Alesi – “Καμία αξιοκρατία στη F1”

Ο Jean Alesi εξέφρασε την απογοήτευση του για τον τρόπο με τον οποίο η Formula 1 συμπεριφέρεται στους νέους οδηγούς.

Η φράση “pay driver” τείνει να γίνει συνήθεια στο motorsport, ειδικότερα όμως στη F1. Όσο ταλαντούχος και να είναι κάποιος οδηγός, οι ομάδες επιλέγουν εκείνο που φέρνει και χορηγούς. Και όπου νεαρός οδηγός με χορηγούς, αυτό σημαίνει επιπλέον χρηματικό ποσό στο ταμείο μιας ομάδας.

Ο γιος του Jean Alesi, Giuliano οδήγησε την εβδομάδα που μας πέρασε, την SF71H (το μονοθέσιο που έτρεξε στο πρωτάθλημα του 2018) στην πίστα του Fiorano. Για το 2021 ο 21χρονός θα συμμετάσχει στο Ιαπωνικό πρωτάθλημα της Super Formula. Συγκεκριμένα θα συμμετάσχει στο “Super Formula Lights series“, αφήνοντας το πρωτάθλημα της Formula 2 και την ακαδημία της Ferrari.

Ο πατέρας του Giuliano εξέφρασε την ικανοποίηση του για το γεγονός πως ο νεαρός οδηγός θα αγωνιστεί στο πρωτάθλημα της Ιαπωνίας. Ωστόσο δήλωσε πως απογοητεύτηκε με την μεταχείριση που είχε ο γιός του στην Ευρώπη, από ομάδες και παράγοντες.

Στη συνέντευξη του στην Ιταλική “La Gazzetta dello Sport“, ο Jean Alesi ανέφερε χαρακτηριστικά: “Αν κοιτάξουμε το τι συμβαίνει στην Ευρώπη, θα δούμε πως δεν υπάρχει καμία αξιοκρατία στην F1”.

Alesi for young drivers
Esteban Ocon (FRA) Manor Racing celebrates his 20th birthday with (L to R): Toto Wolff (GER) Mercedes AMG F1 Shareholder and Executive Director; Cyril Abiteboul (FRA) Renault Sport F1 Managing Director; Dave Ryan (NZL) Manor Racing Racing Director; and Frederic Vasseur (FRA) Renault Sport F1 Team Racing Director. 16.09.2016. Formula 1 World Championship, Rd 15, Singapore Grand Prix, Marina Bay Street Circuit, Singapore, Practice Day.

Πρέπει να δίνεις λεφτά, να πληρώνεις και να πληρώνεις ξανά και ξανά. Είναι τρελό: είναι το μοναδικό σπορ στον κόσμο που για να τρέξεις, πρέπει να πληρώνεις. Στην Ιαπωνία θεωρώ πως είναι πιο δίκαιο το σύστημα (σ.σ. συμμετοχή για το πρωτάθλημα). Το καλό είναι πως θα τρέχει κάθε Σαββατοκύριακο εκεί, σε σχέση με την Ευρώπη. Εκτός κι αν υπάρξει κάποιος που θα βάζει λεφτά (σ.σ. μεγάλος χορηγός για τον Giuliano)“.

Στην σημερινή εποχή πρέπει να είσαι δισεκατομμυριούχος για να αγοράσεις μια ομάδα για τον γιό σου. Διαφορετικά δεν θα τα καταφέρεις στην Formula 1. Πολλές θέσεις εμποδίζονται από τους οδηγούς που διαχειρίζονται οι Frederic Vasseur και Toto Wolff. Η μονή περίπτωση είναι η Ferrari που παρέχει κινητήρες σε ορισμένες ομάδες (σ.σ. Haas και Alfa Romeo)”.

Ο Mick Schumacher πήγε στη F1 και με τον τίτλο του στη Formula 2, αλλά χωρίς την υποστήριξη από το Maranello, αυτό δεν θα ήταν δυνατό“.

Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο InstagramYoutube και Twitter.

Γιώργος Λιακόπουλος

Φίλος της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όταν δεν έχει F1 παρακολουθούμε MotoGP και WRC. Λάτρης της οδήγησης (ειδικότερα τις νυχτερινές ώρες) και υπέρμαχος της οδικής ασφαλείας. Βρίσκομαι στο F1racingnews από το Δεκέμβριο του 2019, χάρη στη θέληση και την επιθυμία για συνεργασία του ιδρυτή της, Σάκη Ζαφειρόπουλου.

F1RACINGNEWS