Η πίστα “Paul Ricard” έχει υποβληθεί σε εκτεταμένη νέα επίστρωση και σε πρόγραμμα αναδιαμόρφωσης με στόχο την βελτίωση του θεάματος.
Οι αλλαγές καλύπτουν το 70% της 5,8 χιλιομέτρων πίστας κι όλες τις στροφές που διαθέτει πέρα την υψηλής ταχύτητας δεξιά στροφή 10. Η εταιρεία Studio Dromo, η οποία επιμελήθηκε τις πρόσφατες αναμορφώσεις στην πίστα του Zandvoort και του Silverstone, αναμένεται να επιβλέψει τις αλλαγές που θα γίνου στην Γαλλική πίστα.
Όπως και με την δουλειά που έκανε το 2019 στο Silverstone, έτσι και τώρα, η Dormo πρέπει να δουλέψει εντός των πλαισίων της υπάρχουσας χάραξης της πίστας. Τα πλάνα, που αποκαλύφτηκαν την περσινή χρονιά και προέβλεπαν την αλλαγή του πρώτου sector της πίστας, για να υπάρξουν περισσότερα προσπεράσματα αναβλήθηκε.
“Είχαμε τις προϋποθέσεις να βελτιώσουμε κάποιες στροφές κι ενώ ήμασταν εκεί είπαμε: Εντάξει, ας κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε εντός των ορίων που έχουμε. Οι αλλαγές θα είναι πάνω-κάτω σαν το Silverstone, πρέπει να εντάσσονται εντός της τωρινής διάταξης της πίστας,” ανέφερε ο ιδιοκτήτης της Studio Dromo, Jarno Zaffelli.
“Ακολουθήσαμε την ίδια μεθοδολογία που ακολουθήσαμε και στο Silverstone. Αναδιαμορφώσαμε όλες τις στροφές, τις οποίες υποβάλλαμε σε νέα επίστρωση. Η μοναδική στροφή που δεν αναδιαμορφώθηκε ήταν η στροφή 10. Οι υπόλοιπες άλλαξαν ελαφρώς. Μερικές αλλαγές στο αποχετευτικό σύστημα της πίστας, μερικές αλλαγές για περισσότερα προσπεράσματα κλπ. Άρα, η ίδια συνταγή που ακολουθήσαμε και στο Silverstone.”
Η μεγαλύτερη αλλαγή συνέβη στην στροφή πέντε, μια αργή δεξιά στροφή, από την οποία οι οδηγοί επιτάχυναν προς ένα από τα καλύτερα σημεία για προσπέρασμα στην πίστα. Ένα “λοφίο” στην μέση διαθέτει τώρα η στροφή, το οποίο δημιουργήθηκε για αποχετευτικούς λόγους και παρουσιάζεται στους οδηγούς ως πρόκληση, καθώς βρίσκεται ακριβώς στην μέση της αγωνιστικής γραμμής.
Η στροφή 7, η οποία οδηγεί τους οδηγούς στην ευθεία Mistral, τώρα διαθέτει μία προοδευτική μετάβαση με γωνία camber.
“Πιο πριν, ήταν μία μεγάλη ευθεία, άρα η πρόσφυση στην συγκεκριμένη γωνία θα είναι πολύ σημαντική για την γρήγορη προσέγγιση της στροφής οχτώ και την προετοιμασία της προσπέρασης εκεί,” εξήγησε ο Zaffelli.
Γενικά, οι οδηγοί θα βρουν την επιφάνεια πολύ πιο λεία απ’ ότι ήταν το 2019. “Σίγουρα, οι οδηγοί θα αισθανθούν την επιφάνεια της πίστας πολύ λιγότερο ανώμαλη στα επιστρωμένα σημεία. Στα σημεία που δεν περάσαμε καινούργια επιφάνεια, κυρίως στις ευθείες, θα αισθανθούν τις λακκούβες που υπήρχαν κι όταν κατευθυνθούν προς τις επιστρωμένες περιοχές θα αισθανθούν την επιφάνεια πολύ πιο λεία.”
To pit lane, επίσης, υπεβλήθη σε νέα επίστρωση και σε αφαίρεση λακκούβων. Περιορισμό στις μεγάλες αλλαγές στην πίστα του Paul Ricard έβαλε ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών της Formula 1, η Pirelli. Μεγάλο μέρος της εξέλιξης των ελαστικών του 2022 διεξάγεται με δεδομένα από το Paul Ricard. Συνεπώς, η Ιταλική εταιρεία θέλει παρόμοια σύνθεση ασφάλτου, ώστε να μπορέσει να συνεχίσει να έχει δεδομένα από την πίστα.
“Μας ζήτησαν ευγενικά (οι άνθρωποι της Pirelli) να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε την πίστα, αλλά, όσον αφορά την άσφαλτο, να μην προβούμε σε μεγάλες αλλαγές κι αυτό κάναμε,” υπογράμμισε ο Zaffelli.
Παρά τους περιορισμούς στις αλλαγές, ο Zaffelli υποστήριξε ότι υπήρχε σημαντικό περιθώριο βελτίωσης κι ότι ελπίζει ότι η νέα επίστρωση θα αλλάξει προς το καλύτερο την πίστα.
“‘Όταν φτάσαμε εδώ, υπήρχε ένα πολύ μεγάλο περιθώριο για μικροαλλαγές και μικροβελτιώσεις που μπορούσαμε να κάνουμε κι αυτό προσπαθήσαμε. Η προσήλωσή μας επικεντρώθηκε σε αυτό το κομμάτι. Αυτό συνέβη κι είμαστε χαρούμενοι με τα αποτελέσματα.”
“Ωστόσο, τώρα πρέπει να δούμε την Formula 1 να έρχεται εδώ. Αλλάζουν οι κανονισμοί και, γενικά, πολλά πράγματα. Συνεπώς, θα είναι πολύ ενδιαφέρον να καταλάβουμε αν οι γεωμετρικές μεταβολές που κάναμε κάνουν την διαφορά, όπως στο Silverstone,” ανέφερε ο Zaffelli.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube και Twitter.