Άπαντες θέλουν τον χρόνο προσαρμογής τους…

Μετά από 4 ολοκληρωμένα τριήμερα προσαρμογής, τα στατιστικά δεδομένα των νεοφερμένων ‘δείχνουν’ ανάγκη υπομονής…

Οι μεταγραφικές κινήσεις στα φετινά ρόστερ των ομάδων της F1 ήταν αρκετές, σε αντίθεση με το 2020. Εκτός του ότι 4 πιλότοι άλλαξαν ομάδα, είχαμε τη μεγάλη επιστροφή του Fernando Alonso, και την είσοδο 3 rookie. Αυτή τη στιγμή, θα αφήσουμε εκτός την τελευταία κατηγορία, διότι είναι unfair να κριθεί κάποιος νέος πιλότος τόσο νωρίς, ωστόσο θα ασχοληθούμε εκτενώς με τους 4+1, καθώς ο ,σχεδόν, 40άρης Fernando Alonso έχει αρκετή εμπειρία προσαρμογής κ’ η απουσία του δεν ήταν μακροχρόνια…

Leclerc-Sainz, Ocon-Alonso, Verstappen-Perez, Norris-Ricciardo και Stroll-Vettel είναι τα ζευγάρια ,λοιπόν, με τα οποία θα ασχοληθούμε. Αρχικά, δεν έφτασαν όλοι στις νέες ομάδες τους με ίδιες προοπτικές και απαιτήσεις. Επίσης, αναφερόμαστε σε όλες τις ομάδες (πλην Mercedes) οι οποίες λογίζονται στα ψηλά στρώματα της βαθμολογίας.

Διαφορετική αφετηρία…
Charles Leclerc and Carlos Sainz promise 'frankness' if incidents happen |  PlanetF1

Εκκινώντας με την περίπτωση της RedBull, ο Perez ανέλαβε φέτος ,ίσως, την πιο δύσκολη θέση του grid αυτή τη περίοδο. Για την ώρα, φαίνεται πως του ταιριάζει απόλυτα το ”κάθε εμπόδιο για καλό” ,καθώς η Aston Martin που ‘πάλεψε’ πέρυσι να μείνει δείχνει να είναι πολλά βήματα πίσω σε σχέση με το 2020. Ωστόσο, η θέση του ξεκάθαρου No.2 κι η αποτυχημένη πορεία των προηγούμενων κάτοχων της συγκεκριμένης θέσης, τον βάζουν εξ’αρχής σε μια ιδιαίτερη πίεση αποτελεσμάτων που δεν την ξέρει. Στην περίπτωση της Ferrari ο Carlos Sainz ήρθε στο Maranello κι αυτός ως ξεκάθαρο No.2, αλλά από τη στιγμή που το μονοθέσιο είναι βελτιωμένο σε σχέση με πέρυσι σίγουρα το πρόσημο είναι ήδη θετικό.

Στη McLaren, ο Ricciardo αποφάσισε άμεσα πέρυσι να πάει καθώς αντιλαμβάνεται τη θέση ως τη μεγαλύτερη ευκαιρία για διεκδίκηση Τίτλου. Στην ομάδα δεδομένα τον θεωρούν ως No.1, καθώς αναφερόμαστε σε έναν πιλότο που έχει αποδείξει πράγματα. Ένα μεγάλο συν του είναι η καθολική συμπάθεια του κόσμου προς το πρόσωπό του, κάτι που δεν συναντάς εύκολα. Όσον αφορά τον Vettel, η περσινή τραγική χρονιά μοιάζει δύσκολο να επαναληφθεί, και η Aston Martin αποφάσισε με κλειστά μάτια να του δώσει την ευκαιρία να ‘χτίσει’ ξανά την καριέρα του, ενώ στην Alpine η επιστροφή του Alonso ανεβάζει τις προσδοκίες μιας και οι δύο πλευρές είναι ολοφάνερο πως διψούν για επιτυχίες!

Σύγκριση επιδόσεων…
McLaren happy with Ricciardo's Imola performance - Speedcafe

Με την ολοκλήρωση των πρώτων 4 αγώνων, τα συμπεράσματα είναι αρκετά κοινά για όλους αυτούς τους πιλότους. Χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο προσαρμογής απ’όσο νομίζουμε όλοι εμείς που θεωρούμε πως το μονοθέσιο σε…πάει! Συγκεκριμένα, ξεκινώντας από την βαθμολογική συγκομιδή, Stroll (5-0 vs Vettel), Leclerc (40-20 vs Sainz) και Ocon (10-5 vs Alonso) έχουν κατακτήσει ακριβώς τους διπλάσιους πόντους από τον νεοφερμένο teammate τους, ενώ στις δύο λοιπές συγκρίσεις έχουμε επίσης τους ‘παλιούς’ να προηγούνται. Ο Verstappen έχει υπερδιπλάσιους (80-32), ενώ ο Norris διατηρεί σταθερό προβάδισμα, με τον Ric να μειώνει ,κάπως, στη Βαρκελώνη (41-24)...

Για να φτάσουμε ωστόσο σε τέτοια νούμερα, αξίζει να αποτυπωθεί η κυριαρχία των ‘παλιών’, τις 4 Κυριακές έως τώρα. Verstappen, Ocon, Leclerc έχουν το απόλυτο (4-0) τις Κυριακές, ενώ σε κατατακτήριες και οι τρεις έχουν υποστεί μόλις μια ήττα από τον teammate τους (3-1). Στις υπόλοιπες περιπτώσεις των McLaren κ’ Aston Martin, Stroll-Norris είναι πάλι αυτοί που ‘τραβάνε κουπί’ τις Κυριακές. Ωστόσο, προηγούνται στο Head To Head με 3-1 κι όχι με το απόλυτο, αναδεικνύοντας επίσης το πλεονέκτημα προσαρμογής. Ο Καναδός έχει τερματίσει πίσω από τον Vettel στο Portimao, ενώ ο Ricciardo άφησε τον Norris πίσω στη Βαρκελώνη. Και στις δύο περιπτώσεις, Ricciardo και Vettel εκκινούσαν πιο μπροστά κι αυτό το προβάδισμα διατήρησαν στο GP….

Μιας και ‘πιάσαμε’ το κομμάτι των κατατακτηρίων, εκεί υπάρχει μικρότερο gap με τον Ricciardo να προηγείται, μάλιστα, του Norris 3-1! Ωστόσο, σε όλα τα άλλα 4 γκαράζ οι ‘παλιοί’ είναι αυτοί που ‘κρατούν’ το προβάδισμα με 3-1. Σε κάθε περίπτωση, είναι άλλο ζήτημα ο ένας γύρος κι άλλο ένας αγώνας 60-70 γύρων…

Τέλος, ίσως να μην έχει ιδιαίτερη αξία ωστόσο οφείλουμε να αναφέρουμε και τις επιδόσεις σε ελεύθερες δοκιμές, έστω κι αν τα δεδομένα δεν διαφοροποιούνται. Max (11-1), Norris-Stroll (9-3), Ocon (8-4) κ’Leclerc (7-5) εξακολουθούν να έχουν το πάνω χέρι…

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeDiscord και Twitter.
F1RACINGNEWS