλήματα να διακυβέβονται εδώ.

Το πρώτο είναι αν ήταν σωστό για την FIA να επιβάλλει τους κανονισμούς στο πάτωμα για λόγους ασφαλείας, με τον προμηθευτή των ελαστικών, Pirelli να δημιουργεί ελαστικά από στιβαρή γόμα για αυτή τη σεζόν, τα οποία θα μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στα υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης ούτως ή άλλως.

Επιπροσθέτως, υπάρχουν αμφιβολίες για το αν ήταν σωστό ο οργανισμός της F1, ως κάτοχος εμπορικών δικαιωμάτων, να εμπλακεί στη διαδικασία των αλλαγών των κανονισμών για λόγους ασφαλείας.

Aston Martin
Ο Szafnauer ήταν ξεκάθαρος πως η απόφαση για ένα τέτοιο ζήτημα ασφαλείας έπρεπε να αποφασιστεί εξ ολοκλήρου από την FIA να μην επηρεαστεί από εξωτερικούς παράγοντες.

“Η αλλαγή κανονισμών έγινε για λόγους ασφαλείας, σε αυτά τα θέματα κάνει κουμάντο μόνο η FIA. Αυτοί είναι οι ειδικοί,” είπε.

“Νομίζω πως το σωστό πράγμα εδώ είναι να έχω συζητήσεις με την FIA, και να δούμε τί ακριβώς συνέβη και γιατί. Τότε, θα δούμε αν υπάρχει κάτι που μπορεί να γίνει για να εξισορροπήσει τα πράγματα.”

“Νομίζω πως αυτή είναι η σωστή κίνηση. Εμείς σαν ομάδα πρέπει να δουλεύουμε σκληρά προσπαθώντας και ανακάμπτωντας όσο μπορούμε. Αλλά την ίδια στιγμή, πρέπει να έχουμε συζητήσεις με την FIA για να κάνουμε τα πράγματα λίγο πιο ισάξια.”

Ο Szafnauer δεν απέκλεισε το γεγονός να προσφύγει στα δικαστήρια στο μέλλον εάν δεν βρεθεί μία λύση.

“Νομίζω πως θα φτάσουμε σε αυτό το σημείο μετά τις συζητήσεις. Είναι δύσκολο να το προβλέψεις. Νομίζω πως το σωστό είναι να δούμε τί μπορεί να γίνει.”

Το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff, του οποίου η ομάδα, επίσης, επηρεάστηκε από τις αλλαγές, δεν θα ήθελε να παρασυρθεί σε σε συζητήσεις αυτή τη στιμή.

“Νομίζω πως είναι ένα μπερδεμένο ζήτημα, επειδή πρέπει να έχεις την πλήρη εικόνα πριν σχολιάσεις. Σε αυτή τη φάση, δεν πιστεύω πως θα ήταν σωστό να βάλω στον στόχο κάποιον. Οπότε θα προτιμούσα να μην μιλήσω για αυτό προς το παρόν,” είπε στο Sky.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

F1RACINGNEWS