Άψογοι στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Alex Albon και η Williams δεν κατάφεραν να πάρουν ένα καλό αποτέλεσμα στον αγώνα. Αυτό οφείλεται σε έναν “οδυνηρό φαύλο κύκλο” που συνδέεται με τα ελαστικά.
Στο Grand Prix του Las Vegas, η Williams είχε μία χρυσή ευκαιρία να ασφαλίσει την 7η θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Η δομή του Grove ξεκίνησε αυτό το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο με προβάδισμα 7 βαθμών πάνω στην Alpha Tauri στην γενική κατάταξη και με τις καλύτερες για την ομάδα θέσεις στην εκκίνηση (5η και 6η) από το GP Ρωσίας το 2016. Τα μονοθέσια της Ιταλικής ομάδας εκκινούσαν από την 14η και 20η θέση.
Oι Alexander Albon και Logan Sargeant κρατήθηκαν στο top έξι στους 13 πρώτους γύρους, o Logan Sargeant ξαφνικά άρχισε να καταρρέει στην κατάταξη του αγώνα πριν να πραγματοποιήσει το πρώτο και μοναδικό του pit-stop. Δεν εμφανίστηκε ξανά στο top δέκα, 16ος στον τερματισμό. Ο Sargeant είναι ο οδηγός που πραγματοποίησε το μεγαλύτερο τελευταίο stint σε αυτόν τον αγώνα.
Όσο για τον Albon, άλλαξε ελαστικά στον 16ο από τους 50 γύρους του Grand Prix – έναν μετά από τον Sargeant – ενώ κρατούσε ακόμα την πέμπτη θέση. Όπως έκανε και ο συναθλητής του, δεν μπήκε στα pits κατά την διάρκεια του αυτοκίνητου ασφαλείας, στα μισά του αγώνα.
Όγδοος πίσω από το Safety Car, προσπέρασε την Aston Martin του Lance Stroll στην επανεκκίνηση αλλά έπεσε και εκείνος αργότερα στην κατάταξη. Προσπεράστηκε από τους Stroll, Russell, Sainz, Alonso και Hamilton. Ο Albon τερμάτισε έτσι στην 12η θέση, 14 δευτερόλεπτα μακριά από την 10η και την ένταξη στους βαθμούς.
“Δύσκολο”, συνόψισε ο οδηγός της Williams. “Ειλικρινά, δεν νομίζω ότι ήταν τόσο κακό όσο φάνηκε. Το αυτοκίνητο ασφαλείας πιθανότατα λειτούργησε εναντίον μας σήμερα και ξέραμε ότι παλεύαμε με το graining. Έχουμε κάνει πράγματα για να προσπαθήσουμε να το καταπολεμήσουμε, αλλά δεν μπορέσαμε πραγματικά να το ξεφορτωθούμε. Νομίζω ότι όλοι όσοι ακολουθούσαν παρόμοια στρατηγική με εμένα δυσκολεύτηκαν γύρω από την 10η θέση, όπως ο Pierre και εγώ. Οι υπόλοιποι που μπήκαν στα pits κατά την διάρκεια του Safety Car, δεν θέλω να πω ότι ήταν τυχεροί, αλλά ήταν λίγο πιο ευνοϊκό για εκείνους.”
“Εν ολίγοις, ήταν δύσκολο. Ξέρω πώς να διαχειριστώ τα ελαστικά, ξέρω τι πρέπει να κάνω για να αποτρέψω το graining, αλλά όταν δεν μπορείς να το κάνεις επειδή έχεις ένα τρενάκι επτά μονοθεσιών πίσω σου, παλεύεις σε κάθε γύρο, πρέπει να αμυνθείς σε κάθε στροφή, λερώνεις τα ελαστικά σου πατώντας στο βρώμικο κομμάτι της πίστας ως αποτέλεσμα. Είναι ένας οδυνηρός φαύλος κύκλος.”
“Πέρασα δύο στροφές αμυνόμενος απέναντι στον Stroll και η πρόσφυση που έχασα ήταν απίστευτη. Το θέμα είναι ότι, όταν δεν έχεις καλή πρόσφυση, εξαντλείται η δύναμη που έχει το μονοθέσιο, οπότε όταν βρίσκεσαι δίπλα σε ένα άλλο μονοθέσιο, πρέπει να φρενάρεις σχεδόν στο ίδιο σημείο με αυτό, αλλά έχει νεότερα ελαστικά και περισσότερο downforce, οπότε αρχίζεις να κάνεις ‘μικρομπλοκαρίσματα’ στους τροχούς. Και μόλις αρχίσεις να κάνεις μικρομπλοκάρισμα, τα μπροστινά ελαστικά αμέσως δεν είναι πια λεία, οπότε νιώθεις σαν να παλεύεις τραυματισμένος.”
Η απώλεια ρυθμού του Albon ήταν προφανή, αφού πέρασε το περισσότερο χρόνο από το δεύτερό του stint μεταξύ 1.37.7 και 1.38.7 σε χρόνο ανά γύρο, χωρίς να μπορεί να εκμεταλλευτεί το ότι το μονοθέσιό του γινόταν πιο ελαφρύ, όσο έκαιγε τα καύσιμα. Σε σύγκριση, ο Esteban Ocon ο οποίος είχε βάλει την σκληρή γόμα 4 γύρους μετά από τον Albon γυρνούσε μεταξύ 1.36.6 και 1.36.9 στο τέλος του αγώνα.
Μπορούσε ακόμα ο Αγγλο-Ταϊλανδός να διασκεδάσει; “Διασκέδαζα μέχρι ένα σημείο! Έκανα πολύ καλή δουλειά στην επανεκκίνηση μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, πέρασα ξανά τον Stroll και για περίπου πέντε γύρους έλεγα στον εαυτό μου πως ήταν υπέροχο. Τότε ένοιωσα τον μπροστινό δεξί τροχό να χάνει σε πρόσφυση και μετά το πίσω δεξί και σκέφτηκα για λίγο ότι θα δυσκολευτούμε. Το καλό είναι ότι τα ελαστικά καθαρίστηκαν με τρεις γύρους να απομένουν – ήταν λίγο αργά!” αστειεύτηκε.
Διαβάστε όλα τα νέα της Formula 1 εδώ, ενώ πλέον μπορείτε να μας βρείτε στο Instagram, YouTube, Tik Tok, Discord και Twitter.