Για τον Fernando Alonso, η Aston Martin άξιζε “περισσότερο από κανέναν” να πάρει μία νίκη στη σεζόν 2023 της Formula 1.
Η Aston Martin γνώρισε μία φανταστική αρχή σεζόν 2023 με μία απίστευτη βελτίωση της απόδοσης της ομάδας, σημειώνοντας 6 βάθρα στους 8 πρώτους αγώνες της χρονιάς. Εκείνη την περίοδο, η Βρετανική ομάδα παρουσιάστηκε συχνά ως η δεύτερη ισχυρότερη δύναμη πίσω από την Red Bull, πριν γνωρίσει ένα πιο δύσκολο υπόλοιπο χρονιάς. Αυτό δεν εμπόδισε τον Fernando Alonso να τερματίσει άλλες δύο φορές στην πρώτη τριάδα μετά την καλοκαιρινή παύση.
Ο Ισπανός, ο οποίος τελείωσε έτσι την χρονιά με 8 συνολικά βάθρα, είναι ο τρίτος καλύτερος οδηγός σε αυτό το κομμάτι πίσω από τους Max Verstappen (21 βάθρα σε 22 αγώνες), και Sergio Perez (9 βάθρα). Στο πρωτάθλημα οδηγών, ηττήθηκε ωστόσο από τον Lewis Hamilton, πιο σταθερός στα αποτελέσματά του καθ’όλη την διάρκεια της σεζόν. Ο Alonso τερμάτισε ισόπαλος με τον Charles Leclerc, αν και ο Μονεγάσκος τερμάτισε 5ος έχοντας σημειώσει λιγότερες τρίτες θέσεις ως αποτελέσματα σε σύγκριση με τον οδηγό της Aston.
Σε μία χρονιά όπου η Red Bull κέρδισε 21 από τα 22 Grand Prix που έλαβαν μέρος, αφήνοντας ‘ελεύθερο’ μόνο το GP Σιγκαπούρης, ο Alonso δεν κατόρθωσε να χαρίσει μία ιστορική πρώτη νίκη στην Aston Martin.
Η καλύτερη ευκαιρία ήταν σίγουρα το Grand Prix του Μονακό όπου ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δεν πέρασε μακριά από το να πάρει την Pole Position το Σάββατο. Στον αγώνα ένα στρατηγικό λάθος (το να βάλει Medium γόμα ενώ η βροχή γινόταν όλο και πιο σφοδρή) αποτελείωσε τις ελπίδες του για την κατάκτηση της νίκης.
Κάνοντας την αξιολόγηση της χρονιάς, ο Alonso δήλωσε: “Πιστεύω ότι [η νίκη] ήταν εφικτή, δεν πέρασε μακριά στο Μονακό. Μπορεί μία άλλη επιλογή στα ελαστικά ή κάτι τέτοιο να έκανε την διαφορά. Μπορεί και στο Zandvoort, αν είμασταν σε διαφορετική θέση στην δεύτερη εκκίνηση. Είχαμε ευκαιρίες από δω κι από κει. Πιστεύω ότι το αξίζαμε περισσότερο από κανέναν φέτος.”
Η νίκη που διέφυγε από την Red Bull ‘ήρθε’ στην Ferrari με τον Carlos Sainz, νικητής μετά από μία ακούραστη μάχη με την McLaren του Lando Norris και τις δύο Mercedes. Μιλώντας για την McLaren, εκείνη σιγουρεύτηκε από το καλοκαίρι ως η δεύτερη δύναμη, με τους Norris και Piastri να σημειώνουν 9 βάθρα από τα οποία 7 δεύτερες θέσεις από το GP Μεγάλης Βρετανίας και μετά.
Παράλληλα, η Aston Martin έχανε σταδιακά ρυθμό στην κούρσα της αναβάθμισης, ‘πέφτοντας’ στην 5η τελικά απογοητευτική θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών σε σύγκριση με την απόδοση στην αρχή της σεζόν.
Ακόμα κι αν βλέπει μόνο θετικά κομμάτια στην λήξη αυτής της χρονιάς που ήταν ωστόσο συνολικά ενθαρρυντική για το πρότζεκτ του διευθυντή της ομάδας Lawrence Stroll, ο Alonso εκτιμά ότι το τελικό αποτέλεσμα αποδεικνύει ότι η ομάδα του δεν μπορεί ακόμα να αποκαλεστεί ‘κορυφαία’.
“Βλέπω μόνο θετικό και πιστεύω ότι οι δυσκολίες είναι μέρος της δουλειάς και της σταδιοδρομίας της ομάδας”, εξήγησε ο 42χρονος οδηγός. “Ξεκινήσαμε πολύ δυναμικά με ένα μονοθέσιο εντυπωσιακά ανταγωνιστικό, μπορεί ακόμα και για μας, η πρόοδος από την περσυνή χρονιά και την φετινή [να ήταν μία έκπληξη].”
“Και έτσι καταλήξαμε σε μία θέση που δεν την περιμέναμε, να παλεύουμε με την Mercedes και την Ferrari, κορυφαίες ομάδες που συνηθίζουν να μάχονται σε αυτό το επίπεδο. Μάλλον κάναμε βήματα πίσω σε ότι αφορά την αναβάθμιση του μονοθέσιου μέσα στη χρονιά.”
“Δεν είμαστε ακόμα σε top επίπεδο και είμασταν λίγο λιγότερο ανταγωνιστικοί. Αλλά στο σύνολο, δεν υπήρχε περίπτωση πριν από 12 μήνες να σκεφτούμε ότι θα κάναμε τέτοια καμπάνια φέτος. Θυμάμαι πολύ καλά τα περυσινά δοκιμαστικά με την ομάδα μετά [το GP του Abu Dhabi] και αν κάποιος μου είχε πει ότι θα είμασταν σε τέτοια θέση, δεν θα τον είχα πιστέψει.”
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.