Andrea Moda: Η χειρότερη ομάδα στην ιστορία της Formula 1

Στο σημερινό αφιέρωμα θα ταξιδέψουμε στο μακρινό 1992 και στην είσοδο της χειρότερης ομάδας στην ιστορία της η Andrea Moda.

Η σεζόν του 1992 είχε ορισμένες αξέχαστες στιγμές όπως το πρώτο πρωτάθλημα του Nigel Mansell με την διαστημική Williams FW14b και την πρώτη νίκη του Schumacher με την Benetton στο βροχερό Spa.

Aυτό όμως που δε θυμούνται οι περισσότεροι είναι ότι εκείνη την χρονιά βρισκόταν στις πίστες και μια από τις χειρότερες ομάδες όλων των εποχών.

Αρχικά, η Andrea Moda γεννήθηκε από τις στάχτες της Coloni μια ομάδα της οποίας το καλύτερο αποτέλεσμα μέσα σε 4 χρόνια ήταν η όγδοοη θέση του Gabriele Tarquini στον Καναδά το 1988. Η Coloni στις περισσότερες περιπτώσεις αποτύγχανε να προκριθεί στα δοκιμαστικά αλλά το 1990 θα ερχόντουσαν χειρότερα αποτελέσματα.

Η Subaru αγόρασε το 51% των μετοχών, έσβησε τα χρέη της ομάδας και την εφοδίασε με έναν ολοκαίνουργιο v12 κινητήρα. Δυστυχώς ο κινητήρας αποδείχθηκε αδύναμος και αναξιόπιστος και μετά απο μία απογοητευτική χρονιά ο Enzo Coloni πούλησε την ομάδα στον Andrea Sasseti, έναν Ιταλό επιχειρηματία και ιδιοκτήτη της εταιρείας Andrea Moda που έφτιαχνε γυναικεία παπούτσια. Επίσης και κατι σημαντικό, ο Ιταλος είχε στενές σχέσεις με την Ιταλική μαφία

Ξεκινάμε λοιπόν το 1992 όπου η ομάδα δεν είχε μονοθέσιο έτοιμο για τη νέα σεζόν. Έτσι αναγκάστηκε να χρησιμοποίησει το αρχαίο σασί της Coloni C4B μαζί με τον κινητήρα Judd v10. Παράλληλα ανατέθηκε στην Simtek να σχεδιάσει το νέο σασί το οποίο όμως θα ερχόταν στο πρώτο ευρωπαικό αγώνα δηλαδή στον τέταρτο κατά σειρα στην Ισπανία!!

Η ομάδα απαρτιζόταν από μερικούς εργαζόμενους και δύο απαρχαιωμένα σασί. Κατάφερε να προσελκύσει ορισμένους χορηγούς και διέθετε και δύο οδηγούς, τον Alex Caffi και τον Enrico Bertaggia.

Όταν η ομάδα έφτασε στο Kyalami στον πρώτο αγώνα ο Alex Caffi προσπάθησε να δώσει μια πρώτη γεύση αλλά το μονοθέσιο έμεινε σχεδόν αμέσως από μπαταρία. Στη συνέχεια η FIA έβγαλε ανακοίνωση ότι η Andrea Moda δεν επιτρέπεται να τρέξει αφου δεν πλήρωσε το ποσό των 100.000 δολαρίων για τη συμμετοχή της στο πρωτάθλημα ως νέα ομάδα. Ο Sasseti ήταν έξαλλος αλλά πλήρωσε το ποσό.

Andrea Moda

Όμως προέκυψε ένα ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα. Με την πληρωμή αυτή, η Andrea Moda θεωρούνταν καινούργια ομάδα οπότε δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το σασι της Coloni. Έτσι η Ιταλική ομάδα μαζί με τη Simtek έκαναν τεράστια προσπάθεια ώστε να φέρουν το καινούργιο σασι στο Μεξικό με όνομα Andrea Moda S921. Τα πράγματα όμως δεν άλλαξαν στο ελάχιστο.

Η ομάδα αρνήθηκε να τρέξει στο Μεξικό υποστηρίζοντας αυτήν την άρνηση με φθηνές δικαιολογίες το οποίο έκανε την FIA αλλά και τους οδηγούς της ομάδας έξαλλους. Ο Andrea Sasseti λοιπόν με περίσεια ωριμότητα απέλυσε και τους δύο οδηγούς του καθώς τους θεώρησε υπέυθυνους. Παραδόξως ο Sasseti βρήκε αμέσως τους αντικαταστάτες στα πρόσωπα του Roberto Moreno και του Perry McCarthy γνωστού και ως Stig στη τηλεοπτική εκπομπή Top Gear.

Στον τρίτο αγώνα στην πίστα του Interlagos η κατάσταση συνέχισε να είναι τραγική. Ο McCarthy δεν μπόρεσε να τρέξει λόγω κολυμάτων με τη Superlicense, ενώ ο Moreno έτρεξε για 23 δευτερόλεπτα πριν το μονοθέσιο αντιμετωπίσει μηχανικά προβλήματα.

Ο Enrico Bertaggia επέστρεψε με 1.000.000 δολάρια χορηγία και ο Sasseti θέλησε να διώξει τον McCarthy. Η FIA όμως επέτρεπε μέχρι δύο αλλαγές στους οδηγούς μέσα στη σεζόν. Η andrea moda δεν μπόρεσε να προκριθεί όυτε στην πίστα της Catalunya, αλλά στο Μονακό έγινε το θαύμα. Ο Moreno κατάφερε να προκριθεί στα δοκιμαστικά έστω και τελευταίος. Το όνειρο όμως δε κράτησε πολύ. Συγκεκριμένα κράτησε 11 γύρους καθώς ο κινητήρας του Βραζιλιάνου παρέδωσε το πνεύμα. Αυτή ήταν και η καλύτερη επίδοση στην μικρή ιστορία της.

Andrea Moda
Στον επόμενο αγώνα στον Καναδα συνέβη κάτι το τραγελαφικό. Η ομάδα έφερε τα σασι των μονοθεσίων αλλά ξέχασε τους κινητήρες!! Μπορεί τώρα που το διαβάζετε να σας προκαλεί έκπληξη και πιθανόν γέλια αλλά είναι η πραγματικότητα. Η ομάδα δανείστηκε κινητήρες από την Brabham αλλά και πάλι δεν προκρίθηκε στα δοκιμαστικά.

Εντωμεταξύ ο πόλεμος κατά του Perry McCarthy καλά κρατούσε οπότε η FIA έπρεπε να τον υπερασπιστεί ώστε η ομάδα να του φέρεται δίκαια. Στο Βελγικό Γκραν Πρι σοβάρεψαν τα πράγματα (με αρνητικό τρόπο) καθώς η ομάδα με εντολή του Sasseti εσκεμμένα τοποθέτησαν σπασμένη κολόνα τιμονιού ώστε ο Βρετανός να έχει μια πολύ άσχημη σύγκρουση και πιθανόν να πεθάνει. Ήταν η τελευταία προσπάθεια του ιδιοκτήτη της ομάδας-φιασκο να αναγκάσει τον οδηγό του να αποχωρήσει. Αμέσως μετά με τη βοήθεια της FIA ο Sasseti οδηγήθηκε σε σύλληψη. Oι προσπάθειες της ομάδας να αγωνιστεί στην Monza έπεσαν στο κενό. Έτσι ήρθε το τέλος της ομάδας-παρωδία που ακούει στο όνομα Andrea Moda Formula.

Oπότε με ασφάλεια πλέον μπορούμε να πούμε ότι η Ιταλική ομάδα είναι η χειρότερη στην ιστορία του σπορ. Μια ομάδα που δεν είχε πολλά χρήματα αλλά δεν είχε ακόμη περισσότερο μυαλό.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTube και Twitter.

F1RACINGNEWS