WRC

Ανασκόπηση – Ο παλιός είναι αλλιώς,αλλά ο νέος είναι (πιο) ωραίος

Λιγότερο από 50 ημέρες απομένουν για την έναρξη της νέας σεζόν. To f1racingnews.gr θυμάται τι συνέβη στο WRC την φετινή χρονιά.

Το 2022 είναι μια χρονιά την οποία ο Kalle Rovanpera θα θυμάται για πολλά χρόνια ακόμα. Εκτός του ότι έφερε και πάλι την Σκανδιναβική σχολή στην κορυφή μετά από 20 (!) ολόκληρα χρόνια, κατάφερε να γίνει ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC!

Δεν είναι μόνο το επίτευγμα αυτό καθαυτό. Ο Φινλανδός της Toyota κατάφερε να το πετύχει με περίσσεια άνεση και όχι αγκομαχώντας όπως κάποιοι θα περίμεναν.

Η παροιμία το μήλο κάτω από την μηλιά θα πέσει βρίσκει απόλυτη εφαρμογή επάνω του. Γιατί μην ξεχνάμε και ο πατέρας του Harri, κουβαλά πολλά γαλόνια στο σπορ. Πως φτάσαμε μέχρι εδώ;

Monte Carlo: Όταν μιλάει ο παλιός τα πάντα περισσεύουν…

Στον εναρκτήριο αγώνα της φετινής σεζόν εκτός από τους πλήρους εμπλοκής οδηγούς, συμμετείχαν και οι δύο Sebastien (Ogier,Loeb).

Ο εννιάκις παγκόσμιος πρωταθλητής, αν και συνάντησε σθεναρή αντίσταση από τον Ogier στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα κατάφερε να πάρει τον αέρα από τον οδηγό της Toyota και να κατακτήσει με άνεση την 80η νίκη της της καριέρας του.

Μάλιστα η συνοδηγός του Isabell Galmiche γίνεται η δεύτερη γυναίκα συνοδηγός μετά την Fabrizia Pons που κατακτά νίκη σε αγώνα WRC.

Tο βάθρο συμπλήρωσε ο Craig Breen, με τον Ιρλανδό να μπαίνει με το δεξί στην νέα του ομάδα. Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Rovanpera,Greensmith,Neuville,Mikkelsen (1ος στην WRC 2),Katsuta,Cais (2ος γενικής στην WRC 2) και Gryazin.

Σουηδία: Πιο άνετα απ’ότι το φανταζόταν…

Στις παγωμένες επιφάνειες της Σουηδίας μίλησε η κλάση του Kalle Rovanpera. O Φινλανδός της Toyota να κατακτά με άνεση την νίκη. Άνεση η οποία ήρθε στην πορεία.

Κι αυτή γιατί οι “παλιοσειρές” Tanak,Evans και Lappi, πάλεψαν με όλες τους τις δυνάμεις προκειμένου να πάρουν τα πρωτεία από τον Σκανδιναβό. Η μάχη στην ουσία κράτησε μονάχα στο πρώτο σκέλος.

Ο Rovanpera κράτησε την πρωτοπορία στην γενική κατάταξη μέχρι το τέλος του αγώνα. Πήρε κεφάλι και στην βαθμολογία όντας στην κορυφή. Στην Σουηδία ο πατέρας του Harri πήρε την πρώτη και μοναδική νίκη στην καριέρα του το 2001.

To βάθρο συμπλήρωσαν οι Neuville και Lappi,ενώ τις υπόλοιπες βαθμολογούμενες θέσεις κάλυψαν οι: Katsuta,Greensmith,Solberg,Mikkelsen,Veiby,Huttunen,Kaur.

Κροατία: Έδειξε μέταλλο…

Στον πρώτο ασφάλτινο αγώνα της σεζόν, ο Kalle Rovanpera μπορεί να πήρε την νίκη,αλλά αυτή ήρθε στο νήμα. Ο Φινλανδός ξεκίνησε με “κεφάλι” 28,4 δευτερολέπτων το τελευταίο σκέλος.

Ωστόσο ο καιρός έπαιξε τον μεγαλύτερο ρόλο, δίνοντας το πλεονέκτημα στον Tanak, με τον Εσθονό της Huyndai να έχει ρεζέρβα και δύο βρόχινα ελαστικά,όμοια και ο Φινλανδός.

Ο Rovanpera έχασε το προβάδισμα που είχε στην προτελευταία ειδική. Αλλά με πολύ καλό “κατενάτσιο” στην Power Stage πέρασε το νήμα του τερματισμού με διαφορά 4,3 δευτερολέπτων από τον Tanak. Το βάθρο συμπλήρωσε o Neuville, ο οποίος αντιμετώπισε πολλά προβλήματα.

Η βαθμολογούμενη δεκάδα συμπληρώθηκε από τους Breen,Evans,Katsuta,Rossel,Kajetanowicz,Lindhollm και Gryazin.

Πορτογαλία: Evans ημίχρονο,Rovanpera τελικό!

Μπορεί οι δύο οδηγοί της Toyota να πάλεψαν μέχρις εσχάτων για την νίκη, όμως ο Σκανδιναβός γέλασε τελευταίος κατακτώντας την τρίτη σερί νίκη στην σεζόν.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Sordo της Huyndai, ο οποίος έκανε συντήρηση δυνάμεων και κατάφερε να περάσει τρίτος την ράμπα του τερματισμού.

Το τρίτο μπάκετ της Toyota,Takamoto Katsuta έφτασε στην πηγή (βάθρο) αλλά δεν ήπιε νερό. Ο Ιάπωνας έχασε πολύτιμο χρόνο στα τελευταία χιλιόμετρα της Power Stage και έπεσε στην τέταρτη θέση.

Οι Neuville και Tanak ξεκίνησαν με περγαμηνές τον αγώνα, αλλά τα αλλεπάλληλα κλαταρίσματα τους έθεσαν από νωρίς εκτός διεκδίκησης της νίκης.

Την δεκάδα ολοκλήρωσαν οι Loubet,Breen,Fourmaux και Rossel.

Σαρδηνία: Φρένο στον Rovanpera από τον Tanak

Στην Σαρδηνία το σερί τριών νικών που είχε χτίσει το προηγούμενο διάστημα ο Rovanpera έσπασε ο Tanak. Ο Εσθονός έβαλε τέλος σε σερί 14 αγώνων χωρίς νίκη (τελευταία το ράλι Αρκτικής το 2021). Επιπλέον πήρε την εκδίκηση του για το 2019 όταν και έχασε τη νίκη στην τελευταία ειδική.

Στο βάθρο τον πλαισίωσαν οι Breen (βάθρο επ’αριθμόν 53 για τον Ιρλανδό) και Sordo.

Μόνο που ο Rovanpera γέλασε τελευταίος, ο οποίος αύξησε την διαφορά στους 55 βαθμούς, τερματίζοντας 5ος στη γενική κατάταξη και δεύτερος στην Power Stage.

Tις υπόλοιπες βαθμολογούμενες θέσεις συμπλήρωσαν οι Katsuta,Greensmith,Evans,Neuville,Lappi.

Σαφάρι: Κυρίαρχη η Toyota και στο βάθος… Έλληνας!

Σε έναν από τους πιο δύσκολους αγώνες στα χρονικά του WRC η Toyota ήταν η απόλυτη κυρίαρχος στις διαδρομές της Κένυας κάνοντας το 1-2-3-4, με μεγάλο νικητή τον Kalle Rovanpera.

Ο Φινλανδός ήταν αλάνθαστος καθ’όλη την διάρκεια του αγώνα,φτάνοντας με άνεση στην τέταρτη νίκη της φετινής, αν και συνάντησε εμπόδια στην αρχή από τον Ogier που τερμάτισε τέταρτος. Τον Σκανδιναβό πλαισίωσαν στο βάθρο οι Evans και Katsuta.

Άξια αναφοράς, είναι η επίδοση του δικού μας Ιορδάνη Σερδερίδη. Tερμάτισε έβδομος, πάνω από τον εννιάκις παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastien Loeb!!

Oliver Solberg και Kajetan Kajetanowicz ήταν αυτοί που συμπλήρωσαν την δεκάδα.

Εσθονία: Πιάστε τον αν μπορείτε…

Μπορεί ο Elfyn Evans να ξεκίνησε δυναμικά στο πρώτο σκέλος (κέρδισε πέντε από τις οκτώ ειδικές της πρώτης ημέρας). Aλλά ο Kalle Rovanpera ήταν αυτός που έφτασε στην νίκη.

Ο Ott Tanak με έναν καλό ρυθμό κατάφερε να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Ο Neuville να τον ακολούθησε καθώς ο Βέλγος προδόθηκε από το setup του. Αμφότεροι πήραν βαθμούς στην Power Stage.

Η βροχή η οποία έπαιξε κρυφτούλι καθ’όλη την διάρκεια του αγώνα, έπαιξε πολυ σημαντικό ρόλο στις μάχες που δόθηκαν για τις πιο κάτω θέσεις. Katsuta,Lappi και Fourmaux κατέλαβαν τις θέσεις 5,6 και 7, με τους Mikkelsen και Suninen να ολοκληρώνουν την δεκάδα.

Φινλανδία: Hyundai-Τoyota σημειώσατε 1!

Μεγάλος νικητής στο “Γκραν Πρι του Χώματος” όπως αποκαλείται το ράλι Φινλανδίας ήταν ο Ott Tanak. O Εσθονός έφερε την Hyundai στην κορυφή μετά από εννιά χρόνια στο WRC.

Οι τοπικοί ήρωες Kalle Rovanpera και Esapekka Lappi ήταν αυτοί οι οποίοι έκλεισαν την τριάδα του βάθρου. Ο πρώτος ειδικά είχε τύχη βουνό καθώς απέφυγε για χιλιοστά ένα τρομακτικό ατύχημα με 150χλμ στο πρώτο σκέλος, με τον συνόδηγο του Jonne Haltunnen να τρομάζει.

Neuville,Katsuta και Greensmith ήταν αυτοί που κατέλαβαν την πέμπτη,έκτη και έβδομη θέση αντίστοιχα. Eνώ οι Suninen,Lindholm και Huttunen έκλεισαν την δεκάδα στην WRC 2.

Βέλγιο: Με σπασμένα τα φρένα έβαλε φωτιά στο γκάζι

Σε έναν αγώνα για γερά νεύρα, ο Ott Tanak κατέκτησε την νίκη και μείωσε την διαφορά του από τον Kalle Rovanpera. Αν κάτι κυριάρχησε σε αυτό το ράλι ήταν οι εγκαταλείψεις

Ο Εσθονός ήταν αλάνθαστος στην διάρκεια του αγώνα και κέρδισε την Power Stage και κατ’επέκταση τους πέντε βαθμούς.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Esapekka Lappi. Ο Φινλανδός εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τις εγκαταλείψεις των Rovanpera,Neuville προκειμένου να το καταφέρει.

Tην δεκάδα οι Solberg,Katsuta,Lefebvre,Mikkelsen,Rossel,Ingram και Gryazin.

Acropolis: 1-2-3 της Hyundai με Βέλγο επιτιθέμενο

Μεγάλος νικητής στην 69η έκδοση του ράλι Acropolis ήταν ο Thierry Neuville, o οποίος κράτησε το προβάδισμα του στον αγώνα κατ’εντολή του Sean Kim, επικεφαλή του αγωνιστικού τμήματος της Huyndai.

Από αυτό το team order δεν έμεινε και πολύ ικανοποιημένος ο Ott Tanak ο οποίος έμεινε πίσω στην μάχη που έδινε για τον τίτλο με τον Kalle Rovanpera. O Εσθονός πήρε τους πέντε βαθμούς της Power Stage αλλά δεν μείωσε την διαφορά, κάτω από τα 15 δευτερόλεπτα.

Η τρίτη θέση του Sordo έβαλε για τα καλά τον Ιαπωνικό κολοσσό στην μάχη του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Ολοκλήρωσε με αυτόν τον τρόπο το πρώτο 1-2-3 της Huyndai,μετά την επιστροφή της στο WRC το 2014.

Την κατάταξη του WRC ολοκλήρωσαν οι Loubet,Breen και Katsuta. Σπουδαία επίδοση είχε ο Κύπριος Αλέξανδρος Τσουλόφτας, ο οποίος όχι μόνο πήρε βαθμούς στην γενική κατάταξη (9ος),αλλά ανέβηκε και στο βάθρο στην κατηγορία του (3ος).

Ο Eyvind Brynildsen έκλεισε την δεκάδα.

Νέα Ζηλανδία: Θα έχει να το θυμάται για καιρό

Στον τελευταίο χωμάτινο αγώνα της χρονιάς, ο Kalle Rovanpera έγραψε ιστορία! Όχι μόνο πήρε την νίκη αλλά στέφθηκε και μαθηματικά παγκόσμιος πρωταθλητής και μάλιστα ο νεότερος(22 ετών και μίας μέρας)!

Τον αγώνα αυτό θέλει σίγουρα να τον ξεχάσει ο Craig Breen. Ο Ιρλανδός της M-Sport είχε ένα εξαιρετικό πρώτο σκέλος. Αλλά στην πέμπτη ειδική διαδρομή, έχασε τον έλεγχο του Puma και βγήκε εκτός δρόμου, στο ίδιο ακριβώς σημείο με τον Colin McRae το 2002!

Έχασε 18 ολόκληρα λεπτά, γκρεμίζοντας στην ουσία ότι καλό είχε χτίσει μέχρι τότε.

Ο Sebastien Ogier τερμάτισε στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης και τρίτος ο Tanak, o οποίος απογοητεύτηκε αρκετά που τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η Huyndai δεν τον άφησαν να διεκδικήσει περισσότερα.

Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Neuville,Solberg,Paddo,Bertelli,Kajetanowicz,van Gisbergen και Bates.

Καταλονία: Ειδικότης του η άσφαλτος!

Με το πρωτάθλημα οδηγών να έχει ήδη κριθεί από την Νέα Ζηλανδία και λεπτομέρειες να απομένουν για αυτό των κατασκευαστών, τα πληρώματα ταξίδεψαν στην Καταλονία.

Μεγάλος νικητής ήταν ο Sebastien Ogier, με τον οκτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή να φτάνει με άνεση στην 55η νίκη της καριέρας του. Η τρίτη θέση του πρωταθλητή Rovanpera και η έκτη και έβδομη των Evans,Katsuta έφεραν και μαθηματικά το πρωτάθλημα κατασκευαστών στην Toyota.

Ο Ott Tanak πέρασε τη ράμπα του τερματισμού στην τέταρτη θέση και ανακοίνωσε την λύση της συνεργασίας του με την Hyundai μετά το τέλος της σεζόν. Ως τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, το μέλλον του είναι αβέβαιο.

Fourmaux,Breen και Loubet ολοκλήρωσαν τις βαθμολογούμενες θέσεις της μεγάλης κατηγορίας.

Ιαπωνία: Φινάλε με νικητή Neuville και Huyndai!

Σε έναν αγώνα που πέρασε από σαράντα κύματα, ιδίως για τα τεκταινόμενα στο πρώτο σκέλος,ο Thierry Neuville ήταν ο μεγάλος νικητής στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου.

Καλύτερο φίνις δεν μπορούσε να έχει η Hyundai καθώς ο Ott Tanak ανέβηκε στο μεσαίο σκαλί του βάθρου ολοκληρώνοντας τον θρίαμβο του Ιαπωνικού κολοσσού, ενώ ο Takamoto Katsuta τερμάτισε τρίτος.

Εξαιρετικό αγώνα είχε ο Elfyn Evans, μέχρι που η βροχή και ένα κλατάρισμα τον έριξαν από την δεύτερη, στην πέμπτη θέση.

Ο γνωστός από την παρουσία του στην F1 Heikki Kovalainen, τερμάτισε στην δέκατη θέση της γενικής κατάταξης. Άξια αναφοράς είναι η δεύτερη θέση του 66χρονου Mauro Miele στην βροχερή Power Stage.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Χρήστος Κονδύλης

Η σχέση μου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκίνησε το 2007, και με το WRC από το 2014. Όταν δεν έχει WRC, παρακολουθώ F1 και MotoGP. Είμαι μέλος του f1racingnews.gr από τον Νοέμβριο του 2022.