Formula 1ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΟΔΗΓΩΝ

Alonso – “Τα μονοθέσια του ground effect είναι πολύπλοκα”

O Fernando Alonso εξήγησε το πώς τα σημερινά μονοθέσια μπορούν να αποδειχθούν περίπλοκα στο χειρισμό τους

Oι μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς έφεραν μια αεροδυναμική ανατάραξη στη Formula 1. Τα μονοθέσια πλέον παράγουν εως και 60% της συνολικής κάθετης δύναμης μέσω του πατώματός τους. Όλες οι ομάδες παλεύουν να αντιμετωπίσουν τις διάφορες τροχοπέδες, όπως οι περίεργοι “δελφινισμοί” και οι αναπηδήσεις.

Έχοντας συμπλη΄ρωσει ήδη δύο χρόνια στη νέα αυτή εποχή καμία ομάδα δε δείχνει να έχει κατανοήσει τις αλλαγές καλύτερα από τη Red Bull. Ο Ισπανός πολύπειρος πρωταθλητής Fernando Alonso έκανε εκτιμήσεις για το ground effect και τις προκλήσεις που παρουσιάζει

“Τα μονοθέσια είναι δυσκολότερα στο στήσιμο, αλλά και στο να τα καταλάβει κάποιος. Ακόμη πιο δύσκολο το να κάνεις κάποια παρατήρηση στην ομάδα. Μερικές φορές οδηγείς το μονοθέσιο και όλα φαίνονται εντάξει. Μετά βλέπεις την κατάταξη και είσαι, ξαφνικά, 14ος! Άλλες φορές είναι το αντίθετο, ανέφερε αρχικά ο Alonso.

Και συνέχισε λέγοντας: “Οδηγούμε ένα πολύ δύσκολο μονοθέσιο. H ισορροπία είναι εντελώς εκτός των ορίων και μετά σταματάμε και βλέπουμε ότι είμαστε τρίτοι. Υπάρχει ένας πολύ ιδιαίτερος και λεπτός τρόπος να παραμετροποιήσεις το μονοθέσιο”.

Ανεξαρτήτως δηλώσεων ο Ισπανός βρέθηκε πολλές φορές το 2023 στο βάθρο
Ο Alonso ανάφερε επίσης την κυκλοθυμική αεροδυναμική φύση του μονοθεσίου και την προσπάθεια παραγωγής ground effect από τις ομάδες

“Δε νομίζω ότι είναι μόνο θέμα αεροδυναμικής αλλά και του σασί και πολλών άλλων παραγόντων. Νομίζω πως παίζει ρόλο και η ανάρτηση, δηλαδή πρέπει να είναι σκληρή και χαμηλά”.

Ένα δείγμα της χρήσης του πατώματος για την παραγωγή ground effect

O Iσπανός οδηγός της Aston Martin ολοκλήρωσε: “Χάνεις λίγο από την ανάδραση που σου δίνει το μονοθέσιο – ποια είναι η ισορροπία, πώς αντιστοιχεί η απόδοση των ελαστικών σχετικά με την αεροδυναμική αλληλεπίδραση την ανάρτηση και την πρόσφυση; Όλες αυτές οι παράμετροι μας έχουν μπερδέψει κατά καιρούς. Νομίζω πως είναι μια περίπλοκη γενιά μονοθεσίων”.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYouTubeTik TokDiscord και Twitter.

Πέτρος Γαβριηλίδης

Ξεκίνησε να βλέπει Formula 1 από το 2000 και ο ήχος των V10 κινητήρων χαράκτηκε ανεξίτηλα στη μνήμη του. Οι κινητήρες μείωσαν τον ήχο τους, αλλά η έμπνευση και η όρεξη για το μηχανοκίνητο αθλητισμό έμεινε ίδια.